Τα πετρελαιοειδή προϊόντα αποτελούν αγαθά πρώτης ανάγκης το κόστος των οποίων συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομία και στην ανάπτυξη, όπως στην παραγωγή αγροτικών, βιοτεχνικών και βιομηχανικών προϊόντων, στις μεταφορές, στη θέρμανση των ανθρώπων και γενικότερα στη αξιοπρεπή διαβίωση τους.
Προφανώς αυτή την ουσιαστική συμβολή, στο κόστος της οικονομίας και της ανάπτυξης, που τόσο έχει ανάγκη η Ελλάδα για να ξεφύγει από την πολυετή στάσιμη ύφεση αλλά και της φθηνής ενέργειας (πετρέλαιο θέρμανσης) που έχουν ανάγκη οι εξαθλιωμένοι Έλληνες πολίτες, όταν σε ποσοστό πάνω από 30% ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, κάποιοι την αγνοούν.
Οι αρχιτέκτονες της φορολογικής, επί των πετρελαιοειδών προϊόντων πολιτικής, που αποφάσισαν την αύξηση του Ε.Φ.Κ στο πετρέλαιο θέρμανσης από τις 15 Οκτωβρίου, όπως και των υπολοίπων πετρελαιοειδών προϊόντων που αυξάνονται από την 1 Ιανουαρίου 2017, δεν μπήκαν ποτέ στο κόπο να εκπονήσουν μία οικονομική μελέτη με συγκεκριμένα στοιχεία της πραγματικής οικονομίας πριν από την οποιαδήποτε απόφαση επιβολής νέων φόρων.
Αγνοούν προφανώς ότι από τις αυξήσεις του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα την πενταετία 2011 – 2015, ο συνολικός τζίρος των καυσίμων υποχώρησε κατά 20,16% και στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 51,83%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.
Η αύξηση του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα, 22% στο πετρέλαιο θέρμανσης, 24% στο πετρέλαιο κίνησης, 5% στην αμόλυβδη και 30% στο υγραέριο κίνησης, χωρίς να προηγηθεί η εκπόνηση οικονομικής μελέτης, θα έχει αρνητικό αποτέλεσμα στον επιδιωκόμενο στόχο της αύξησης των δημοσίων εσόδων, αφού είναι αποδεδειγμένο ότι θα μειωθούν οι πωλήσεις των καυσίμων, θα αυξηθούν οι τιμές πολλών καταναλωτικών προϊόντων αλλά και υπηρεσιών, σε βάρος της Οικονομίας, της Ανάπτυξης και της αξιοπρεπούς διαβίωσης των Ελλήνων πολιτών.
Είναι αδιανόητο να μη εφαρμόζονται ψηφισμένες νομοθετικές διατάξεις για τον έλεγχο και την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή, κ.λπ.), από την οποία χάνονται πολλά εκατομμύρια ευρώ ετησίως τα τελευταία 20 χρόνια και να αυξάνεται με τόση προχειρότητα ο Ε.Φ.Κ των καυσίμων, που είναι το βασικό οικονομικό κίνητρο της λαθρεμπορίας.