Στο ΦΕΚ δημοσιεύτηκε η σχετική απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής που περιγράφει το σκοπό και τον τρόπο λειτουργίας του μηχανισμού δημοπρασιών υδροηλεκτρικής και λιγνιτικής ισχύος της ΔΕΗ, τους συμμετέχοντες στην αγορά αλλά και τους στόχους της μείωσης του μεριδίου της επιχείρησης αλλά και τη διαδικασία μετάβασης από το σημερινό σύστημα “Mandatory Pool” στο “Target Model”.
Έτσι, η δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού θα πρέπει στο τέλος του χρόνου να έχει ρίξει το μερίδιο στη λιανική αγορά στο 87,24%, το 2017 στο 75,24%, το 2018 στο 62,24% και το 2019 να είναι κάτω από το 50%, για την ακρίβεια στο 49,24%.
Το ΝΟΜΕ ξεκινά από τον Σεπτέμβριο, τις δημοπρασίες θεσμικών προϊόντων θα διεξάγει ο Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι εναλλακτικοί προμηθευτές που είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Συμμετεχόντων του Συστήματος Συναλλαγών Ημερήσιου Ενεργειακού Προγραμματισμού και στο Μητρώο Επιλέξιμων Προμηθευτών στις δημοπρασίες προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι βιομηχανικοί καταναλωτές, δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής ως αγοραστές στις δημοπρασίες, ώστε να αποκτούν ηλεκτρική ενέργεια για τις δικές τους ανάγκες. Ωστόσο αυτό δεν παρεμποδίζει εναλλακτικούς προμηθευτές που έχουν ή αναπτύσσουν διακριτή επιχειρηματική δραστηριότητα παροχής ενέργειας στη λιανική αγορά από το να συμμετέχουν στις δημοπρασίες για προϊόντα ΝΟΜΕ.
Το σχέδιο εφαρμογής του ΝΟΜΕ κάνει αναφορά στη μεθοδολογία προσδιορισμού της κατώτατης τιμής προσφοράς των δημοπρατούμενων προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας και παραπέμπει στον καθορισμό της τιμής σε κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Τέλος καθιερώνονται δύο αγορές: Η πρωτογενής όπου οι εναλλακτικοί προμηθευτές μέσω πλειοδοτικών διαγωνισμών θα αγοράζουν προαποφασισμένες ποσότητες, συγκεκριμένης διάρκειας και με κατώτατη τιμή και η δευτερογενής αγοράς όπου οι εναλλακτικοί προμηθευτές έχουν το δικαίωμα να μεταπωλούν τις ποσότητες σε άλλους εναλλακτικούς προμηθευτές.