Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid
Το φορτίζουμε και το οδηγούμε στη Βαρκελώνη
Κυριακή, 19/02/2017

Ποια είναι η διαφορά του υβριδικού Toyota Prius σε σύγκριση με τη νέα Plug-In Hybrid έκδοση;

Πρώτον, μπορεί να φορτίσει μπαίνοντας στην πρίζα, δεύτερον είναι ακόμα πιο αποδοτική και ακόμα πιο hi-tech και τέλος διαφοροποιείται αρκετά σε αισθητικό επίπεδο. Η πρώτη συνάντησή μας με το νέο Prius Plug-in Hybrid πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη και μπορούμε να πούμε ότι η ατμόσφαιρα ήταν αρκετά «ηλεκτρισμένη»…

Το νέο Prius Plug-in Hybrid βασίζεται στην τέταρτη γενιά του πετυχημένου ιαπωνικού υβριδικού μοντέλου. Σε σύγκριση με το προηγούμενο Prius Plug-in Hybrid, το νέο διαθέτει μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς πλέον αντί για 25 χλμ. προσφέρει πάνω από 50 χλμ. Παράλληλα η χωρητικότητα της μπαταρίας του αυξήθηκε από 4.4 kWh σε 8.8 kWh, βρίσκεται τοποθετημένη στο χώρο των αποσκευών, ο όγκος που καταλαμβάνει μεγάλωσε κατά 66%, ενώ ζυγίζει 120 κιλά, δηλαδή 50% περισσότερο από πριν. Ο χρόνος φόρτισης της πραγματοποιείται 65% γρηγορότερα, καθώς απαιτούνται 2 ώρες από ταχυφορτιστή, ενώ από ένα συμβατικό οικιακό δίκτυο 3 ώρες και 10 λεπτά.

Έχοντας δυο ηλεκτροκινητήρες το νέο Prius Plug-in Hybrid, μπορεί να χρησιμοποίει τον έναν ως γεννήτρια. ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια αυξήθηκε από τα 85 στα 135 χλμ./ώρα. Με τη βοήθεια τώρα του βενζινοκινητήρα 1.8 VVT-i, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,1 δευτ. και μπορεί να φτάσει τα 162 χλμ./ώρα, ενώ συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 122 ίππους. Δέος προκαλεί η επίσημη μέση κατανάλωση του, καθώς είναι ιδιαίτερα χαμηλή στο 1,0 λίτρο/100 χλμ., ενώ αρκετά περιορισμένες είναι και οι εκπομπές CO2 αφού δεν υπερβαίνουν τα 22 γρ./χλμ.

Η νέα πλατφόρμα της Toyota, ονόματι TNGA (Toyota New Global Architecture) χρησιμοποιείται από το C-HR και το υβριδικό Prius, ενώ τις δυνατότητές της εκμεταλλεύεται και το Prius Plug-in Hybrid. Τα οφέλη της εντοπίζονται στο χαμηλότερο κέντρο βάρους, στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές, με την ακαμψία να αυξάνεται 60%.

Δική του σχεδιαστική ταυτότητα απέκτησε το Prius Plug-in Hybrid. Το μεγαλύτερο όγκο των αλλαγών έχει υποστεί το μπροστινό τμήμα, το οποίο σίγουρα έχει πιο συμβατική εμφάνιση σε σύγκριση με το υβριδικό Prius. Οι στενόμακροι προβολείς αποτελούνται από τέσσερα LED τμήματα, ενώ κάθετα τοποθετημένα είναι τα φώτα ημέρας. Παρατηρούμε ακόμα ότι είναι διαφορετική και η μάσκα, η γρίλια της οποίας ανοιγοκλείνει αυτόματα ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Νέας σχεδίασης είναι και οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών.

Στο πίσω τμήμα τώρα, τα LED φωτιστικά σώματα έχουν αλλάξει μορφή, καθώς έχουν σχήμα "C" και επικοινωνούν μεταξύ τους στο πάνω τμήμα, δίνοντας την εντύπωση αεροτομής. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών είναι κατασκευασμένη από carbon, το οποίο συναντάται κυρίως σε supercars και όχι σε μοντέλα μαζικής παραγωγής. Το εν λόγω υλικό επιλέχτηκε, ώστε η πόρτα του χώρου αποσκευών να είναι ελαφρύτερη και να παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στην μπαταρία.

Οι διαστάσεις του νέου Prius Plug-in Hybrid σε σχέση με τον προκάτοχό του έχουν αυξηθεί 165 χλστ. σε μήκος, 15 χλστ. σε πλάτος, ενώ μειωμένο κατά 20 χλστ. είναι το ύψος. Συγκεκριμένα οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος είναι 4.645 χλστ., 1.760 χλστ. και 1.470 χλστ. αντίστοιχα. Η αεροδυναμική του προκύπτει από τον αρκετά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.25. Στην παλέτα των χρωμάτων για το αμάξωμα βρίσκονται συνολικά επτά αποχρώσεις, ενώ νέα είναι η μπλε μεταλλική βαφή “Spirited Aqua”.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι ίδια με αυτή του υβριδικού Prius, με τη διαφορά ότι η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 8 ιντσών είναι μεγαλύτερη. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται και ο πίνακας οργάνων αποτελούμενος από δυο οθόνες 4,2 ιντσών. Τα πλαστικά αν και όχι ιδιαίτερα μαλακά, στις περισσότερες επιφάνειες που καλύπτουν, δείχνουν αρκετά ποιοτικά. Θα θέλαμε λίγο πιο εύκολα

προσβάσιμο σημείο για τους διακόπτες των θερμαινόμενων καθισμάτων, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί αρκετά χαμηλά και βαθιά.

