Στη μέση βρίσκεται το fund PSP Investments που διαχειρίζεται τα αποθεματικά των συνταξιοδοτικών ταμείων του καναδικού Δημοσίου και που από το 2013 έχει αγοράσει το ποσοστό της γερμανικής Χόχτιφ, κατέχοντας πλέον σήμερα το 40% του Ελευθέριος Βενιζέλος.
Σε μια στιγμή που το Μαξίμου παίζει το χαρτί των ιδιωτικοποιήσεων, το νέο τριπλό «μπρα ντε φερ» ανάμεσα στον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για την τύχη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Ελληνικού δίνει το στίγμα της σύγκρουσης που μαίνεται στους κυβερνητικούς κόλπους.
Σύμφωνα με Τα Νέα, πρωταγωνιστές από τη μια πλευρά του γηπέδου είναι το ΤΑΙΠΕΔ και από την άλλη ο πρόεδρος του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος Παναγιώτης Ρουμελιώτης, πρώην υπουργός και πρώην εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ, τον οποίο τοποθέτησε τον περασμένο Ιούνιο στη θέση αυτή ο Χρήστος Σπίρτζης.
Το ΤΑΙΠΕΔ επιχειρεί εδώ και μερικές εβδομάδες να ξεκινήσει τη διαδικασία διαπραγμάτευσης με τους Καναδούς για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα κατά 20 ακόμη έτη, από το 2026 οπότε και λήγει έως το 2046.
Ωστόσο, ο Π. Ρουμελιώτης αρνείται να συναινέσει με την επέκταση της σύμβασης. Σε πρόσφατο διοικητικό συμβούλιο που έγινε στο ΔΑΑ φέρεται να υποστήριξε ότι η σύμβαση πρέπει να αφεθεί να λήξει, ώστε από το 2026 και μετά να περιέλθει και πάλι το αεροδρόμιο στο ελληνικό Δημόσιο...
Παρόμοιες καταστάσεις και στις υποθέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Ελληνικού, με βασικό πρωταγωνιστή των εμπλοκών τον Χρήστο Σπίρτζη.
Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διόρισε πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο στην εταιρία χωρίς να ενημερώσει τον βασικό μέτοχο, δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ. Η κίνηση ερμηνεύεται ως προσπάθεια να μπλοκάρει το διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στην περίπτωση του Ελληνικού, δε, το υπουργείο Υποδομών διαμηνύει μέσω κύκλων του ότι «δεν υπάρχει ούτε σχέδιο, ούτε χώρος, ούτε χρήματα» για τη μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου ή για την μεταφορά της ΥΠΑ, που φιλοξενούνται στις εκτάσεις του ακινήτου.