Ποδαρικό στην τεχνολογία BlueMotion της Volkswagen κάνει ο βενζινοκινητήρας 1.0 TSI, έχοντας για οχυρό του το Polo. Mέχρι πρότινος το σχετικό λογότυπο BlueMotion με τα μπλε και μαύρα γράμματα το βλέπαμε μόνο όταν κάτω από το καπό υπήρχε πετρελαιοκινητήρας TDI.
Το δικαίωμα σε μεγαλύτερο ποσοστό οικονομίας και αποδοτικότητας διεκδικεί για πρώτη φορά ο νέος βενζινοκινητήρας, χωρητικότητας ενός λίτρου, ο οποίος τροφοδοτεί το εικονιζόμενο Polo, με το φανταχτερό αυτό κόκκινο χρώμα.
Η ισχύς του στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι 95 ίπποι στις 5.000-5.500 σ.α.λ σε συνδυασμό με ροπή 160 Nm, που αρχίζει τη δράση της από τις 1.500-3.500 σ.α.λ. Στις πολύ χαμηλές στροφές νιώθεις λίγο πιο βαριά την «ανάσα» του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα αλλά και έναν ανεπαίσθητο κραδασμό, απόρροια της τρικύλινδρης φύσης του, ωστόσο στις μεσαίες και υψηλότερες στροφές «αναπνέει» με περισσότερη ευκολία. Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι ο εν λόγω κινητήρας διατίθεται και με 115 ίππους, ενώ την ισχυρότερη αυτή έκδοση εμπιστεύεται και το Golf.
Στο Polo τώρα είναι σε θέση να προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα. Ο αλουμινένιος κινητήρας έχει πιστοποιητικό προδιαγραφών ρύπων Εuro 6, διαθέτει επίσης άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, πολλαπλή εξαγωγής μέσα στην κυλινδροκεφαλή και υδρόψυκτο intercooler μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής. Συνεργάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο έχει αραιή κλιμάκωση, για λόγους οικονομίας, ενώ υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου DSG των 7 σχέσεων, το οποίο όμως για να το αποκτήσετε θα πρέπει να καταβάλετε 1.560 ευρώ επιπλέον.
To επίσημο ανακοινωθέν της Volkswagen κάνει λόγο για μέση κατανάλωση 4,1 λίτρων/100 χλμ., στις απαιτητικές όμως συνθήκες καθημερινής κίνησης μέσα στην πόλη και με τη «χείρα» βοηθείας του συστήματος Start/Stop, το νούμερο αναβαίνει αισθητά στα 7 λίτρα/100 χλμ. Οικονομικότερο πάντως παραμένει, σύμφωνα με τη Volkswagen, το Polo με τον 1.4 πετρελαιοκινητήρα TDI καταναλώνοντας 3,1 λίτρα/100 χλμ. Παράλληλα τα 94 γρ./χλμ. των εκπομπών C02 προσφέρουν απαλλαγή από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας.
Αν αναρωτιέστε τώρα με ποιο τρόπο θα διαπιστώσετε αν το διπλανό Polo στο φανάρι κουβαλάει την τεχνολογία BlueMotion, σας δίνουμε τα σημεία που πρέπει να εστιάσετε για να πάρετε απάντηση. Παρατηρήστε αν διαθέτει προφυλακτήρες με ενσωματωμένα σπόιλερ, πλευρικά μαρσπιέ, αεροτομή σε σχήμα «Π», εμπρός μάσκα κλειστού τύπου με μαύρη λάκα, πάνω στην οποία υπάρχει η επιγραφή BlueMotion, όπως και στο πίσω μέρος. Θα πρέπει ακόμα να εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης 15 ιντσών, οι οποίες «ντύνονται» με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, διαστάσεων 185/60. Το πλαίσιο να είναι χαμηλωμένο κατά 10 χλστ., ενώ ένα ειδικό επίπεδο κάλυμμα κάτω από το αμάξωμα, βοηθάει στην κυκλοφορία του αέρα.
Αναφορικά τώρα με το εσωτερικό δεν έχουμε κάποια αλλαγή να αναφέρουμε. Τα πλαστικά που καλύπτουν την επάνω επιφάνεια του ταμπλό πείθουν ποιητικά, αν και σκληρά, ενώ το μαύρο σκηνικό «σπάει» η σατινέ επένδυση στην κεντρική κονσόλα. Εκεί παραμένει η έγχρωμη οθόνη αφής των 5 ιντσών του συστήματος πολυμέσων “Composition Colour”.
Οι θέσεις των πίσω επιβατών δε διακρίνονται για το χώρο που προσφέρουν στα πόδια, ενώ και ο «αέρας» για τα κεφάλια είναι περιορισμένος. Πιο άβολα θα νιώσει ο μεσαίος επιβάτης, καθώς το δάπεδο στα πόδια του δεν είναι επίπεδο. Ικανοποιητικό κρίνεται το πορτμπαγκάζ με διπλό πάτο και φαρδύ άνοιγμα, το οποίο προσφέρει από 280-952 λίτρα, ανάλογα με τη διάταξη των πίσω καθισμάτων.
Αν επιλέξετε το τρίθυρο Polo 1.0 TSI BlueMotion, η τιμή του με όφελος απόσυρσης ορίζεται στα 14.000 ευρώ, ενώ για το πρακτικότερο πεντάθυρο το κόστος ανεβαίνει στα 14.630 ευρώ.