Ως επιτυχημένη κίνηση, που κεφαλαιοποιεί τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η Ελλάδα, χαρακτήρισε, κατά την ομιλία του στην ετήσια συνέλευση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Fraport, Stefan Schulte το έργο αξιοποίησης, ύψους 1,23 δισ. ευρώ, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
"Με τον Έλληνα εταίρο μας, ασχολούμαστε 3 χρόνια με το συγκεκριμένο έργο. Πρέπει να κάνουμε τη συγκεκριμένη επένδυση διότι είναι επιτυχημένη επιχειρηματική κίνηση. Γνωρίζετε τη Fraport ως το λειτουργό του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης αλλά και σε όλη την υφήλιο. Έχουμε την τεχνογνωσία να επενδύουμε στις υποδομές αυτές αλλά και την ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας" σημείωσε.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου Μιχάλης Μαΐλης, τόνισε ότι "η αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος βασισμένη σε στόχο μη ρεαλιστικό για πλεόνασμα 3,5% είναι βυθίζει την οικονομία σε φαύλο κύκλο. "Λύση στο ελληνικό δημοσιονομικό πρόβλημα είναι εφικτή μόνο εφόσον στηρίζεται σε ρεαλιστικό στόχο πλεονάσματος. Η χώρα δεν αντέχει άλλη λιτότητα, στόχος θα πρέπει να είναι η αύξηση της παραγωγής και η προσέλκυση μαζικών επενδύσεων. Πρέπει να σταματήσει η φυγή νέων ανθρώπων υψηλού μορφωτικού επιπέδου, ενώ οι μεγάλες αποκρατικοποιήσεις θα φέρουν επενδύσεις" τόνισε.
Επίσης, ο Γερμανός πρέσβης Πέτερ Σοόφ σημείωσε ότι η Γερμανία συνεχίζει να είναι για την Ελλάδα ο σπουδαιότερος εταίρος, και από τις σπουδαιότερες αγορές για τα ελληνικά προϊόντα.
"Οι βασικές μεταρρυθμίσεις σε πολλούς τομείς της δημόσιας διοίκησης είναι οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη. Βλέπω μεγάλες ευκαιρίες στη διμερή συνεργασία. Η πρεσβεία προσπαθεί να υποστηρίζει όλες τις δράσεις και τα σχέδια των επιχειρήσεων στην Ελλάδα" σημείωσε.
Αναλυτικά όσα ανέφερε ο Stefan Schulte:
"Γιατί επενδύουμε στην Ελλάδα; Η απάντηση θα μπορούσε να είναι σύντομη πολύ απλή διότι η Ελλάδα είναι όμορφη χώρα. Πιστεύουμε στο μέλλον της Ελλάδας, στα δυνατά σημεία της χώρας. Η Ελλάδα έχει ζήσει δύσκολα χρόνια και χρειάζεται επενδύσεις. Ίσως θα πρέπει να υπάρχει θάρρος και τόλμη και να γίνει η επένδυση. Με τον Έλληνα εταίρο μας, ασχολούμαστε 3 χρόνια για το συγκεκριμένο έργο. Πρέπει να κάνουμε τη συγκεκριμένη επένδυση διότι είναι επιτυχημένη επιχειρηματική κίνηση. Γνωρίζετε τη Fraport ως το λειτουργό του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης αλλά και σε όλη την υφήλιο. Έχουμε την τεχνογνωσία να επενδύουμε στις υποδομές αυτές αλλά και στην ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας. [...] Η Θεσσαλονίκη έχει μεγάλη δυναμική θα μπορούσε να είναι σημαντικός κόμβος διασύνδεσης όχι μόνο στον τουριστικό τομέα.
Η κυβέρνηση αποφάσισε σε μια πολύ διαφανή διαδικασία να δοθεί η χρήση, διότι η κυβέρνηση μένει ο ιδιοκτήτης των υποδομών αυτών. Εμείς, μαζί με τον όμιλο Κοπελούζο, έχουμε εδώ και χρόνια μία πολύ καλή συνεργασία. [...] Εμείς και για τα δύο πακέτα αεροδρομίων δώσαμε την υψηλότερη προσφορά. [...]
Πώς είναι δομημένο το έργο. Πρόκειται για τουριστικά αεροδρόμια, αλλά δεν είναι μόνο τουριστικά αεροδρόμια, αλλά και σημαντικά εμπορικά αεροδρόμια [...] Όταν βλέπετε την ακτογραμμή, αντιλαμβάνεστε τι μπορεί ακόμη να αναπτυχθεί και τι είδους επενδυτικές ευκαιρίες υπάρχουν [...]Θεωρώ ότι υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης σε πεντάστερα και εξάστερα ξενοδοχεία, στον εναλλακτικό τουρισμό και σε άλλες μορφές τουρισμού εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές
[...] Έχουμε 40 χρόνια παραχώρηση αυτών των αεροδρομίων και είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε επί 40 χρόνια υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές, χρειαζόμαστε ανάπτυξη. Το ποσό παραχώρησης είναι 1,2 δισ. ευρώ. Δεν είναι μόνο η εφάπαξ επένδυση των 1,2 δις ευρώ, αλλά πρόκειται και για τα τέλη παραχώρηση (22,9 εκατ. ευρώ /χρόνο). Πιστεύουμε ότι θα υπάρξει καλπάζουσα ανάπτυξη εφόσον εξασφαλιστούν οι υποδομές. Τα πρώτα 4 χρόνια θα κάνουμε επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ ώστε να υπάρχει γρήγορη εξυπηρέτηση και το κοινό να μην περιμένει. Θα πρέπει πραγματικά να δώσουμε τα συγχαρητήρια στους συνεργάτες και τους εργαζόμενους-πώς μπόρεσαν τόσα χρόνια να λειτουργούν τα αεροδρόμια."
[...] Έχουμε παραλάβει 1.700 βιογραφικά, έχουμε πολύ καταρτισμένο προσωτπικό με υψηλές δυνατότητες. [...] Θα πρέπει να μειωθούν οι ουρές αναμονής στα αεροδρόμια, θα πρέπει όλα τα προβλήματα συντήρησης, ασφάλειας να διορθωθούν και κατά τα πρώτα 4 χρόνια αυτός είναι ο στόχος μας. [...] Αυτό που έχουμε συμφωνήσει με την κυβέρνηση, είναι να αναλάβουμε από την 1η Δεκεμβρίου την λειτουργία των αεροδρομίων για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε το χειμώνα τις αλλαγές, στους χώρους υγιεινής και ταυτόχρονα να γίνουν οι διαδικασίες για την πρώτη και μεγαλύτερη επένδυση την πρώτη και δεύτερη χειμερινή σεζόν. Είναι μία πρόκληση που στηρίχθηκε σε πολύ καλή συνεργασία με την κυβέρνηση. Επίσης, η πρόκληση είναι ότι το ένα με το άλλο αεροδρόμια δεν βρίσκονται δίπλα.
[...] Δημιουργούμε από το μηδέν μία εταιρεία όπου βρίσκονται οι ειδήμονες, κεντρικά από την Αθήνα θα έχουμε μία κεντρική μονάδα επιχείρησης, θα υπάρχουν πολλοί ειδικοί και στα νησιά. Συνεργαζόμαστε με Έλληνες έξπερτς, έχουμε φέρει πολύ λίγους από τη Φρανκφούρτη. Αυτή τη στιγμή κάνουμε τον τεχνικό σχεδιασμό και περνούμε τα σχέδιά μας από τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές και όλα αυτά θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως την 1η Δεκεμβρίου".
Πηγή: Capital.gr