Ο κόσμος της αυτοκίνησης είναι μαγικός, γεμάτος ιδέες, που εντυπωσιάζουν όταν ανάψει το πράσινο φως για την υλοποίησή τους.
Φωτεινό παράδειγμα το νέο πολυτελές SUV της Volvo, το XC90.
Όταν καθίσαμε στο παχύ δερμάτινο κάθισμα και από τη θέση του οδηγού αντικρίσαμε το ταμπλό με την τεράστια οθόνη αφής -ένα από τα πιο εντυπωσιακά σημεία του εσωτερικού- δεν εκκινήσαμε αμέσως.
Αφήσαμε το βλέμμα μας να περιεργαστεί τις διάφορες επιφάνειες, διαπιστώσαμε τη σχεδόν παντελή έλλειψη κουμπιών και άλλων μπουτόν και βαλθήκαμε να “εξερευνήσουμε” τον προφανή αντικαταστάτη τους, την οθόνη αφής, ένα tablet στην κεντρική κονσόλα.
Πρώτα όμως η γενική εντύπωση: Η εικόνα του εσωτερικού εν συνόλω μας έκανε να σκεφτούμε ότι, όταν θέλει, μια αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η διαφορά όμως δεν έρχεται με τα «λόγια», θέλει «πράξεις». Επενδύσεις δηλαδή, και η Volvo επένδυσε πολλά στο project που εμείς έχουμε γνωρίσει ως XC 90. Τη νέα ναυαρχίδα της.
Στη συνέχεια, κρατήσαμε τo τιμόνι, που είναι στη σωστή διάμετρο και προσφέρει ανεμπόδιστη θέα στον αναλογικό πίνακα οργάνων, και στρέψαμε το βλέμμα μας στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μεταξύ των καθισμάτων.
Από το μικρό σε σχήμα παραλληλόγραμμου μπουτόν (προς τα δεξιά ενεργοποιεί τον κινητήρα και προς τα αριστερά τον απενεργοποιεί) ο twin turbo diesel των 2 λίτρων της οικογένειας Drive-E έρχεται στη ζωή.
Κάποιος χαρακτηριστικός ήχος όταν λειτουργεί ο κινητήρας ακούγεται αμυδρά, αλλά κανένας συντονισμός.
Ανοίγουμε λοιπόν την οθόνη - tablet και όλες οι ενδείξεις - πληροφορίες είναι στα ελληνικά. Αρχίζουμε να «παίζουμε» με τις λειτουργίες για να δούμε πόσο εύκολο είναι να εξοικειωθείς με τη χρήση της. Τελικά ήταν πολύ πιο εύκολο απ’ όσο υπολογίζαμε.
Επιλέγουμε ραδιοφωνικό σταθμό και ο ήχος που γεμίζει το εσωτερικό δεν περιγράφεται. Αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε αίθουσα μουσικής. Το XC 90 εφοδιάζεται με ένα από τα καλύτερα συστήματα ήχου, το B&W Audio.
Δίπλα από το μπουτόν της εκκίνησης υπάρχει ένας διακόπτης σε σχήμα κυλίνδρου. Τον πιέζεις και τέσσερα διαφορετικά προγράμματα κίνησης εμφανίζονται στην οθόνη. Επιλέγουμε το Eco, για μέσα στην πόλη. Ταυτόχρονα αλλάζει και η λειτουργία του στροφομέτρου. Δεν φαίνονται πια οι κλασικές ενδείξεις, αλλά εναλλαγές χρωμάτων, που σε “καθοδηγούν” στον τρόπο οδήγησης που επέλεξες.
Τοποθετούμε τον επιλογέα στη θέση “D” και ξεκινάμε.
Θέλουμε να δούμε σε ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, 4.95 μ. μήκος, x 1,93 μ. πλάτος, x 2,14 ύψος, πώς θα αισθανθεί ο οδηγός γράφοντας τα πρώτα χιλιόμετρα εντός των τειχών.
Οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης είναι το κλειδί στη συγκεκριμένη περίπτωση.
O τρόπος που κινείται λοιπόν τι φανερώνει; Μα πόσο έχει αλλάξει η όλη φιλοσοφία των αυτοκινήτων.
Ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί πολύ εύκολα, σε σχέση πάντα με τα αντίστοιχα -ογκώδη- μοντέλα του παρελθόντος.
Είναι κι αυτό δείγμα της προόδου σε θέματα εφαρμοσμένης τεχνολογίας, που κάνει τα αυτοκίνητα ακόμα πιο φιλικά στη χρήση τους.
Πέρα απ’ αυτό η Volvo με το tablet στην κεντρική κονσόλα δίνει και το μήνυμα της αλλαγής της ψυχαγωγίας μέσα στο αυτοκίνητο και της εναρμόνισης με την ηλεκτρονική εποχή που ζούμε.
Κάτω από το μακρύ μπροστινό καπό «φιλοξενείται» η νέα καρδιά τεχνολογίας Drive-E twin turbo diesel στα 2.000 κ.εκ. απόδοσης 225 ίππων, που συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο.
Ο κινητήρας έρχεται να συμπληρώσει την όλη φιλοσοφία που αναφέραμε στις πιο πάνω γραμμές.
Όπως κι αν θέλεις να κινηθείς, το αυτοκίνητο σε ακολουθεί και σου κάνει όλα τα κέφια. Ο καλύτερος φίλος στην όλη διαδικασία, το κιβώτιο. Φοβερό σε λειτουργία, σε προδιαθέτει να “ακουμπήσεις” πάνω του. Είναι βέβαια και ο κινητήρας. Σε κερδίζει με την απόκρισή του.
Το σύστημα διεύθυνσης, για το ύφος του αυτοκινήτου, απόλυτο και σαφές. Τα διπλά ψαλίδια που έχει για μπροστά κάνουν τη διαφορά.
Από εκεί και πέρα το υψηλό επίπεδο της ηχομόνωσης, το hi-fi αλλά και το αίσθημα ασφάλειας που νιώθεις σε παρακινούν να χρησιμοποιείς το XC 90 κάθε μέρα και παντού, (σε μέρη όπου τα πάρκιν είναι κοντά)
Με χώρο αποσκευών 721 λίτρων για την 5θέσια έκδοση και 692 για την 7θέσια, το νέο XC90 αποτελεί μια διαφορετική πρόταση στην κατηγορία των πολυτελών SUV. Εκτός από την πολυτέλεια και την ασφάλεια, που είναι “συνώνυμη” με τη μάρκα, προβάλλει ένα μοναδικό design, που μαγνητίζει τα βλέμματα. Δεν μοιάζει με κανένα άλλο, σε σύγκριση ακόμα και με μοντέλα της ίδιας, σουηδικής οικογένειας (το νέο S90 έχει κλέψει σχεδιαστικές ιδέες από το XC 90).
Το XC 90 φαίνεται και είναι σαν κάτι το διαφορετικό μέσα στην οικογένεια της Volvo. Οι τιμές ξεκινούν από τα 64.150 ευρώ με απόσυρση.