Στο προσκήνιο επανέρχεται το σενάριο συμμετοχής της Ελλάδας στο project της επέκτασης του αγωγού Turkish Stream για τη μεταφορά ρωσικού αερίου στην Ευρώπη, μετά την υπογραφή της σχετικής διακρατικής συμφωνίας Μόσχας-Αγκυρας. Η ρωσική εφημερίδα Kommersant σε σχετικό δημοσίευμά της αναφέρει ότι η μία από τις δύο γραμμές του αγωγού θα είναι χερσαία γραμμή transit, θα φθάνει μέχρι τα σύνορα της Τουρκίας με τις γειτονικές της χώρες και μέσω Ελλάδας θα συνεχίζει στη νότια Ευρώπη.
Η διακρατική συμφωνία προβλέπει ότι θα τεθούν σε λειτουργία ταυτόχρονα και οι δύο γραμμές, στις 30 Δεκεμβρίου 2019 και ο κάθε υποθαλάσσιος αγωγός θα μεταφέρει 15,75 δισεκατομμύρια κυβικά φυσικού αερίου το χρόνο. Η πρώτη γραμμή θα ενώσει τη Ρωσία με τα ευρωπαϊκά παράλια της Τουρκίας στη Μαύρη Θάλασσα και προορίζεται για την αποκλειστική τροφοδοσία της γειτονικής χώρας, απ'ευθείας στην αναπτυσσόμενη (και ελλειμματική σε αέριο) αγορά της Κωνσταντινούπολης.
Η συμφωνία Ρωσίας – Τουρκίας φέρνει στην επικαιρότητα το μνημόνιο που είχαν υπογράψει, παλαιότερα, ο πρώην υπουργός Περιβάλλοντος – Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης και ο Ρώσος ομόλογός του Aλεξάντερ Νόβακ, στην Αγία Πετρούπολη,για την επέκταση σε ελληνκό έδαφος του Τurkish Stream με κατεύθυνση τα Βαλκάνια και τη κεντρική Ευρώπη, μέσω πΓΔΜ. Η συμφωνία «σκόνταψε» στην αντίδραση της ΕΕ αλλά και στην επιδείνωση των σχέσεων Ρωσίας – Τουρκίας, που είχαν «παγώσει» όλο το πρότζεκτ.
Τον Φεβρουάριο του 2016 όμως, δυναμικά μπήκε στο παιχνίδι η Ιταλία και ανακοινώθηκε Μνημόνιο Συνεργασίας ανάμεσα στη Gazprom, τη ΔΕΠΑ και την ιταλική Edison για τον αγωγό που θα μεταφέρει το ρωσικό αέριο μέσω της Ελλάδας στην Ιταλία. Τόσο η Αθήνα όσο και η Ρώμη που στηρίζουν το έργο έχουν δηλώσει ότι η υλοποίησή του θα στηριχθεί στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, θέση που και η Gazprom συμμερίζεται, αφού έχει ξεκαθαρίσει ότι αν δεν λάβει σαφείς εγγυήσεις από την ΕΕ δεν θα προχωρήσει στο έργο, καθώς θέλει να αποφύγει το «πάθημα» του αγωγού South Stream, ο οποίος θα περνούσε από τη Βουλγαρία.
Η Μόσχα ποντάρει πολλά στον Turkish Stream, καθώς έτσι παρακάμπτονται οι αγωγοί μέσω Ουκρανίας. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του επικεφαλής της Gazprom, Αλεξέι Μίλερ, που αναφέρει ότι: "Ένα εξαιρετικά σημαντικό έγγραφο υπεγράφη - τέθηκε η νομική βάση για τον αγωγό Turkish Strem. Η άνευ προηγουμένου ταχύτητα με την οποία έχει συνταχθεί αυτή η διακυβερνητική συμφωνία αποδεικνύει το μεγάλο ενδιαφέρον και των δύο χωρών για την ταχεία υλοποίηση του έργου. Και αυτό είναι κατανοητό - ο αγωγός Turksih Strem θα ενισχύσει την ασφάλεια του εφοδιασμού αερίου της Τουρκία, καθώς και στη Νότια και Νοτιοανατολική Ευρώπη ".
Η συμφωνία προβλέπει ότι το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα ανήκει πλήρως στη δικαιοδοσία της ρωσικής Gazprom. Αναφορικά με το χερσαίο τμήμα, η πρώτη γραμμή στην Τουρκία θα ανήκει πλήρως στην τουρκική Botas, και η δεύτερη εξ ημισείας σε Botas και την Gazprom.
Στην πρώτη γραμμή θα διοχετευτούν οι ποσότητες φυσικού αερίου που σήμερα φθάνουν στην Τουρκία μέσω της Βουλγαρίας. Άρα, θα μειωθεί αμέσως η διέλευση μέσω της Ουκρανίας κατά 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο.
Επίσης, άλλα 15 δισ. θα διοχετευτούν προς τα ελληνικά σύνορα, όμως πριν, υπογραμμίζει η Kommersant, πρέπει να υπογραφούν οι ανάλογες συμφωνίες για τη δεύτερη αυτή γραμμή, η κατασκευή της οποίας προβλέπεται να ξεκινήσει το 2018.