Άνετοι είναι οι χώροι για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών (μεταξόνιο 2.700 χλστ.). Η πίσω σειρά καθισμάτων όμως μπορεί να φιλοξενήσει μόνο δυο άτομα, λόγω της κεντρικής κονσόλα που χωρίζει τα καθίσματα. Το ρηχό πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει 160 χλστ. ώστε να χωράει η μεγαλύτερη μπαταρία, ενώ για τις αποσκευές προσφέρονται 360 λίτρα. Σύμφωνα με την Toyota η καμπίνα του νέου Prius Plug-in Hybrid είναι ακόμα πιο ήσυχη, χάρη στη χρήση ηχομονωτικών υλικών.

Τεχνολογικό σημείο αιχμής αποτελεί η οροφή, η οποία διαθέτει ηλιακά πάνελ, τα οποία όταν το Prius Plug-in Hybrid είναι σταθμευμένο, συλλέγουν ηλεκτρική ενέργεια και τη διοχετεύουν στη μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Ανάλογα τώρα με την ηλιοφάνεια που επικρατεί στη χώρα όπου κατοικεί το νέο Prius Plug-in Hybrid, η αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια αυξάνεται περίπου κατά 5 χλμ. ισοδυναμώντας με 1.000 χλμ. σε ετήσια βάση.

Στην εξοπλιστική λίστα των συστημάτων τεχνολογίας σημειώστε επίσης τους αυτόματα προσαρμοζόμενους προβολείς ΑΗS (Adaptive Headlamp System), το Adaptive Cruise Control, το πακέτο ασφαλείας "Toyota Safety Sense", το έγχρωμο Head-Up Display, τον έλεγχο «τυφλού» σημείου από τους πλευρικούς καθρέπτες και την ασύρματη φόρτιση για smartphones.

Οδηγώντας το νέο Prius Plug-in Hybrid στους ισπανικούς δρόμους με την αψεγάδιαστη άσφαλτο, η ανάρτηση του αποτελούμενη από γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, μπόρεσε να δείξει τις ικανότητες της στον τομέα της άνεσης. Στις στροφές τα κρατήματα ήταν σε αρκετό καλό επίπεδο, ενώ ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες το αμάξωμα παραμένει σταθερό, χωρίς να εμφανίζονται τα ενοχλητικά συμπτώματα πλεύσης.

Μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται αντιληπτοί μόνο όταν το ταχύμετρο ξεπεράσει τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας. Το τιμόνι τώρα μας φάνηκε καλύτερο σε αίσθηση σε σχέση με του υβριδικού Prius, ενώ τα φρένα όπως συνηθίζεται σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας έχουν προοδευτική λειτουργία. Γρήγορα όμως το δεξί πόδι μαθαίνει πως να φέρεται στο μεσαίο πεντάλ. Δε θα νιώσεις ότι σου περισσεύει δύναμη, αλλά ούτε και ότι σου λείπει, καθώς πίσω από το τιμόνι δε γίνονται αντιληπτά τα 1.530 κιλά του Prius Plug-in Hybrid. Εξάλλου μοντέλα όπως το Toyota Prius Plug-in Hybrid είναι για να απολαμβάνεις την οδήγηση, εσύ ως οδηγός μαζί με την εκλεκτή παρέα σου και όχι να «κυνηγάς» τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα με το Toyota Υaris WRC.

Μειωμένο είναι επίσης το χαρακτηριστικό βουητό που ακούγεται στην επιτάχυνση σε αυτοκίνητα αυτού του είδους. Μόνο όταν πατάγαμε βίαια το γκάζι το βουητό γινόταν έντονο. Στον τομέα της μέσης κατανάλωσης βγάζουμε το καπέλο στο Prius Plug-in Hybrid, καθώς σε πραγματικές συνθήκες είδαμε μέχρι και 1,8 λίτρα/100 χλμ. Ένα νούμερο δηλαδή αρκετά κοντά στην εργοστασιακή μέτρηση, κάτι που συμβαίνει σπάνια. Ακόμα και όταν το παρακάναμε με το γκάζι στους αυτοκινητοδρόμους με τις μεγάλες ευθείες, δε σπάσαμε το φράγμα των 4,2 λίτρων/100 χλμ.

