Η Κυβέρνηση με την κατάθεση προς ψήφιση του σχεδίου νόμου με το οποίο αυξάνεται στα πετρελαιοειδή προϊόντα ο Ε.Φ.Κ, επιμένει να διαιωνίζει τα αποδεδειγμένα λάθη του παρελθόντος σχετικά με την υπερβολική φορολόγηση των καυσίμων.
Νομίζουν οι κατά καιρούς σύμβουλοι-εισηγητές των εκάστοτε υπουργών, ότι η αύξηση της φορολόγησης των καυσίμων θα έχει αναλογικά αποτελέσματα και στην αύξηση των δημοσίων εσόδων. Μέγα διαχρονικό λάθος.
Πως είναι δυνατόν να παραβλέπουν τις αρνητικές επιπτώσεις, όπως την μείωση της κατανάλωσης και την ανάλογη μείωση των δημοσίων εσόδων, καθώς και τις αυξητικές επιπτώσεις στα διάφορα κόστη, μεταφορικά, αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής.
Πως είναι δυνατόν να προτείνονται μέτρα για την αύξηση του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα χωρίς αυτά να συνοδεύονται από σχετική μελέτη οικονομικών επιπτώσεων, στην καταβαλλόμενη προσπάθεια ανάκαμψης, με κάθε τρόπο από την ύφεση, που θα οδηγήσουν την Ελληνική οικονομία σε αναπτυξιακά μονοπάτια.
Στα πρατήρια καυσίμων οι καταναλωτές σήμερα δεν αγοράζουν πλέον καύσιμα, αλλά φόρους, αφού το 72% ενός λίτρου αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι το δε υπόλοιπο 28% δίνεται ως δώρο καύσιμο, λόγω αυξημένων φοροαγορών.
Είναι καιρός η σημερινή Κυβέρνηση να πιστωθεί με την λήψη μέτρων ελέγχου και πάταξης της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, κλοπή, εικονικές εξαγωγές, κ.λπ.) που κοστίζουν στο κράτος 1 δις (1.000.000.000) ευρώ ετησίως, υλοποιώντας της προεκλογικές της εξαγγελίες, ξεκινώντας άμεσα την καταγραφή και απογραφή σε κεντρική βάση δεδομένων, όλων των δεξαμενών διακίνησης και αποθήκευσης πετρελαιοειδών και ενεργειακών προϊόντων.
Άλλως, η επιμονή για την ψήφιση της αύξησης του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα και ιδιαιτέρως στο υγραέριο κίνησης, θα είναι σοβαρός λόγος διασκέδασης, πρωτίστως των επιφανών αλλά και των μικροπαρανομούντων κυκλωμάτων την Κυριακή το βράδυ.