Η Ford έχει εξελίξει μία νέα τεχνολογία φωτισμού, που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων των προβολέων χωρίς να «τυφλώνονται» οι άλλοι χρήστες των δρόμων. Η τεχνολογία αυτή ονομάζεται Glare-Free Highbeam και χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ, η οποία τη νύχτα ανιχνεύει τη νύχτα τους προβολείς ή τα πίσω φώτα οχημάτων σε απόσταση έως 800 μέτρων. Παράλληλα οι ειδικά σχεδιασμένοι προβολείς «μπλοκάρουν» το τμήμα της δέσμης, που θα μπορούσε να τυφλώσει στιγμιαία άλλους οδηγούς και δικυκλιστές.
«Ρωτήστε κάποιον ποιες είναι οι πιο ενοχλητικές συνήθειες των άλλων οδηγών και αργά ή γρήγορα θα προκύψει το θέμα της κακής χρήσης των προβολέων,» δήλωσε ο Michael Koherr, μηχανικός έρευνας, Lighting Systems, της Ford Ευρώπης.
«Η νέα τεχνολογία Glare-Free Highbeam της Ford βοηθά στη μεγιστοποίηση της χρήσης της μεγάλης σκάλας και αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να βλέπουν πολύ μεγαλύτερο μέρος του δρόμου μπροστά – χωρίς να διασπούν την προσοχή των άλλων χρηστών του δρόμου».
Η τεχνολογία Glare-Free Highbeam συνεργάζεται με το σύστημα Auto High Beam της Ford, και τους προβολείς Ford Dynamic LED με Adaptive Front Lighting System, που μπορούν να προσαρμόζουν τη δέσμη και την ένταση των προβολέων σε μία από τις επτά ρυθμίσεις, ανάλογα με την ταχύτητα, το φωτισμό περιβάλλοντος, τη γωνία του τιμονιού, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και την ενεργοποίηση των καθαριστήρων του παρμπρίζ.
Οι αυτοματοποιημένες τεχνολογίες φωτισμού της Ford ενεργοποιούνται όταν ανιχνεύσουν ελλιπή φωτισμό περιβάλλοντος. «Διαπιστώσαμε ότι ορισμένοι οδηγοί έχουν τόσο άγχος για να μην ‘τυφλώσουν’ τους άλλους με τα φώτα τους ώστε αποφεύγουν να χρησιμοποιούν τη μεγάλη σκάλα,» δήλωσε ο Koherr. «Η τεχνολογία Glare-Free Highbeam της Ford μπορεί να απαλλάξει τους οδηγούς από αυτό το στρες, ενώ η ομαλή εναλλαγή μεταξύ των ρυθμίσεων βοηθά τα μάτια του οδηγού να προσαρμόζονται ταχύτερα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες φωτισμού».
Η τεχνολογία Glare-Free Highbeam διατίθεται τώρα για όλα τα Ford S-MAX, Galaxy, ενώ θα προσφέρεται επίσης και στο αναμενόμενο Ford Edge.