Σε συνάντηση εργασίας της «Διαπαραταξιακής Επιτροπής εξέτασης εναλλακτικών προτάσεων για την εγκατάσταση από τη ΔΕΔΔΗΕ νέου Κέντρου Διανομής ρεύματος» με το Δήμαρχο της Ρόδου και εκπροσώπους τοπικών φορέων, παρουσία εκπροσώπου του αρμόδιου Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, συμμετείχε η Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ, την Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016, ανταποκρινόμενη θετικά στην πρόσκληση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, με βασικό θέμα την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής στην πόλη της Ρόδου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τα στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ, με επικεφαλής τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρίας κ. Ν. Χατζηαργυρίου, ανέπτυξαν λεπτομερώς όλα τα επιμέρους στοιχεία των κατά καιρούς υποβληθεισών εναλλακτικών προτάσεων και ανέλυσαν τα σοβαρά μειονεκτήματα των εναλλακτικών θέσεων για την κατασκευή του νέου Κέντρου Διανομής, τα οποία εστιάζονται κυρίως σε τεχνικά προβλήματα, περιβαλλοντική επιβάρυνση και σε θέματα έγκαιρης κατασκευής του έργου, το οποίο, όπως τονίστηκε ιδιαίτερα, θεωρείται πλέον ζήτημα άμεσης προτεραιότητας για την ομαλή τροφοδότηση της πόλης της Ρόδου με ηλεκτρικό ρεύμα και για την περαιτέρω ανάπτυξή της.
Όπως τόνισε ο κ. Χατζηαργυρίου, το νέο Κέντρο Διανομής είναι απολύτως απαραίτητο για την επαρκή και ασφαλή τροφοδότηση της πόλης της Ρόδου, ενώ επανέλαβε ότι, διαφορετικά, σε περίπτωση βλάβης του Κέντρου Διανομής Ροδινίου που τώρα τροφοδοτεί την πόλη, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για πολύωρες διακοπές.
Στο πλαίσιο της συνάντησης, η Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ παρουσίασε μελέτες με λεπτομερείς μετρήσεις ηλεκτρικών και μαγνητικών πεδίων σε λειτουργούντα σε πόλεις Κέντρα Διανομής, τα αποτελέσματα των οποίων είναι πολλές φορές χαμηλότερα από τα όρια ασφαλούς έκθεσης του κοινού και των εργαζομένων που έχουν τεθεί από την Πολιτεία.
Επίσης, παρουσιάστηκαν λειτουργούντα Κέντρα Διανομής σε πυκνοκατοικημένα κέντρα μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων καθώς και σε κέντρα πόλεων που παρουσιάζουν, αντίστοιχα με την πόλη της Ρόδου, μεγάλη τουριστική κίνηση και ανάπτυξη, όπως η Λάρνακα, η Λεμεσός και η Αγία Νάπα στην Κύπρο αλλά και το Ηράκλειο της Κρήτης, επιβεβαιώνοντας πως η κατασκευή των Κέντρων Διανομής εντός των πυκνοδομημένων πόλεων που τροφοδοτούν, είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση.
Στον αντίποδα, η κατασκευή Υποσταθμών εκτός των πόλεων που τροφοδοτούν, απαιτεί την κατασκευή πολλών γραμμών Μέσης Τάσης μεγάλου μήκους, που συνήθως δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν, ενώ προκαλούν και σοβαρές περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις χωρίς να διασφαλίζεται η ασφαλής, επαρκής και σταθερή ηλεκτροδότηση.