Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΡΑΕ
Τα παράπονα των καταναλωτών το 2015
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για την προστασία των καταναλωτών ενέργειας (άρθρα 3, 24 και 46 έως 54 του ν. 4001/2011), δημοσιεύει την παρούσα Ετήσια Έκθεση
Πέμπτη, 02/06/2016

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για την προστασία των καταναλωτών ενέργειας (άρθρα 3, 24 και 46 έως 54 του ν. 4001/2011), δημοσιεύει την παρούσα Ετήσια Έκθεση επί των έγγραφων αναφορών καταναλωτών ενέργειας, οι οποίες υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ κατά το έτος 2015, με στόχο την ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων και προσώπων στην αγορά ενέργειας.

Η ΡΑΕ αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια τα ζητήματα προστασίας των καταναλωτών ενέργειας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, όπως καθορίστηκαν από τον ενεργειακό νόμο 4001/2011.

Η συγκέντρωση και η διαχείριση των αναφορών και παραπόνων των καταναλωτών ενέργειας συνιστά τη βάση της στρατηγικής της ΡΑΕ για την προστασία των καταναλωτών, δεδομένου ότι αποτελούν κρίσιμο δείκτη για το πόσο καλά λειτουργεί η αγορά από τη σκοπιά του καταναλωτή. Η ετήσια έκθεση της ΡΑΕ επί των έγγραφων αναφορών των καταναλωτών αποσκοπεί: α) στην ανάδειξη των σημαντικότερων προβλημάτων καταναλωτικής φύσης τα οποία προκύπτουν από τη λειτουργία της εγχώριας αγοράς ενέργειας, και τα οποία  έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα και των συναφών εξελίξεων στην ενεργειακή αγορά, και β) στην παρουσίαση συγκεκριμένων διαπιστώσεων και επισημάνσεων της Αρχής. Ο χειρισμός των υποβαλλόμενων αναφορών επικεντρώνεται στην επισταμένη διερεύνηση εκείνων των υποθέσεων που απορρέουν από ή αφορούν ρυθμιστικά ζητήματα, με σκοπό τη συναφή βελτίωση/τροποποίηση του υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου.


Στη λογική αυτή, επιδιώκεται η επίλυση σημαντικών προβλημάτων με αυξημένη συχνότητα εμφάνισης, που διαπιστώνεται ότι αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές ενέργειας. Η εφαρμοζόμενη πρακτική από τη ΡΑΕ περιλαμβάνει τη συνεργασία με τον εκάστοτε φορέα της αγοράς (Διαχειριστή του Δικτύου ή προμηθευτή), για την αναγνώριση του προβλήματος, την εξεύρεση πιθανών εφικτών λύσεων εντός του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και τη συναινετική, κατά το δυνατόν, αποδοχή και εφαρμογή της προτιμότερης για τους καταναλωτές συνολικά λύσης από το συγκεκριμένο φορέα. Στην περίπτωση δε που απαιτείται συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου ή κανονιστική ρύθμιση, η ΡΑΕ προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες.

Ειδικότερα στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, με την έκδοση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες (ΚΠΗΕ) που εκπόνησε η ΡΑΕ και τέθηκε σε ισχύ με την υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ1.20/οικ.6262/29.3.2013 Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής τον Απρίλιο του 2013 (ΦΕΚ Β’ 832/2013), υπάρχουν πλέον εξειδικευμένες κανονιστικές διατάξεις για την προστασία των καταναλωτών ενέργειας και ιδίως των «μικρών καταναλωτών». Η τήρηση και η εφαρμογή των διατάξεων αυτών από τους προμηθευτές παρακολουθείται και διαπιστώνεται και μέσω των αναφορών των καταναλωτών.

