Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στόχος είναι το έργο να λειτουργήσει το 2026
Δεύτερο πλοίο στο FSRU του Θερμαϊκού από την Elpedison
Πέμπτη, 25/05/2023

Δεύτερο πλοίο αποθήκευσης- αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου σχεδιάζει να εγκαταταστήσει στoν πλωτό σταθμό  (FSRU) που σχεδιάζει να αναπτύξει στο Θερμαϊκό Κόλπο  η Elpedison, προσβλέποντας στη τροφοδοσία της ευρύτερης αγοράς της ΝΑ Ευρώπης.

Προς το σκοπό αυτό μάλιστα η εταιρία υπέβαλε στη ΡΑΑΕΥ (πρώην ΡΑΕ)  σχετική αίτηση τροποποίησης της άδειας που έχει για την εγκατάσταση  FSRU στο Θερμαϊκό Κόλπο, ένα πρότζεκτ που βρίσκεται στη διαδικασία της αδειοδοτικής ωρίμανσης και για το οποίο η τελική επενδυτική απόφαση δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν το καλοκαίρι του 2024, το νωρίτερο. Στόχος είναι το έργο να λειτουργήσει το 2026.

Σήμερα η εταιρία κατέχει άδεια ΑΣΦΑ ( Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου) για την ανάπτυξη  FSRU στον Θερμαϊκό Κόλπο, ανοικτά του διυλιστηρίου της Θεσσαλονίκης της ΗelleniQEnergy (πρώην ΕΛΠΕ),με ένα πλοίο αποθήκευσης- επαναεριοποίησης LNG. Το νέο σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση δυο πλοίων,  δυναμικότητας 120.000 -130.000 κμ το κάθε ένα.

Παρά τον προβληματισμό για τη βιωσιμότητα των διαφόρων πρότζεκτ εγκατάστασης πλωτών σταθμών LNG στην Ελλάδα,  δεδομένης της πολιτικής της ΕΕ  για τον μηδενικό άνθρακα που σημαίνει την κατάργηση της χρήσης και του φυσικού αερίου,  η εταιρία εκτιμά πως έχουν δημιουργηθεί νέες συνθήκες μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Θεωρεί ότι ακόμα και όταν τελειώσει ο πόλεμος, οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης δεν θα προμηθεύονται πλέον ρωσικό αέριο, ένα καύσιμο που θα είναι απαραίτητο για την ενεργειακή ισορροπία κατά το χρονικό διάστημα της μετάβασης στην κλιματική ουδετερότητα. Στο πλαίσιο αυτό, το FSRU στον Θερμαϊκό Κόλπο, με τις κατάλληλες διασυνδέσεις αγωγών, μπορεί να συμβάλει στη  τροφοδοσία χωρών της ανατολικής Ευρώπης, ιδιαίτερα αυτών που λόγω απόστασης δεν μπορούν εύκολα να εξυπηρετηθούν από τα hub της Ολλανδίας και της Γερμανίας. Επιπρόσθετα, το συγκριμένο FSRU θα τροφοδοτεί και τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της Elpedison. Η εταιρία διαθέτει  δύο ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες  με καύση φυσικού αερίου, εκ των οποίων η μία στη Θεσσαλονίκη και σχεδιάζει μία ακόμα μονάδα της ίδιας τεχνολογίας.

Εντός του καλοκαιριού-με την προϋπόθεση βέβαια ότι η ΡΑΑΕΥ θα έχει εγκρίνει την τροποποίηση της άδειας- η Elpedison σκοπεύει να υποβάλειπρος έγκριση το φάκελο για τη περιβαλλοντική αδειοδότηση του FSRU. Θα ακολουθήσουν 2 μάρκετ τεστ για την διαπίστωση ενδιαφέροντος χρήσης της εγκατάστασης, τα οποία θα αφορούν στη δέσμευση του 60% της χωρητικότητας του πλωτού σταθμού, αφού το υπόλοιπο 40% η εταιρία σχεδιάζει να το κρατήσει για την τροφοδοσία με αέριο των ηλεκτροπαραγωγικών της μονάδων.

Συναφείς αναρτήσεις
Η ELPEDISON διευρύνει τις διαθέσιμες μεθόδους πληρωμής, ανακοινώνοντας με μεγάλο ενθουσιασμό ότι παρέχει πλέον στους πελάτες της τη δυνατότητα ...
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Η IBM, κορυφαίος πάροχος υβριδικού νέφους, τεχνητής νοημοσύνης και συμβουλευτικών υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο, ανακοινώνει την υλοποίηση της Πλατφόρμας ...
Κατά τα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 αναμένεται να ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για τον ...
Στόχος είναι να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις αρχές Μαρτίου
Κατέπλευσε στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης χθες το πρωί στις 7.00 το μετασκευασμένο πλοίο, που θα αποτελέσει τον πλωτό σταθμό υγροποίησης -επαναεριοποίησης, το FSRU Aλεξανδούπολης. Στόχος είναι ...
Οι προετοιμασίες για την εγκατάσταση και τη λειτουργία του πρώτου πλωτού σταθμού αποθήκευσης επαναεριοποίησης υγροποιημένου αερίου  στη χώρα, του ...
Η ELPEDISON ανακοινώνει την έναρξη της μη δεσμευτικής φάσης της δοκιμής αγοράς του έργου "Thessaloniki FSRU". Μετά την έγκριση των ...
Τι περιλαμβάνει το έργο
Η ELPEDISON ανακοινώνει την έναρξη της μη δεσμευτικής φάσης της δοκιμής αγοράς του έργου Thessaloniki FSRU. Μετά την έγκριση των κατευθυντήριων ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...