Τα ΕΛΠΕ και η Μotor Oil ανακοινώνουν στα τέλη Αυγούστου τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2016 (και το πρώτο εξάμηνο του έτους) με την αγορά να περιμένει κατά πόσον οι επιδόσεις των δύο εταιριών έχουν επηρεαστεί από την πτώση των διεθνών περιθωρίων διύλισης κατά το δεύτερο τρίμηνο.
Τα οικονομικά αποτελέσματα των ΕΛΠΕ θα ανακοινωθούν την Πέμπτη, 25 Αυγούστου.
Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο οίκο Platts το δεύτερο τρίμηνο τα περιθώρια διύλισης μειώθηκαν, αλλά μέχρι στιγμής τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια δείχνουν να αντέχουν, καθώς οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου και των καυσίμων έχουν αυξήσει την κατανάλωση.
Στην ελληνική αγορά καυσίμων πάντως ο Ιούνιος ξεκίνησε με την πρώτη επιβάρυνση στις τιμές λιανικής λόγω της αύξησης του ΦΠΑ, ενώ από τον Ισνουάριο θα εφαρμοστεί και η - πολύ πιο αισθητή για τον καταναλωτή -αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Στο πετρέλαιο θέρμανσης η επιβάρυνση από τον ΕΦΚ θα έλθει πιο νωρίς, από τα μέσα Οκτωβρίου, αρχή της χειμερινής περιόδου.
Παράλληλα, η μείωση του οδικού τουρισμού, τον Μάιο και κυρίως τον Ιούνιο μπορεί να έχει επηρεάσει τις καταναλώσεις των εταιριών, ενώ και τον Ιούλιο ο οδικός τουρισμός ήταν μειωμένος, σε σχέση με τα περυσινά επίπεδα.
Οι περισσότερες από τις ευρωπαϊκές εταιρίες διύλισης, που έχουν ανακοινώσει ως τώρα αποτελέσματα, υπογραμμίζουν την αρνητική επιρροή των περιθωρίων στα οικονομικά τους αποτελέσματα. Παράλληλα όμως έχουν αντισταθμίσει το αρνητικό αντίκτυπο από την αύξηση των πωλήσεων λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου. Καμία δεν φαίνεται να σχεδιάζει μείωση του παραγωγικού δυναμικού διύλισης, ούτε μεγάλα πλάνα συντήρησης διυλιστικών μονάδων - που θα τις κρατούσαν κλειστές και θα μείωναν την παραγωγή τους για κάποιο διάστημα- με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι για να ληφθούν ανάλογες αποφάσεις θα πρέπει τα περιθώρια να μείνουν συμπιεσμένα για μεγαλύτερη χρονική περίοδο.
Παρότι το 2016 τα περιθώρια διύλισης φαίνονται λιγότερο ευνοϊκά σε σχέση με το πολύ θετικό 2015, τα διυλιστήρια έχουν δει και πολύ πιο χαμηλά περιθώρια, σημειώνει το Platts, επαναλαμβάνοντας εκτιμήσεις της αγοράς ότι τα περιθώρια παραμένουν σε αξιοπρεπή επίπεδα .
Μάλιστα στην Ευρώπη οι τιμές ορισμένων καυσίμων, όπως του ντίζελ κίνησης στα τέλη Ιουλίου ανέβηκαν στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 22 εβδομάδων, λόγω της ισχυρής ζήτησης στη Βορειο Δυτική Ευρώπη.
Η ανοδική τάση του ντίζελ ενισχύθηκε και από τους φόβους για περικοπή του παραγωγικού δυναμικού, αν και στην Ευρώπη τα διυλιστήρια κρατούν στάση αναμονής. Αντιθετα στις ΗΠΑ ορισμένα διυλιστήρια έχουν ανακοινώσει περικοπές.