Κατά το έτος 2015, που αποτελεί το τρίτο έτος εφαρμογής του ΚΠΗΕ, η σταδιακή μείωση των αναφορών που υποβάλλονται στη ΡΑΕ σε συνδυασμό με τη μείωση των αιτημάτων ενημέρωσης προς την Αρχή, αποτελούν ενδεχομένως ένδειξη της επάρκειας και πληρότητας του εν λόγω Κώδικα ως προς τη διευθέτηση των σημαντικών προβλημάτων της λιανικής αγοράς προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε θέματα προστασίας των καταναλωτών. Επιπλέον, οι Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας προσαρμόστηκαν σε σημαντικό βαθμό στις θεσμικές τους υποχρεώσεις που προκύπτουν από τις διατάξεις του ΚΠΗΕ, έχουν σημειώσει σημαντικό έργο στην ενημέρωση των καταναλωτών, με την έκδοση εταιρικών εντύπων για τις υπηρεσίες τους, τις αναλυτικές χρεώσεις τους, την επεξήγηση της δυσνόητης ορολογίας της αγοράς ενέργειας, την οργάνωση των τμημάτων εξυπηρέτησης των πελατών τους και γενικότερα το περιεχόμενο των εταιρικών ιστοσελίδων τους.

Το περιεχόμενο της παρούσας Έκθεσης αποτελείται από τις ακόλουθες ενότητες, στις οποίες γίνεται  διεξοδική στατιστική παρουσίαση των αναφορών καταναλωτών:

● Στην ενότητα 2.1 παρατίθενται στατιστικά στοιχεία επί του πλήθους των έγγραφων αναφορών που δέχθηκε η Αρχή κατά τη διάρκεια του έτους αναφοράς (2015), αλλά και από το 2008 (συγκεντρωτικά στοιχεία).
● Στην ενότητα 2.2 αποτυπώνονται οι αποστολείς των αναφορών που λαμβάνει η Αρχή, είτε απευθείας από τον καταναλωτή, είτε μέσω τρίτου φορέα.
● Στην ενότητα 2.3 εξειδικεύονται τα είδη των αναφορών μεταξύ αυτών που υποβάλλονται απευθείας στη ΡΑΕ ή μέσω τρίτων φορέων.
● Στην ενότητα 2.4 εξειδικεύεται ο τομέας της αγοράς ενέργειας που αφορούν οι αναφορές καταναλωτών.
● Στην ενότητα 2.5 καταγράφονται οι εταιρείες που σχετίζονται με τις αναφορές που έχουν υποβληθεί.
● Στην ενότητα 2.6 εξειδικεύονται τα είδη των αναφορών και αναλύονται θεματικά σε υποκατηγορίες, παρουσιάζονται δε οι πιο αντιπροσωπευτικές περιπτώσεις αναφορών.
● Στην ενότητα 3 παρουσιάζονται συνοπτικά συγκεκριμένες ενέργειες της ΡΑΕ μέσα στο 2015 προς την κατεύθυνση της ενημέρωσης και προστασίας των καταναλωτών.

Σχετικοί όροι:
ΡΑΕ
Συναφείς αναρτήσεις
Πάνω από 30 εκατομμύρια συναλλαγές πραγματοποιούνται στα καταστήματα της εταιρίας Pepco κάθε μήνα . Ποιοι όμως είναι οι καταναλωτές ...
Χαρακτηριστικά υψηλής συγκέντρωσης συνέχισε να εμφανίζει η λιανική αγορά ηλεκτρισμού τον Νοέμβριο, παρά τον σημαντικό αριθμό προμηθευτών που δραστηριοποιούνται, ...
Ένωση Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας
Ένα ακόμα βήμα για τα 9  εκατ. ευρώ που διεκδικούν βιομηχανίες και επιχειρήσεις από τους Διαχειριστές Διανομής Αερίου έγινε ...
Η υπόθεση θα κριθεί οριστικά στο Συμβούλιο της Επικρατείας
Ενα αποφασιστικό βήμα, για το  ποσό των περίπου 9  εκατ. ευρώ που διεκδικούν βιομηχανίες και επιχειρήσεις από τους Διαχειριστές ...
Ρόδος - Συνεργασία - Βέλτιστες πρακτικές
Οι βέλτιστες πρακτικές για την ενεργειακή μετάβαση, οι δυσκολίες, τα επιτυχημένα έργα και η αντιμετώπιση των σημείων συμφόρησης στην ...
Οι θέσεις της ΔΕΔΑ διατυπώνονται σε επιστολή της προς τη ΡΑΕ
Την αντίθεσή της στη σύνδεση της ΕΛΒΑΛ απ’ευθείας με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ δηλώνει η ΔΕΔΑ, με  βασικό επιχείρημα ...
O πρώτος διαγωνισμός θα πρέπει να γίνει ως το τέλος Ιουνίου
Οι διαγωνισμοί για τις ενισχύσεις που θα λάβουν οι μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρισμού μπορεί ακόμα να είναι στα χαρτιά… και ...
Αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Περισσότερες διευκρινίσεις αλλά και τροποποιήσεις σε αρκετά σημεία του ρυθμιστικού πλαισίου που σχεδιάζεται για τη συμμετοχή της απόκρισης της ...
Η ΡΑΕ προχώρησε στην τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης
Στo πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και της αξιοποίησης των δυνατοτήτων μεταφοράς φυσικού αερίου ...
 
