Θετικές επιδόσεις σε επίπεδο πωλήσεων και κερδών εμφάνισε για ακόμη ένα τρίμηνο ο όμιλος Folli Follie, αν και σειρά παραμέτρων των οικονομικών δεδομένων του ομίλου χρήζουν διευκρινίσεων, γράφει η κυρία Πένυ Κούτρα στο Euro2day .
Η διοίκηση του ομίλου Folli Follie δεν επέτρεψε τη συμμετοχή εκπροσώπων του Τύπου στην τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης για τα αποτελέσματα εννεαμήνου της τρέχουσας χρήσης (μια πρακτική ασυνήθιστη, τουλάχιστον από άλλες εισηγμένες εταιρίες που παρακολουθεί δημοσιογραφικά το Εuro2day.gr), ούτως ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να μεταφέρουμε τη θέση της διοίκησης του ομίλου (σ.σ. να σημειωθεί πάντως ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία της η υπεύθυνη επενδυτικών σχέσεων του ομίλου Μ. Κασιδιαροπούλου έκανε λόγο για παρανόηση εκ μέρους της εταιρείας που διεξήγαγε την τηλεδιάσκεψη, χωρίς να ευθύνεται η διοίκηση του ομίλου).
Παρ' όλα αυτά παραθέτουμε μια σειρά στοιχείων που αφορούν στα μεγέθη του ομίλου κατά τη συγκεκριμένη περίοδο:
- Ο όμιλος παρουσίασε νέα αύξηση κύκλου εργασιών σε ποσοστό 20,9%. Δεδομένου ωστόσο πως ο όμιλος έως και το εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης είχε σημαντικό όφελος απόσυναλλαγματικές διαφορές, η οργανική ανάπτυξη πωλήσεων θα πρέπει να είναι μάλλον χαμηλότερη. Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε έως το εξάμηνο του 2015, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του είχε παρουσιάσει αύξηση κατά 24,1%, αν και η οργανική ανάπτυξη του -χωρίς τη συναλλαγματική επίδραση- θα ήταν στο επίπεδο του 8%. Σημειώνεται ότι το 65% περίπου των πωλήσεων του ομίλου πραγματοποιούνται στην Ασία και την Ιαπωνία.
- Τα περιθώρια κέρδους εμφανίζονται σημαντικά πιεσμένα στους βασικούς τομείς δραστηριότητας -πλην πολυκαταστημάτων. Συγκεκριμένα για τον κλάδο κοσμημάτων και ρολογιών στο εννεάμηνο του 2015, το μικτό περιθώριο διαμορφώθηκε στο 48,2% από 51,4% κατά το περυσινό αντίστοιχο διάστημα, ενώ το περιθώριο EBITDA στο 24,9% από 27,6%. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους επίσης πιέστηκε στο 22,8% από 25,9% πέρυσι. Σύμφωνα με τον όμιλο, τα κέρδη επηρεάστηκαν από αυξημένα λειτουργικά έξοδα.
- Στον τομέα χονδρικής-λιανικής, το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 43,6% από 48,6% πέρυσι, το περιθώριο EBITDA στο 7,2% από 11,5%. Τα λειτουργικά κέρδη του τομέα μειώθηκαν κατά 43,5% έναντι του εννεαμήνου του 2014 στα 4,7 εκατ. ευρώ.
Ο όμιλος σημειώνει ότι αυτά επηρεάστηκαν σημαντικά από one off έξοδα στο Q2 της χρήσης. Ο όμιλος επίσης αναφέρει στην επισκόπηση αποτελεσμάτων εννεαμήνου, πως οι πωλήσεις χονδρικής-λιανικής ένδυσης στα Βαλκάνια κατά την περίοδο των 9 μηνών παρουσίασαν αύξηση κατά 29,3%, ενώ στην Ελλάδα την αντίστοιχη περίοδο κατά 9,8%. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από τη διοίκηση του ομίλου, το περιβάλλον στην Ελλάδα είναι hard discounted, γεγονός που ίσως ερμηνεύει την πίεση που δέχονται τα περιθώρια κέρδους του ομίλου.
- Στο γ' τρίμηνο ο όμιλος πρόσθεσε 10 νέα σημεία πώλησης (του τομέα κοσμημάτων και ρολογιών). Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε η διοίκηση του ομίλου τον περασμένο Αύγουστο, στην Κίνα, όπου «τρέχει» κυρίως το πλάνο επέκτασης μέσω franchise, υπήρξε σχετική επιβράδυνση στον ρυθμό σύναψης νέων συμβάσεων.