Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 2,5 δισ. ευρώ ως το 2030
Πολυενεργειακός πάροχος: Υδρογόνο και CCS από τη Motor Oil
Πέμπτη, 12/10/2023

Σε πολυενεργειακό πάροχο μετεξελίσσεται η Mοτορ Οιλ, μέσα από  ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 2,5 δισ. ευρώ ως το 2030, με άξονες τις ΑΠΕ, το υδρογόνο, τα συνθετικά καύσιμα και την ηλεκτροκίνηση, προσαρμοζόμενη στις απαιτήσεις της ενεργειακής μετάβασης.

Ηδη ο τομέας της διύλισης αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Τριανταφύλλου, γενικός διευθυντής Στρατηγικής της Motor Oil  σε πρόσφατο συνέδριο του ΣΕΒ, με τον τομέα των υγρών καυσίμων να βρίσκεται παγκοσμίως στο υψηλότερο σημείο της ζήτησης και να  οδεύει προς σταδιακή μείωση της κατανάλωσης, σύμφωνα με διεθνείς μελέτες.

Ανταποκρινόμενη στη νέα πραγματικότητα, η εταιρία έχει θέσει τολμηρούς στόχους για τη δική της μετάβαση, επενδύοντας στις ΑΠΕ, σε μονάδες ανανεώσιμων και βιώσιμων καυσίμων (βιοκαύσιμα και συνθετικά καύσιμα), καθώς και στο  υδρογόνο, το οποίο πρόκειται να παίξει σημαντικό ρόλο στο μελλοντικό ενεργειακό παζλ.

“ Ένα σύστημα που βασίζεται μόνο στον εξηλεκτρισμό δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με ένα σύστημα που συνδυάζει καύσιμα με βάση το ανανεώσιμο υδρογόνο” δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τριανταφύλλου. .

Το πρόβλημα είναι ότι σήμερα το υδρογόνο και ιδιαίτερα το πράσινο υδρογόνο , που παράγεται από ηλεκτρόλυση με ρεύμα ΑΠΕ είναι μια πολύ ακριβή λύση. Ωστόσο η ίδια η εμπειρία από την ανάπτυξη των ΑΠΕ δείχνει ότι με τη σωστή υποστήριξη, οι τεχνολογίες μπορούν να μειώσουν το κόστος τους πάρα πολύ γρήγορα και να γίνουν ανταγωνιστικές με παραδοσιακές μορφές ενέργειας.

Υπάρχει όμως μία σημαντική διαφορά μεταξύ του υδρογόνου από των ΑΠΕ,  όσον αφορά στον τρόπο ανάπτυξης ώστε να πέσει το κόστος. Το υδρογόνο χρειάζεται την ταυτόχρονη ανάπτυξη της παραγωγής και της ζήτησης, πράγμα που μπορεί να γίνει με τη δημιουργία οικοσυστημάτων που φέρνουν μαζί φορείς, από την παραγωγή ως τη ζήτηση και  εργάζονται παράλληλα για την ωρίμανση των έργων τους

Η Motor Oil επιχειρεί να δημιουργήσει αυτό το οικοσύστημα υδρογόνου με το πρόγραμμα “Τριήρης”, το οποίο φέρνει κοντά 25 φορείς, που δουλεύουν μαζί  για τη δημιουργία μίας κοιλάδας υδρογόνου στην Κόρινθο.

Η Ελλάδα έχει πλεονεκτήματα σε ότι αφορά την ανάπτυξη αγοράς πράσινου υδρογόνου, καθώς διαθέτει ισχυρό ανανεώσιμο δυναμικό και μεγάλο τομέα διύλισης,  ο οποίος με τις κατάλληλες  επενδύσεις μπορεί να παράγει υδρογόνο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος με χαμηλό κόστος.

