Τη δεύτερη ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ε.Ε. έχει η Ελλάδα, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 1,545 ευρώ ανά λίτρο. Πρώτη είναι η Ολλανδία με 1,573 ευρώ κι ενώ η μέση τιμή στη Γηραιά Ήπειρο είναι στα 1,379 ευρώ.
Αυτά επισημαίνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων σε ανακοίνωσή της αποδίδοντας την εξέλιξη αυτή "στον αναποτελεσματικό τρόπο που χρησιμοποιείται για την αύξηση των δημοσίων εσόδων", δηλαδή τις αυξήσεις του ΕΦΚ στα καύσιμα.
Η ΠΟΠΕΚ τονίζει σχετικά: "Σήμερα βρισκόμαστε μπροστά σε υπερβολικές αυξήσεις του Ε.Φ.Κ σε όλα τα πετρελαιοειδή προϊόντα, δυσανάλογες με τις οικονομικές δυνατότητες των Ελλήνων, οι οποίες επιβλήθηκαν με χαρακτηριστική επιπολαιότητα, αφού τα αρμόδια Υπουργεία δεν μπήκαν στο κόπο να εκπονήσουν σχετική οικονομοτεχνική μελέτη επιπτώσεων, πιστεύοντας υποθετικά ότι με τις αυξήσεις του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα θα αυξηθούν τα δημόσια έσοδα" και συνεχίζει: "Εμείς οι πρατηριούχοι μέλη της Π.Ο.Π.Ε.Κ. δεν έχουμε οικονομικές γνώσεις από Α.Ε.Ι, έχουμε όμως μεταπτυχιακά σπουδών με εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στους κανόνες λειτουργίας της Αγοράς Πετρελαιοειδών και καλόν είναι να λαμβάνονται υπόψη από τους εκάστοτε αρμόδιους Υπουργούς".
Οι πρατηριούχοι παρουσιάζουν τις τιμοληψίες σε Ελλάδα και Ε.Ε.: "Δυστυχώς με τον εύκολο και αναποτελεσματικό τρόπο που χρησιμοποιείται για την αύξηση των δημοσίων εσόδων, σήμερα η διαμόρφωση των τιμών στα καύσιμα επιβεβαιώνει όλες τις κατά καιρούς επισημάνσεις μας, όταν η μέση τιμή στην Αμόλυβδη διαμορφώθηκε στις 9/1/17, στην Ελλάδα (1,545) ως η δεύτερη ακριβότερη μετά την Ολλανδία (1,573), όταν η μέση λιανική τιμή των χωρών της Ε.Ε παραμένει στο 1,379 το λίτρο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την προσδοκώμενη ανάπτυξη της οικονομίας".
Και καταγγέλλουν: "Παραμένει όμως όνειρο απατηλό η αύξηση των δημοσίων εσόδων, από τις κατά καιρούς διακηρύξεις των εκάστοτε Κυβερνήσεων, για την πάταξη της παράνομης διακίνησης πετρελαιοειδών και ενεργειακών προϊόντων (λαθρεμπόριο κ.λπ.), όταν η Διυπουργική Επιτροπή που συστάθηκε τον Ιούλιο του 2014 με μοναδικό θέμα την πάταξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων, αν και έχουν περάσει 2,5 χρόνια δεν έχει εκδώσει ακόμη σχετικό πόρισμα".
Τέλος η ΠΟΠΕΚ, διερωτάται: "Τελικώς η αύξηση του Ε.Φ.Κ. στα καύσιμα ποίους εξυπηρετεί την Εθνική Οικονομία, την Ανάπτυξη της Οικονομίας, την αύξηση των Δημοσίων Εσόδων, ή τα κυκλώματα της παραοικονομίας...;"