Η Diageo αποκαλύπτει τις τάσεις κοινωνικοποίησης του 2025 σε νέα παγκόσμια έκθεση Distilled
Η Diageo, κορυφαία εταιρία premium αλκοολούχων ποτών στον κόσμο και την Ελλάδα, αποκαλύπτει τις νέες καταναλωτικές τάσεις του 2025 στην ετήσια παγκόσμια έκθεση της «Distilled 2025». Βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και την ανάλυση περισσότερων από 160 εκατομμύριων συνομιλιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο παγκοσμίως, η νέα έκθεση «Distilled 2025» προσφέρει αναλυτικά στοιχεία σχετικά με το τι κυριαρχεί στις συζητήσεις των καταναλωτών και τις τρέχουσες τάσεις που διαμορφώνουν τη συμπεριφορά τους.
Η νέα έκδοση έρχεται ως συνέχεια της πρώτης έκθεσής «Distilled» από την Diageo το περασμένο έτος. Στην πρώτη έκθεση, η μελέτη παρουσίασε πέντε βασικές παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις: Neo-Hedonism, Wellbeing, Expanding Reality, Collective Belonging και Betterment Brands. Στη φετινή έκθεση, η Diageo διερεύνησε πώς εξελίχθηκαν αυτές οι πέντε μακροπρόθεσμες τάσεις τους τελευταίους 12 μήνες και τις αξιοποίησε για να κάνει νέες προβλέψεις σχετικά με τις τάσεις που ενδέχεται να διαμορφώσουν τη φετινή συμπεριφορά των καταναλωτών.
Η έκθεση αποκαλύπτει ότι το 2025 οι καταναλωτές:
- Θα κάνουν μέτρια κατανάλωση αλκοόλ λόγω του «zebra striping» – την εναλλαγή μεταξύ αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών κατά τη διάρκεια μιας εξόδου. Αυτό αντανακλά την ευρύτερη αύξηση που παρουσιάζει η έκθεση στις συζητήσεις σχετικά με την αυτoφροντίδα, την ευεξία και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις: αύξηση 79% σε ετήσια βάση στις συζητήσεις γύρω από «περιορισμένες περιστάσεις» (μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις που εντοπίστηκαν) και αύξηση 37% στις συζητήσεις γύρω από τον «εορτασμό της αγάπης για τον εαυτό μας».
- Θα ξοδεύουν περισσότερο χρόνο και χρήματα σε μοναδικά προϊόντα και εμπειρίες – ή θα αξιοποιήσουν στο έπακρο την «one night only» εμπειρία, δημιουργώντας αναμνήσεις που θα κρατήσουν μια ζωή. Η έκθεση ανακάλυψε ότι οι συζητήσεις γύρω από την κατανάλωση μοναδικών προϊόντων και εμπειριών έχουν αυξηθεί κατά 83% σε ετήσια βάση (5,6 εκατομμύρια συνομιλίες) με αύξηση κατά 42% των συζητήσεων για εναλλακτικούς χώρους κοινωνικοποίησης, όπως χώροι παιχνιδιών εικονικής πραγματικότητας, υβριδικούς φυσικούς-ψηφιακούς χώρους ή pop-up bars. Όλες αυτές οι επιλογές προσφέρουν νέους τρόπους σύνδεσης και κοινωνικοποίησης στους καταναλωτές.
- Θα ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινή τους ζωή. Οι συζητήσεις γύρω από τις σχέσεις με την τεχνητή νοημοσύνη αυξάνονται συνεχώς – 83% παγκοσμίως, με τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρώπη (96%) και τη Βόρεια Αμερική (91%). Η έκθεση διερευνά πώς καθώς η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται, πιθανότατα θα γίνει ένας πιο αξιόπιστος σύμμαχος στην πλοήγηση στις καθημερινές επιλογές και αυτό ήδη φαίνεται, από την χρήση των ψηφιακών τραπεζικών βοηθών μέχρι των εφαρμογών γυμναστικής με εξατομικευμένα προγράμματα προπόνησης και την πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε πληροφορίες για την φροντίδα της υγείας. Με αυτό τον τρόπο, η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει τη σχέση μεταξύ των καταναλωτών και των brands.
- Θα αναζητούν βαθύτερες συνδέσεις σε διαδικτυακές και μη κοινότητες. Η έκθεση δείχνει μια αύξηση 121% παγκοσμίως στις συζητήσεις σχετικά με τις διασυνδέσεις παθιασμένων fandom – πάνω από 32 εκατομμύρια συνομιλίες με την υψηλότερη αύξηση που εντοπίστηκε. Αγορές όπως η Λατινική και Βόρεια Αμερική σημείωσαν αύξηση 135% και 126% αντίστοιχα.
Η Cristina Diezhandino, Chief Marketing Officer της Diageo, σχολίασε σχετικά: «Η έκθεση Distilled 2025 παρουσιάζει τις μεγαλύτερες τάσεις που θα διαμορφώσουν τους τρόπους κοινωνικοποίησης των καταναλωτών φέτος – από την άνοδο του φαινομένου «zebra striping» μέχρι τις μοναδικές εμπειρίες που θέλουν να ζήσουν οι καταναλωτές με χρήματα που με κόπο κέρδισαν. Η κοινωνικοποίηση των ανθρώπων πηγαίνει πίσω χιλιάδες χρόνια και παρακολουθώντας την εξέλιξή της, βοηθά εμάς και τα brands μας να παραμένουμε βαθιά συνδεδεμένοι με τους καταναλωτές μας».
Η νέα έκθεση Distilled 2025 αποτελεί βασικό παράγοντα του Consumer Choice Framework της Diageo, μιας μεθόδου που βοηθά την εταιρία να αντιλαμβάνεται καλύτερα τις ανάγκες και τα κίνητρα των καταναλωτών και να διαμορφώσει το μέλλον του τρόπου κοινωνικοποίησης τους, παρακολουθώντας τις μακροπρόθεσμες τάσεις. Η έκθεση υποστηρίζεται από το Foresight SystemTM της Diageo – ένα ιδιόκτητο εργαλείο ακρόασης που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τις Share Creative και Kantar, ειδικοί στα συστήματα πληροφοριών και αναλύσεων δεδομένων. Συνδυάζει ποσοτική ανάλυση των online συζητήσεων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φόρουμ και άλλα ψηφιακά μέσα, με προβλέψεις για να παρέχει πλήρη κατανόηση των αναδυόμενων πολιτιστικών στοιχείων και των επιλογών των καταναλωτών.