Η απόκριση στο γκάζι μπορεί να γίνει αμεσότερη όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Power, ενώ υπάρχουν ακόμα δυο επιλογές, το Eco και το Normal. Για χρήση μόνο της ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενική κατανάλωση και μηδενικές εκπομπές ρύπων, αρκεί να πατήσεις το κουμπί με την ένδειξη ΕV City, το οποίο βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Στη χώρα μας οι τροχοί του νέου Prius Plug-in Hybrid θα πατήσουν τον ερχόμενο Ιούνιο, δε ξέρουμε όμως αν θα καταφέρει να μπει σε πολλές ελληνικές πρίζες, καθώς λόγω του νέου συστήματος επιβολής τελών ταξινόμησης, η τιμή του θα αγγίζει τα 50.000 ευρώ.

περισσότερα:

http://www.motori.gr/newsarticle/test-drive/neo-toyota-prius-plug-in-hybrid-to-fortizoyme-kai-to-odigoyme-sti-varkeloni

Σχετικοί όροι:
Toyota
Συναφείς αναρτήσεις
Η TOYOTA Hellas είναι ο επίσημος συνεργάτης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, αλλά και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την ...
Land Hopper
Τρίτροχο όχημα ατομικής κινητικότητας, με άμεσες αναφορές στον κόσμο των μοτοσυκλετών, ετοιμάζει η Toyota. Το όχημα με την ονομασία “Land ...
Τουλάχιστον μέχρι το 2030, σκοπεύει να διατηρήσει ζωντανό το Land Cruiser η Toyota, με την ιαπωνική εταιρία να πρέπει ...
Με στόχο την εξασφάλιση κινητικότητας σε όλους τους ανθρώπους, η TOYOTA παρουσιάζει το ηλεκτροκίνητο C+Walk S. Μοιάζει με συμβατικό σκούτερ, ...
Ο κ. Αριστείδης Αραβανής συνταξιοδοτείται μετά από 31 χρόνια προσφοράς στην Toyota Ελλάς
Μετά από 31 χρόνια επιτυχημένης θητείας στην εταιρεία, ο κ. Αριστείδης Αραβανής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Ελλάς, ...
Toyota - υδρογονοκίνηση
Παρά τη μικρή ανάπτυξη που έχει γνωρίσει τα τελευταία χρόνια η υδρογονοκίνηση, η Toyota ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τη δεύτερη ...
Toyota Fine-Comfort Ride Concept
Ακόμα ένα πρωτότυπο μοντέλο μας παρουσιάζει η Toyota αποκαλύπτοντας το νέο  υδρογονοκίνητο Fine-Comfort Ride. Η σχεδίαση του είναι άκρως φουτουριστική, ...
Αυτοκινητοβιομηχανία
Oι Toyota και Mazda ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι θα κατασκευάσουν από κοινού ένα εργοστάσιο 1,6 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ, ...
Toyota C-HR
Την πλουσιότερη γκάμα αξεσουάρ από οποιοδήποτε άλλο επιβατικό μοντέλο της Toyota παρέχει το C-HR. Το ιαπωνικό crossover από μόνο του ...
 
 
Το κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων στη Γερμανία με σκοπό να μειώσει χιλιάδες θέσεις εργασίας εξετάζει ο Όμιλος VolksWagen σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων ...
Μια ολοκληρωμένη εμπειρία φόρτισης προσφέρει η ΔΕΗ στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, με την ενεργοποίηση του bluePass, της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ που με ...
Η BMW Group Korea ανακοίνωσε ότι εγκαινίασε τον χώρο στάθμευσης για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μαζί με την GS Group και την ...
Εν αναμονή της αποκάλυψης του Renault 4 E-Tech electric που θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 14 Οκτωβρίου, η Renault αποκαλύπτει ...
Τρία χρόνια λειτουργίας και συνεχούς ανάπτυξης συμπλήρωσε η ΔΕΗ blue, έχοντας δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα που πλέον έχει παρουσία ...
Την ανανέωση της στήριξής της, ως Μέγας Χορηγός και Χορηγός Ονομασίας του ιστορικού θεσμού του EKO Acropolis Rally και για τη διετία 2026-27, ...
Στη σημερινή βιομηχανία φορτιστών EV, η έλλειψη αξιοπιστίας, οι περίπλοκες εμπειρίες φόρτισης για τους οδηγούς και η ανεπαρκής απόδοση επένδυσης (ROI) είναι τρεις ...
Η ΔΕΗ, μέσα από την υπηρεσία ΔΕΗ blue, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης και διατηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα και η ...
Με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η JV Leapmotor International,ξεκινάει τις εξαγωγές στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους με 9 κράτη να είναι τα πρώτα ...
Ένα ηλεκτρικό βαν όπως το ETP3 της BYD, είναι ιδανικό για επαγγελματική χρήση και κίνηση σε αστικό περιβάλλον με την αυτονομία να φτάνει ...
Σε δοκιμαστική λειτουργία έθεσε σήμερα η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων την ηλεκτρονική εφαρμογή chargingcost.gr που αφορά στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για ...
Η Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», ξεκίνησε το ταξίδι της με στόχο να καλύψει 5.202 χιλιόμετρα και 563 ναυτικά ...