Πρόκειται για τα τμήματα:
1. ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΥΖΩΝΟΙ (Α.Θ.Ε.), με αρίθμηση Α1
2. ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ - ΧΑΛΚΙΔΑ, με αρίθμηση Α11
3. ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ – ΒΟΛΟΣ, με αρίθμηση Α12
4. ΘΗΒΑ - ΕΛΕΥΣΙΝΑ, με αρίθμηση Α13
5. ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, με αρίθμηση Α2
6. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ, με αρίθμηση Α24
7. ΡΑΙΔΕΣΤΟΣ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», με αρίθμηση Α242
8. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΣΕΡΡΕΣ - ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ, με αρίθμηση Α25
9. ΚΟΖΑΝΗ - ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ - ΝΙΚΗ, με αρίθμηση Α27
10. ΣΙΑΤΙΣΤΑ - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΙΕΡΟΠΗΓΗ - ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ, με αρίθμηση Α29
11. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, με αρίθμηση Α3
12. ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ, με αρίθμηση Α5
13. ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, με αρίθμηση Α6
14. ΥΜΗΤΤΟΣ - ΡΑΦΗΝΑ (Υ.ΡΑ.), με αρίθμηση Α62
15. Δυτική Σύνδεση Υ.ΡΑ. με ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ, με αρίθμηση Α621
16. ΚΟΡΩΠΙ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», με αρίθμηση Α64
17. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, με αρίθμηση Α7
18. ΛΕΥΚΤΡΟ - ΣΠΑΡΤΗ, με αρίθμηση Α71
19. ΑΘΗΝΑ - ΠΑΤΡΑ, με αρίθμηση Α8
20. ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ), με αρίθμηση Α90
Τα περισσότερα από τα παραπάνω τμήματα είτε έχουν κατασκευαστεί, είτε βρίσκονται υπό κατασκευή μέσω των συμβάσεων παραχώρησης. Ωστόσο υπάρχουν και άλλα για τα οποία θα πρέπει να δρομολογηθούν επενδύσεις τα επόμενα χρόνια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ο οδικός άξονας Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τη Ραφήνα, η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) αλλά και η αναβάθμιση του άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά κ.λπ.
Η απόφαση Σπίρτζη εκδόθηκε κατ’ απαίτηση της κοινοτικής νομοθεσίας, αλλά και επειδή ο καθορισμός τμημάτων του οδικού δικτύου ως «αυτοκινητόδρομου» ήταν απαραίτητος για την υπογραφή συμβάσεων π.χ. συντήρησης (όπως στην Εγνατία Οδό).