Η VW έχει συγκεντρώσει 10 μάρκες στον Όμιλό της και δεν σκοπεύει να σταματήσει εδώ. Αυτό είναι καλό, όσον αφορά τη διαπραγμάτευση του κόστους με τους προμηθευτές και τα σωματεία και κακό όταν πρέπει να διατηρήσει τον ανεξάρτητο χαρακτήρα αυτών των εταιρειών και να βάλει τάξη στα οικονομικά της κάθε εταιρείας ξεχωριστά, αλλά και στο σύνολο των 10 εταιρειών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικάνικου περιοδικού Automobile, η Audi είναι στα μαχαίρια με την Porsche για ότι έχει να κάνει με το μέλλον των δύο εταιρείων. Το δημοσίευμα υπογράφει ο Georg Kacher, ένας από τους πλέον έγκριτους δημοσιογράφους αυτοκινήτων στον κόσμο. Για όσους δεν τον γνωρίζουν, σας λέμε απλά ότι είναι ο πρώτος που οδηγεί τα 9 στα 10 νέα μοντέλα ευρωπαϊκών αυτοκινήτων, πολλές φορές πριν καν λάβουν την τελική έγκριση για την παραγωγή. Άρα έχουμε κάθε λόγο να πιστέψουμε τα γραφόμενα.
Σύμφωνα με τον Kacher λοιπόν, τόσο η Audi όσο και η Porsche έχουν επενδύσει σχεδόν 4 δις για το σχεδιασμό της πλατφόρμας στην οποία θα χτιστούν τα νέα μοντέλα τους (2020 και μετά). Το μόνο κακό είναι ότι η κάθε μία έχει δημιουργήσει από μία ανεξάρητητη πλατφόρμα και δεν έχουν συνεργαστεί από κοινού στην εξέλιξη μίας πλατφόρμας. Κάτι που βέβαια είναι ανεπίτρεπτο, από οικονομικής σκοπιάς.
Το πρόβλημα θα μπορούσε να επιλυθεί, εάν οι δύο εταιρείες αποφάσιζαν να συνεργαστούν από εδώ και στο εξής ή εάν η VW τραβούσε το αυτί και των δύο εταιρειών και τις έβαζε με το ζόρι να συνεργαστούν. Έλα όμως που τίποτα από τα δύο δεν ισχύει, οπότε ο ουρανός είναι συννεφιασμένος και θα παραμείνει έτσι για κάμποσο καιρό ακόμα.
Η Porsche ισχυρίζεται ότι στην πλατφόρμα της νέας Panamera, στην οποία θα βασίζονται και μελλοντικά μοντέλα της Bentley, θα μπορούσαν με άνεση να βασιστούν τα επόμενα Α8, Α7 και Α6. Η Bentley, μέχρι στιγμής, δηλώνει απολύτως ικανοποιημένη από αυτή τη συνεργασία. Από την άλλη, η Porsche δηλώνει απογοητευμένη από την πλατφόρμα που εξελίσσει η Audi για τα SUV του Ομίλου. Έχει αμέτρητα μειονεκτήματα, τα οποία η Porsche θεωρεί ότι περιορίζουν τις επιλογές της στην αρχιτεκτονική των ηλεκτρονικών, της ανάρτησης, των κινητήρων, ακόμα και των διαστάσεων. Ενώ, πάντα σύμφωνα με την Porsche, η δική της πλατφόρμα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες για τα επόμενα δικά της μοντέλα, αλλά και όλα τα μελλοντικά Q της Audi (Q5, Q6, Q7 kai Q8).
Βέβαια, υπάρχει και ο αντίλογος από την Audi. Η πλαρφόρμα για τα σπορ μοντέλα του Ομίλου, η οποία εξελίσσεται από την Porsche, δεν είναι αρκετά καλή για την αντικαταστάτρια της Huracan (2021) και την επόμενη γενιά του R8 (2022). Αν και η πλατφόρμα της Porsche είναι ελαφρύτερη, πιο λιτή και πιο οικονομική, σύμφωνα με την Audi δεν είναι επαρκής για τη Lamborghini και δεν είναι η κατάλληλη για τους V8 και τους V10 κινητήρες του R8. Η Audi κατηγορεί την Porsche ότι η πλατφόρμα αυτή είναι προσαρμοσμένη στα δικά της μοντέλα με τους επίπεδους 6κυλινδρους και 8υλινδρους κινητήρες και ότι θα επιθυμούσε να της επιτραπεί να εξελίξει ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα (σαφώς πιο ακριβή λύση), επικαλούμενη βέβαια το όνομα της Lamborghini.
Η διαμάχη αυτή μπορεί να δείχνει παιδική, ωστόσο οι υπεύθυνοι των δύο εταιρειών έχουν και τα δίκια τους. Πώς θα καταφέρουν να διατηρήσουν το χαρακτήρα των εταιρειών που διοικούν και να ικανοποιήσουν το αρκετά διαφορετικό σε αρκετές περιπτώσεις πελατολόγιό τους, όταν ολοένα και περισσότερα στοιχεία των αυτοκινήτων (κινητήρες, ηλεκτρονικά, ανάρτηση, πλαίσιο, κιβώτιο κτλ) είναι κοινά; Αυτό είναι το ερώτημα του ενός δισεκατομμυρίου, το οποίο θα πρέπει να απαντήσει ο κ. Piech, πριν προσθέσει κι άλλες σκοτούρες στο μυαλό του.