Τον κίνδυνο να μείνει με τους “εγκλωβισμένους” πελάτες, αυτούς που χρωστούν και τις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες αντιμετωπίζει η ΔΕΗ.
Η εταιρία ετοιμάζεται να δώσει μάχη χαρακωμάτων για τα μερίδια στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού με στόχο να διατηρήσει ότι μπορεί από το επικερδές κομμάτι της επιχειρηματικής πελατείας της στη Μέση Τάση και το “υγιές” τμήμα της οικιακής κατανάλωσης.
Τα περιθώρια ωστόσο έχουν στενέψει ασφυκτικά με τις νέες δεσμεύεις για τη μείωση του ποσοστού της στην αγορά και είναι αμφίβολο αν και οι συμμαχίες με τρίτες εταιρίες στην προμήθεια ρεύματος και τα άλλα μέτρα που ετοιμάζεται να ανακοινώσει τον Ιούνιο, θα καταφέρουν να περισώσουν τα μερίδια που προσδοκά.
Αν δεν κατορθώσει να μαζέψει αυτά που της χρωστούν, ή έστω ένα μεγάλο μέρος από τα 2,7 δισ. ευρώ, το ποσό στο οποίο φθάνουν οι κόκκινοι λογαριασμοί κατά τους συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ, τότε το παιχνίδι είναι χαμένο και η περιθωριοποίηση η μόνη προοπτική.
Η ΔΕΗ το ξέρει, αλλά χρειάζεται πιο επιθετική πολιτική σε όλα τα μέτωπα για να ξεφύγει τον κίνδυνο. Χρειάζεται ακόμα τη στήριξη του υπουργείου, που δεν μπορεί να κλείνει το μάτι στους “μπαταχτσήδες”, κάτω από τον μανδύα της “κοινωνικής πολιτικής” , την οποία πληρώνουν οι υπόλοιποι πελάτες της ΔΕΗ.
Η αγορά πρέπει να εξυγιανθεί για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η απελευθέρωση. ‘Οσο δεν γίνεται αυτό, οι καταναλωτές, έτσι όπως είναι διαμορφωμένο το σύστημα, είτε παραμείνουν στη ΔΕΗ είτε διαλέξουν τρίτες εταιρίες θα πληρώνουν “τα σπασμένα”. χωρίς να μπορούν να επωφεληθούν, παρά ελάχιστα, από το άνοιγμα της αγοράς.