Όσα συνέβησαν πέρυσι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων, στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με την επιβολή των capital controls, αντικατοπτρίστηκαν εφέτος, κατά το αντίστοιχο διάστημα, στις μετρήσεις της αγοράς.
Έτσι, λοιπόν, η αγορά των ζυμαρικών εμφανίζεται να είναι πτωτική στο δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου 2016 κατά 15% ως προς τον όγκο και στο οκτάμηνο κατά 10%.
Ωστόσο όπως επισημαίνει μιλώντας προς το ΑΠΕ - ΜΠΕ ο κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Barilla Hellas AE, στην οποία ανήκουν τα σήματα Misko, η θυγατρική του ιταλικού ομίλου Barilla, θα έχει απώλειες μόνο 5% στην ελληνική αγορά, γεγονός που σημαίνει ότι έχει βελτιώσει εφέτος το μερίδιο της.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη βιομηχανία ζυμαρικών της ελληνικής αγοράς, με ισχυρό ρόλο στο πλαίσιο του ιταλικού ομίλου - ανήκει μεταξύ των πέντε καλύτερων θυγατρικών της Barilla.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο μητρικός όμιλος έχει αναθέσει την ελληνική θυγατρική του την παραγωγή συγκεκριμένων προϊόντων, τα οποία παράγονται μόνο στην Ελλάδα - λόγω της ποιότητας της πρώτης ύλης και της ποιότητας παραγωγής που διαθέτει - ενώ η καλύτερη χώρα εξαγωγής των προϊόντων της Misko είναι η Ιταλία.
Παράλληλα η εταιρεία έχει ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία συνεισφέρει στις ετήσιες πωλήσεις της περίπου κατά 15 εκατ. ευρώ -σε διάστημα πέντε χρόνων εξήγαγε 80.000 τόνους προϊόντων-.
Έχοντας οικοδομήσει μια συνολική, μακροπρόθεσμη στρατηγική σε βιομηχανικό, εμπορικό αλλά και διοικητικό επίπεδο, η Barilla Hellas, όπως επισημαίνει ο κ. Σπηλιόπουλος, έχει καταφέρει να δημιουργήσει στην Ελλάδα έναν πόλο παραγωγής, διαχείρισης και διάθεσης των προϊόντων της εταιρείας σε ξένες αγορές. Εκτός της Ιταλίας, που είναι η βασική της αγορά, εξαγωγές πραγματοποιεί στον Καναδά, στις ΗΠΑ, τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία, την Αυστραλία, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Κύπρο και στις χώρες των Βαλκανίων.
Στη διάρκεια του 2015 οι πωλήσεις της Misko ανήλθαν στα 72,9 εκατ. ευρώ, έναντι 72,5 εκατ. ευρώ το 2014 και τα κέρδη της από 2,7 εκατ. ευρώ το 2014, πέρυσι διαμορφώθηκαν στα 4,3 εκατ. ευρώ. Εφέτος όπως ανέφερε ο κ. Σπηλιόπουλος οι πωλήσεις της εταιρείας θα διαμορφωθούν οριακά πάνω από τα 73 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία κατέχει περίπου το 40% της αγοράς, το 30% ανήκει στο βασικό της ανταγωνιστή και το 30% καταλαμβάνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως λέει ο ίδιος, "σε βιομηχανικό επίπεδο, κομβικό ρόλο στην ενίσχυση της παγκόσμιας παρουσίας της Barilla Hellas έχουν τα εκτενή επενδυτικά προγράμματα που υλοποιούνται με σταθερότητα στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της τα τελευταία 25 χρόνια.
Η εταιρεία είναι σε θέση να παράγει στην Ελλάδα για όλο τον κόσμο έχοντας ολοκληρώσει επενδυτικά προγράμματα συνολικού ύψους περίπου 70 εκατ. Ευρώ, ενώ μόνο κατά την τελευταία τριετία 2013 - 2015, έχει επενδύσει περισσότερα 5 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της Θήβας και στο μύλο του Βόλου. Συνολικά τα τελευταία 5 χρόνια, το εργοστάσιο της Θήβας έδει παράξει περισσότερους από 80.000 τόνους προϊόντων για τις ξένες αγορές. Παράλληλα υλοποιεί προγράμματα συμβολαιακής καλλιέργειας σε 60.000 στρέμματα ελλήνων αγροτών και η Barilla Hellas απορροφά 75.000 τόνους ελληνικού σκληρού σιταριού κάθε χρόνο.