Περίπου 350.000 πελάτες έχουν διακανονίσει συνολικές οφειλές προς τη ΔΕΗ, της τάξης του ενός δισ. ευρώ, μέχρι στιγμής.
Η ΔΕΗ παρουσίασε τα στοιχεία, επισημαίνοντας ότι οι διακανονισμοί εξελίσσονται ικανοποιητικά, ενώ ως πολύ ικανοποιητική χαρακτηρίζει και την τήρηση των διακανονισμών, η οποία ξεπερνά το 90%.
Η Επιχείρηση εκτιμά ότι στο διάστημα που απομένει μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, οπότε λήγει το πρόγραμμα διακανονισμών σε 36 δόσεις χωρίς προκαταβολή, οι διακανονισμοί θα αυξηθούν σημαντικά, «καθώς η έκπτωση 15% - ανταμοιβή της συνέπειας θα έχει πλέον αποδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος των πελατών-δικαιούχων, γεγονός που αναμένεται να επιδράσει καταλυτικά».
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι πελάτες με τις μικρότερες οφειλές (κάτω από 500 ευρώ), που είναι οι περισσότεροι, αποφεύγουν να διακανονίσουν την οφειλή τους βασιζόμενοι, όπως αναφέρει η ΔΕΗ, ίσως στην κοινωνική ευαισθησία της Επιχείρησης. Ωστόσο, αυτό αποβαίνει σε βάρος τους, καθώς χάνουν την έκπτωση του 15%, ενώ με κάποιο μικρό μηνιαίο ποσό (10-30 ευρώ) θα ήταν συνεπείς και θα επωφελούνταν από την έκπτωση.
Αναλυτικά, οι πελάτες της ΔΕΗ, κατανεμημένοι σε κατηγορίες ανάλογα με το ύψος των οφειλών τους, έχουν διακανονίσει τις οφειλές ως εξής:
- Κάτω των 500 ευρώ, 5%.
- Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ, 21%.
- Μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ, 36%.
- Άνω των 3.000 ευρώ, 32% του συνόλου της κατηγορίας.
Τα χρέη που δεν έχουν διακανονιστεί κατανέμονται ως εξής:
- Κάτω από 500 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 1.230.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 146 εκατ. ευρώ.
- Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 298.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 153 εκατ. ευρώ.
- Οι πελάτες με τις μεσαίου ύψους οφειλές, δηλ. μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ, έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε μεγαλύτερο ποσοστό, 36%. Οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 216.000, με συνολική οφειλή 278 εκατ. ευρώ.
- Οι πελάτες με τις μεγαλύτερες οφειλές, πλέον των 3.000 ευρώ, έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε ποσοστό 32%. Είναι 89.000 με συνολική οφειλή 509 εκατ. ευρώ.
Επίσης, σημειώνεται ότι μεγάλος αριθμός πελατών των δύο τελευταίων κατηγοριών αποφεύγουν συστηματικά να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους και αποτελούν στόχο πρώτης προτεραιότητας για τη ΔΕΗ, η οποία επαναλαμβάνει την πρόσκληση προς όλους τους πελάτες να σπεύσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα των 36 δόσεων.
Τέλος, με αφορμή αναφορές για εξάμηνους λογαριασμούς, η Επιχείρηση διευκρινίζει ότι οι λογαριασμοί είναι δίμηνοι ή μηνιαίοι για μεγαλύτερους πελάτες, εκτός από περιπτώσεις που οφείλονται σε αντικειμενική αδυναμία καταμέτρησης, καθώς και ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να καταχωρούν την ένδειξή τους τηλεφωνικά, καλώντας τον αριθμό 10410 του ΔΕΔΔΗΕ ή ηλεκτρονικά μέσω της εταιρικής ιστοσελίδας του ΔΕΔΔΗΕ www.deddie.gr.
Αν όλοι οι λογαριασμοί γίνονταν μηνιαίοι, η πρόσθετη επιβάρυνση για τη ΔΕΗ θα ήταν της τάξης των 20 εκατ. τον χρόνο.