Οπως αποκάλυψε ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Ενέργειας της Ελβετίας , ο κ. Walter Steinman, όλα ξεκίνησαν το 2007 από μία ιδέα των Ελβετών να φέρουν αέριο του Αζερμπαιτζάν στην Ευρώπη μέσω της Νότιας Διαδρομής, που έμοιαζε εφικτή
...Τελικά ο ΤΑΡ οφείλεται στους Ελβετούς.
Οπως αποκάλυψε ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Ενέργειας της Ελβετίας , ο κ. Walter Steinman, όλα ξεκίνησαν το 2007 από μία ιδέα των Ελβετών να φέρουν αέριο του Αζερμπαιτζάν στην Ευρώπη μέσω της Νότιας Διαδρομής, που έμοιαζε εφικτή, σε σχέση με το μεγαλόπνοο αγωγό «Ναμπούκο», που στήριζαν εκείνη την εποχή οι Ευρωπαίοι.
Ο τότε υπουργός Ενέργειας της Ελβετίας πήγε με το σχέδιο στο Μπακού, το προώθησε στην ΕΕ και σε εταιρίες που εκείνη την περίοδο ήταν ενεργές στο πρότζεκτ για την ανάπτυξη του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ ΙΙ, όπως η νορβηγική Statoil.
Kάπως έτσι γεννήθηκε ο αγωγός ΤΑΡ, ο οποίος στα χρόνια που μεσολάβησαν κατάφερε να παραμερίσει όχι μόνον τον «Ναμπούκο» αλλά και το ελληνο-ιταλιό πρότζεκτ με τον υποθαλάσσιο αγωγό που θα ένωνε απ 'ευθείας την Ελλάδα και την Ιταλία και να αποτελέσει σήμερα τον κορμό του «Νότιου Διαδρόμου».