 
Σημαντικές οι φετινές διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς για τον Ετήσιο Απολογισμό της HELLENiQ ENERGY για το 2023,  ο οποίος κατέκτησε 9 βραβεία ως ...
H σημαντική πτώση, της τάξης του 20%, των τιμών στη χονδρική αγορά ρεύματος τον Οκτώβριο, έναντι του προηγούμενου μήνα αποτυπώθηκε στη λιανική, με ...
To υψηλό ενεργειακό κόστος προκαλεί συνεχείς τριβές ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη βιομηχανία έντασης ενέργειας, καθώς κυβερνητικά στελέχη δείχνουν να υποβαθμίζει ένα  γεγονός, ...
Στην ανάγκη υιοθέτησης μίας νέας προσέγγισης στη χορήγηση όρων πρόσβασης στο ηλεκτρικό δίκτυο για τα νέα έργα ΑΠΕ, λόγω του επενδυτικού ενδιαφέροντος, αναφέρθηκε ...
Η Eldorado Gold Corporation δημοσίευσε σήμερα τα οικονομικά και επιχειρησιακά αποτελέσματα της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2024. Τα κυριότερα γεγονότα τρίτου ...
Σε μείωση 5,9% στο πράσινο τιμολόγιο για το μήνα Νοέμβριο, όπου και η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, προχωρά η ΔΕΗ, με τη χρέωση να ...
  Ενα νέο αιολικό πάρκο στη Ρουμανία άρχισε να κατασκευάζει η ΔΕΗ,  διευρύνοντας σταθερά το πράσινο χαρτοφυλάκιό της στη χώρα. Πρόκειται για πάρκο Deleni, ισχύος ...
Το πλαίσιο Εφαρμογής των Συμβάσεων Δυναμικής Τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας έθεσε η ΡΑΑΕΥ, ανοίγοντας το δρόμο για την εφαρμογή και στη χώρα μας των ...
Στη διαχείριση της νέας πραγματικότητας που φέρνει η υψηλή διείσδυση ΑΠΕ, η οποία πλέον φτάνει το 60% στο εγχώριο ενεργειακό μείγμα, εστίασε κατά ...
Σε μια περίοδο διεθνούς αβεβαιότητας και πληθωριστικών πιέσεων, και με γνώμονα την προστασία των καταναλωτών από το υψηλό κόστος ενέργειας, ο ΗΡΩΝ μειώνει ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ υπενθυμίζει ότι για τους πελάτες που εφαρμόζεται οικιακό τιμολόγιο με χρονοχρέωση (μειωμένο νυχτερινό) τμηματικού ωραρίου θα ισχύσει και φέτος, όπως κάθε ...
Η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, συμμετείχε, εκπροσωπώντας τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη, στην Υπουργική Διάσκεψη της Πρωτοβουλίας ...