Λίγο πολύ όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις, τα τελευταία χρόνια, έχουν ρίξει το βάρος των δραστηριοτήτων τους στον τομέα της λεγόμενης Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ).
Μέρος των κερδών τους τα διαθέτουν για έργα ή δωρεές στήριξης των τοπικών κοινωνιών όπου δραστηριοποιούνται αλλά και ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων.
Τα Ελληνικά Πετρέλαια, όμως προχώρησαν ένα βήμα πιο πέρα. Χρηματοδότησαν με περίπου 1,4 εκατ. ευρώ το πολύτιμο hotspot της Χίου. Έργο χρήσιμο για τη χώρα που κινδύνεψε ακόμη και με έξοδο από τη συνθήκη Σέγκεν, έργο πολύτιμο για το νησί προκειμένου να διαχειριστεί αποτελεσματικά τη μεγάλη ροή των προσφύγων αλλά κυρίως πρόκειται για μία πράξη ανθρωπιστική καθώς δίνει πραγματική στήριξη και ελπίδα στους διωγμένους από τον πόλεμο ανθρώπους.
Τα ΕΛ.ΠΕ δεν έχουν κανένα συμφέρον και ούτε τεράστια επιχειρηματική δραστηριότητα στο ακριτικό νησί. Ωστόσο, αποδέχτηκαν άμεσα την πρόσκληση του υπουργείου Εξωτερικών να συνδράμουν στο μεγάλο πρόβλημα που απασχολεί τη χώρα.
Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γρηγόρης Στεργιούλης στους δημοσιογράφους που βρέθηκαν στη Χίο, "οι πολίτες της χώρας πρέπει να ξέρουν ότι κάποια από τα ευρώ που διαθέτουν για τα καύσιμα πιάνουν τόπο".
Και κάπως έτσι και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις, ιδίως οι ΔΕΚΟ, θα πρέπει να βλέπουν πια την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη.
Η Ελλάδα γνωρίζει μία πρωτοφανή κρίση και οι εταιρίες οφείλουν να δώσουν το δικό τους μέρισμα για την ανακούφιση των πολιτών καθώς και για να στείλουν με αυτόν τον τρόπο μήνυμα προς το εξωτερικό πως "είναι εδώ" και στηρίζουν εμπράκτως τη χώρα.