Τον Ιούνιο σημειώθηκε, η δεύτερη ισχυρότερη επίδοση στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, για το πρώτο εξάμηνο, -χαμηλότερη κατά τι από εκείνη του Μαίου. Το +41% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα, πέρυσι, προκύπτει από 7.964 πωληθείσες μονάδες (5.648 τον Ιούνιο του 2013). Η ανομοιογένεια στην ανά μήνα πορεία της εγχώριας αγορά, ωστόσο, τίθεται προς συζήτηση, ενώ, είναι ξεκάθαρο ότι οι εταιρικοί στόλοι …βυθίζουν τη λιανική -τα έσοδα, δε, από την εμπορία είναι διαφορετικά όταν διοχετεύεις τα προϊόντα σου στο leasing και διαφορετικά όταν τα στέλνεις στη λιανική. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 37.469 επιβατικά αυτοκίνητα, συγκριτικά με 30.364 την ίδια περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 23,4% -επί της ουσίας, γίνεται λόγος για ένα «σερί» ανόδου 7 μηνών, καθώς, έχει ως αφετηρία το Δεκέμβριο του 2013. Όταν, όμως, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο, τα ποσοστά της αύξησης είναι 15,3%, 5,8%, 30,6%, 2,1%, 42,3% και 41%, μάλλον, το πράγμα θέλει πιο προσεκτική μελέτη, όσον αφορά και τα εν γένει ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Δύσκολη είναι, σε κάθε περίπτωση και η ασφαλής πρόβλεψη για το εγγύς μέλλον .
Κατά τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η ανάκαμψη που εμφανίζει, τον Ιούνιο, η αγορά καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, αποδίδεται κυρίως στην αισθητή βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης για τέταρτο διαδοχικό μήνα, καθώς βελτιώνεται η πρόθεση των καταναλωτών για αγορές μεγάλης αξίας στο προσεχές χρονικό διάστημα. Επίσης, η θεαματική αύξηση της τουριστικής ζήτησης έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη της αγοράς καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ, σημαντική είναι και η συμβολή του εσωτερικού τουρισμού που φαίνεται να ανακάμπτει για πρώτη φορά εδώ και πέντε χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, υπενθυμίζουν οι εισαγωγείς, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο ιδιαίτερα θετικός ρυθμός ανάπτυξης που παρατηρείται στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων, οφείλεται, μεταξύ άλλων, και στην ιδιαίτερα χαμηλή βάση σύγκρισης με το προηγούμενο έτος, καθώς ο κλάδος αυτοκινήτου κατέγραψε τα τελευταία χρόνια ζημιές της τάξης του 80%.
Υπογραμμίζεται, αρμοδίως, ότι οι εταιρικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων συνεχίζουν για τέταρτο διαδοχικό μήνα να προπορεύονται με διαφορά τις λιανικές πωλήσεις, καθώς από τις αρχές του έτους η συμμετοχή τους ανήλθε σε 52,4% από 48,9% την αντίστοιχη περίοδο το 2013, ενώ η συμμετοχή των λιανικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων παρουσιάζει πτώση -7% σε σχέση με πέρυσι. Όσον αφορά, ειδικότερα, τον Ιούνιο, σχεδόν 6 στα 10 νέα επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ήταν εταιρικά (59,2%), με τη συμμετοχή των λιανικών πωλήσεων να περιορίζεται σε 40,8%. Οι εταιρικές πωλήσεις έφτασαν τις 4.714 μονάδες, με τις λιανικές πωλήσεις να ακολουθούν με 3.250 μονάδες. Εκ των 7.964 επιβατικών αυτοκινήτων, 4.785 ήταν πετρελαιοκίνητα, 3.111 βενζινοκίνητα, 32 υβριδικά, 24 διπλού καυσίμου και 12 φυσικού αερίου. Το 95,4% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων του Ιουνίου αφορά αυτοκίνητα με κινητήρα ως 1.600 κυβικά εκατοστά. Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων συνεχίζουν, για δέκατο τρίτο διαδοχικό μήνα, να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών (6 στα 10 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα). Από πλευρά περιβάλλοντος, υπάρχει προβληματισμός των ειδικών, που, λόγω των ελληνικών καιρικών συνθηκών, «βλέπουν» να προκύπτει ζήτημα, στα μεγάλα αστικά κέντρα, λόγω της χρήσης του ντίζελ –έστω και με τη χρήση φίλτρων στα σύγχρονα μοτέρ του είδους, διότι, μπορεί να εκπέμπεται χαμηλότερο CO2, αλλά, υπάρχουν και τα σωματίδια. Από οικονομικής απόψεως για τον καταναλωτή, χρειάζεται καλύτερη ενημέρωση, αφού, το όφελος, όταν επιλέγεις ένα σημαντικά ακριβότερο στην κτήση πετρελαιοκίνητο, έρχεται μόνον όταν καλύπτεις, τουλάχιστον, 3 φορές περισσότερα χιλιόμετρα από το κανονικό (15.000) ανά έτος. Αλλιώς, δεν γίνεται απόσβεση…
Παράλληλα με τα επιβατικά, πάντως, δυναμώνει και η αγορά των ελαφρών φορτηγών. Τον Ιούνιο, για δεύτερο μήνα, συνέχισε τη θετική της πορεία, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 55,5% τον Ιούνιο, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα το 2013. Το πρώτο εξάμηνο, ταξινομήθηκαν συνολικά 2.284 ελαφρά φορτηγά, έναντι 1.716 το αντίστοιχο διάστημα το 2013, σημειώνοντας αύξηση 33,1%. Εδώ, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ανόδου είναι περισσότερο προφανή, δεδομένου, ότι απεικονίζουν την ισχυροποίηση της παραγωγικής βάσης του τόπου, κατά μίαν έννοια. Αναλυτικότερα για το μήνα Ιούνιο, τα ελαφρά φορτηγά τύπου Vanette αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών (43,1%), με τα Pick-up να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 36,6%. Η συνολική αγορά των ελαφρών φορτηγών το μήνα Ιούνιο έφτασε τις 423 μονάδες έναντι 272 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 55,5%. Οι εταιρικές πωλήσεις ελαφρών φορτηγών έφτασαν τις 277 μονάδες (65,5%), ενώ οι λιανικές πωλήσεις ανήλθαν σε 146 μονάδες (34,5%). Η αγορά των μεσαίων και βαρέων φορτηγών (πάνω από 3,5 τόνους) συνέχισε και αυτή για δεύτερο διαδοχικό μήνα τη θετική της πορεία, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 90,9% συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2013. Το πρώτο εξάμηνο του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 145 φορτηγά, έναντι 125 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 16%. Τον περασμένο Ιούνιο ταξινομήθηκαν συνολικά 21 φορτηγά συγκριτικά με 11 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 90,9%. Το πρώτο εξάμηνο του 2014, εξ άλλου, ταξινομήθηκαν συνολικά 125 λεωφορεία όταν το αντίστοιχο διάστημα το 2013 είχαν ταξινομηθεί μόλις 38, σημειώνοντας θεαματική αύξηση 228,9%. Τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν 31 λεωφορεία (26 τουριστικά, 3 μεταφοράς προσωπικού, 1 σχολικό και 1 υπεραστικό) έναντι 15 τον αντίστοιχο μήνα του 2013 (+106,7%).