Κάθετη πτώση της τάξης του 17,6% σημείωσαν οι εγχώριες πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, τον Οκτώβριο έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ. Το τέλος της τουριστικής περιόδου κατέδειξε την ζοφερή πραγματικότητα της λιανικής. Κατόπιν τούτου επηρεάστηκαν προς τα κάτω και οι πωλήσεις του 10μήνου αφού προέκυψαν αυξημένες μόλις κατά5,5% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Τα μηνύματα της αγοράς, στην παρούσα φάση, είναι εξόχως αρνητικά. Η αβεβαιότητα εν όψει των νέων αποφάσεων για τα τέλη κυκλοφορίας, σε συνδυασμό με τις εκταμιεύσεις των καταναλωτών για να καλύψουν τις γενικότερες φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις τους στα μέσα του φθινοπώρου, έχουν οδηγήσει σε νέα απραξία, στο συγκεκριμένο κλάδο τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Επικεφαλής πολυεθνικής εταιρίας, χαμογελούσε αμήχανα, προ ημερών, όταν του ζητήσαμε να περιγράψει την κατάσταση σε ότι αφορά τα νέα οχήματα και να κάνει προβλέψεις…
Υπενθυμίζεται πως, ένα μήνα νωρίτερα, οι ταξινομήσεις υπήρξαν ελαφρώς αυξημένες κατά +1,4%, ως προς το μήνα Σεπτέμβριο 2014, ενώ, συνολικά, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών, ήταν αυξημένες κατά +8,1% ως προς το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η πρόοδος που υπήρξε τους προηγούμενους μήνες στις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών, από τις αρχές του έτους, αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, μακροχρόνιας μίσθωσης και επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ, ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -73,5%χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009. Καλή σχετικά εικόνα παρουσιάζεται , πάντως, στα καινούργια φορτηγά. Παρατηρείται αύξηση από τις αρχές του έτους (+11,9%), στο δεκάμηνο, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, και εκτελέσεων διαγωνισμών.
Παράλληλα, η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε ότι κατά το μήνα Οκτώβριο του 2015 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 7.897 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 9.158 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2014, παρουσιάζοντας μείωση 13,8%. Αύξηση 33,7% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούργιων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τoν Οκτώβριο του έτους 2014 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013. Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2015 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 97.788 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 85.776 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 14,0 %. Αύξηση 29,5% είχε παρουσιάσει το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2014 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2013.
Στο μεταξύ, η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού) κατά το μήνα Οκτώβριο του 2015, ανήλθε σε 2.543 έναντι 2.708 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2014, παρουσιάζοντας μείωση 6,1%. Αύξηση 13,1% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών (άνω των 50 cc) τον Οκτώβριο του 2014 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν τον Οκτώβριο του 2015 ανέρχονται σε 2.381 έναντι 2.570 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2014, παρουσιάζοντας μείωση 7,4%. Η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών (άνω των 50 cc) κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2015 ανήλθε σε 31.377, έναντι 30.959 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 1,4%. Αύξηση 9,1% είχε παρουσιάσει το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2014 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2013. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2015 ανέρχονται σε 29.488 έναντι 29.469 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 0,1%.