Στο πλαίσιο αυτό ο  κ. Τριανταφύλλου τόνισε ότι, η πολιτεία πρέπει να στηρίξει τον τομέα του υδρογόνου και να καταρτίσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξή του υδρογόνου, δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν διαθέτει τέτοιο σχέδιο. Συγρόνως βέβαια πρέπει να δημιουργηθεί και το θεσμικό πλαίσιο χρήσης του υδρογόνου.

Παράλληλα, η Motor Oil εξετάζει και την ανάπτυξη τεχνολογίας Δέσμευσης και Διακράτησης Διοξειδίου του Ανθρακα (CCS). Τρεις εταιρίες ζήτησαν χρηματοδότηση φέτος από την Ευρωπαϊκή Ένωση για σχετικά έργα και η Motor Oil ήταν μια από αυτές.

Το CCS είναι μια τεχνολογία λιγότερο ώριμη,  τεχνικά δύσκολη και ενεργοβόρα. Mπορεί να μην λύνει όλα τα προβλήματα, ανοίγει όμως το δρόμο για άλματα στην απανθρακοποίηση βιομηχανιών που δεν θα είχαν άλλη επιλογή για πετύχουν το στόχο αυτό, πέραν της μείωσης της δραστηριότητας και παράλληλα δίνει τη  δυνατότητα παραγωγής καυσίμων και άλλων μορφών ενέργειας χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Η Ευρώπη έχει αρχίσει να συμπεριλαμβάνει στα προγράμματά της και αυτή την τεχνολογία,   η οποία για να αναπτυχθεί χρειάζεται πολύ ισχυρές συνεργασίες, δημιουργία clusters και χρήση των ίδιων υποδομών.

Το έργο που εξετάζει η Motor Oil αφορά σε μία επένδυση 200 εκατ  ευρώ, που θα μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα κατά 500.000 τόνους CO2 το χρόνο. Πρόκειται για μια μονάδα που θα ενταχθεί στη μονάδα παραγωγής υδρογόνου της εταιρίας, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων του συγκροτήματος, ενώ μελλοντικά, με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, θα μπορούσε να παρέχει και σε τρίτους αυτού του τύπου το υδρογόνο.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Mε ταχείς ρυθμούς αυξήθηκε η συνεισφορά των ΑΠΕ στα οικονομικά αποτελέσματα  της Motor Oil το 2023, μία ιδιαίτερη χρονιά ...
Μία πρωτοποριακή επένδυση, άνω των 500 εκατ. ευρώ, για τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS) δρομολογεί ο ...
H συνεργασία της ΔΕΗ με τον όμιλο της Motor Oil προχωρά, καθώς η “ΔΕΗ Ανανεώσιμες” (ΔΕΗΑΝ) και η Unagi, ...
Eπενδύσεις της τάξης των 770 εκατ. ευρώ για τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου σε 11 περιφέρειες της χώρας, συμπεριλαμβανομένης ...
Η Ελλάδα, η Ιταλία και η Γερμανία είναι οι τρεις χώρες της Ευρώπης που αναπτύσσουν τις περισσότερες υποδομές φυσικού ...
Ο Κύκλος Δηλώσεων Συμμετοχής ολοκληρώθηκε και το “Ready for Work @ Engineering” ξεκινά! Ένα Πρόγραμμα Απασχολησιμότητας των γυναικών που υλοποιείται στο πλαίσιο του ...
Eπενδύσεις για την παραγωγή υδρογόνου ή/και την κατασκευή υποδομών φιλικών στη μεταφορά υδρογόνου σχεδιάζουν μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι στη χώρα ...
Έμφαση στις τεχνολογίες δέσμευσης καθώς και  απορρόφησης του διοξειδίου του άνθρακα απ’ ευθείας από την ατμόσφαιρα δίνει πλέον η ...
Πραγματοποιήθηκε σήμερα η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Ομίλου Motor Oil με αντικείμενο την επικύρωση της συμφωνίας εξαγοράς του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΜΟΣ RES, από την MORE, ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...