Η ώρα της κρίσης για το επίπεδο ασφάλειας του Mazda ΜΧ-5 έφτασε, καθώς ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, το υπέβαλε στις δοκιμές πρόσκρουσης, με το τελικό αποτέλεσμα να διαμορφώνεται στα τέσσερα αστέρια.
Πια αναλυτικά, ο θάλαμος των δυο επιβατών του MX-5 παρέμεινε σταθερός κατά την πλαγιομετωπική πρόσκρουση, προστατεύοντας τα γόνατα και τους μηρούς του οδηγού και του συνοδηγού. Ο αερόσακος του οδηγού όμως δεν είχε αρκετή πίεση, ώστε να προστατέψει το κεφάλι, ενώ καλή ήταν η προστασία στις υπόλοιπες περιοχές του σώματος.
Στην πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας δεν σημειώθηκαν κίνδυνοι, εκτός από την προστασία του στήθους που χαρακτηρίστηκε επαρκής. Στη δύσκολη πλευρική πρόσκρουση με στύλο, το μόνο σημείο του σώματος που προστατεύτηκε οριακά ήταν ο θώρακας. Τα καθίσματα και τα προσκέφαλα έδειξαν καλή προστασία από τον κίνδυνο αυχενικού τραυματισμού, έπειτα από μια οπίσθια πρόσκρουση.
Το ιαπωνικό roadster ως διθέσιο, στην αξιολόγηση για την προστασία ανηλίκων, εξετάστηκε μόνο το κατά πόσο είναι ασφαλής η μεταφορά παιδιού στο κάθισμα του συνοδηγού. Έτσι λοιπόν εύκολα συγκέντρωσε το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό της βαθμολογίας του, καθώς ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για τη μεταφορά παιδικού καθίσματος.
Υψηλό είναι το ποσοστό του ΜΧ-5 στην προστασία των πεζών, καθώς διαθέτει ενεργό καπό, το οποίο ανασηκώνεται όταν οι αισθητήρες στον προφυλακτήρα εντοπίσουν επαφή με πεζό, ώστε η επιφάνεια του καπό να είναι λιγότερο σκληρή. Το εν λόγω σύστημα έδειξε ότι λειτουργεί σε ένα μεγάλο φάσμα ταχυτήτων και αναστημάτων πεζών, επομένως εξετάστηκε σε υπερυψωμένη θέση, εμφανίζοντας καλή προστασία σε όλη του την επιφάνεια. Παράλληλα ο προφυλακτήρας προστάτεψε καλά τα πόδια και τη λεκάνη των πεζών.
Η λίστα με τα στάνταρ βοηθητικά συστήματα ασφαλείας του MX-5 περιλαμβάνει ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας και υπενθύμιση για την πρόσδεση των ζωνών ασφαλείας του οδηγού και του συνοδηγού. Ο περιοριστής ταχύτητας και το σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας είναι προαιρετικά, ωστόσο αναμένεται να τοποθετηθούν στα περισσότερα μοντέλα, ενώ από το MX-5 λείπει το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης.
Ο παρακάτω πίνακας συγκεντρώνει τα ποσοστά αντοχής του Mazda ΜΧ-5 ανά κατηγορία, ενώ το βίντεο προβάλει το οπτικό υλικό από τις δοκιμές πρόσκρουσης.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 84%
Προστασία παιδιών: 80%
Προστασία πεζών: 93%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 64