Την αισιοδοξία του σχετικά με την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ, λέγοντας ότι είμαστε κοντά στο τέλος της διαδρομής εξέφρασε χθες ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, αναφέροντας ότι υπάρχει ενδιαφέρον από ιταλική εταιρία (τη Snam, σύμφωνα με πληροφορί
Την αισιοδοξία του σχετικά με την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ, λέγοντας ότι είμαστε κοντά στο τέλος της διαδρομής εξέφρασε χθες ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, αναφέροντας ότι υπάρχει ενδιαφέρον από ιταλική εταιρία (τη Snam, σύμφωνα με πληροφορίες).
Αν προχωρήσει το deal οι Ιταλοι θα πάρουν το 17% από το μερίδιο 66% που θα αποκτήσουν οι Αζέροι της Socar στον ελλη ικό Διαχειριστή Αερίου.
Δεν αποκλείεται πάντως οι διαπραγματεύσεις να αφορούν και μεγαλύτερο μερίδιο ως και 25%.
Ο κ. Πιτσιόρλας άφησε επίσης να εννοηθεί ότι έχει κλείσει και το θέμα με την αύξηση των τελών μεταφοράς που εισπράττει ο ΔΕΣΦΑ.
Το ζήτημα των τελών και η μεταπώληση ενός τμήματος που θα αποκτήσουν οι Αζέροι στο ΔΕΣΦΑ είναι τα δύο σοβαρότερα εμπόδια για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης
Η μείωση του μεριδίου των Αζέρων κάτω από το 50% είναι η προϋπόθεση που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για να δώσει το πράσινο φως στην ολοκλήρωση της μεταβίαβσης του ΔΕΣΦΑ, η οποία εκκρεμεί από τον Δεκέμβριο του 2013.
Ο Διαχειριστής του ιταλικού δικτύου αερίου, Snam, με τον οποίο σύμφωνα με πληροφορίες συζητεί την περίοδο αυτή η Socar, είναι εκ των βασικών συνεταίρων των Αζέρων στον αγωγό ΤΑΡ.