Και δεν είναι όμως μόνο οι Κυκλάδες σχεδόν σε όλα τα νησιά της χώρας οι τιμές των καυσίμων είναι σε αδικαιολόγητα, για τις τσέπες των οικογενειών, υψηλά επίπεδα.
Όπως προκύπτει από τα τελευταία επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης η αμόλυβδη βενζίνη έχει εκτοξευτεί ακόμη και στα 1,91 ευρώ το λίτρο, όπως στη Σίκινο, κι ενώ η μέση πανελλαδική τιμή στις 20 Αυγούστου ήταν στα 1,489 ευρώ. Η διαφορά ή κοινώς το «καπέλο» είναι στα 42,1 λεπτά το λίτρο.
Στη Φολέγανδρο και την Αμοργό όσοι μετακινούνται με τα Ι.Χ. οχήματα τους πληρώνουν τη βενζίνη προς 1,89 ευρώ το λίτρο, ενώ σε Μήλο, Νάξο, Σαντορίνη, Αντίπαρο, Σχοινούσα και Κίμωλο κυμαίνεται από τα 1,80 έως και τα 1,879 ευρώ το λίτρο.
Αλλά και στα Δωδεκάνησα οι τιμές έχουν «πάρει φωτιά», Όπως στο Καστελόριζο όπου η τιμή της αμόλυβδης είναι στα 1,899 ευρώ το λίτρο, στην Κάρπαθο κυμαίνεται από τα 1,80 έως 1,83 ευρώ το λίτρο, στην Πάτμο φτάνει τα 1,799 ευρώ και στη Ρόδο στα 1,749 ευρώ.
Οι προαναφερόμενες τιμές είναι αυτές που δηλώνουν οι ίδιοι οι πρατηριούχοι στην πλατφόρμα του fuelprices.gr, και από την επεξεργασία που κάνουν οι υπηρεσίες του υπουργείου προκύπτει πως οι υψηλότερες μέσες τιμές ανά νομό είναι:
* Κυκλάδες 1,757 ευρώ το λίτρο
* Δωδεκάνησα 1,648 ευρώ το λίτρο
* Σάμος 1,627 ευρώ το λίτρο
* Κεφαλλονιά 1,592 ευρώ το λίτρο
* Χίος 1,567 ευρώ το λίτρο
* Λασίθι 1,566 ευρώ το λίτρο
* Ρέθυμνο 1,555 ευρώ το λίτρο
* Ηράκλειο 1,547 ευρώ το λίτρο
* Λέσβος 1,542 ευρώ το λίτρο
* Χανιά 1,535 ευρώ το λίτρο
* Κέρκυρα 1,533 ευρώ το λίτρο
Γιατί είναι υψηλές οι τιμές
Οι τιμές αυτές είναι σε απλησίαστα επίπεδα αν κάνει κάποιος τη σύγκριση και με τη μέση τιμή της Αττικής η οποία διαμορφώνεται στα 1,46 ευρώ το λίτρο. Οι λόγοι των χαοτικών διαφορών ανάμεσα σε νησιά και υπόλοιπη Ελλάδα σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς έχουν να κάνουν αφενός με την ούτως ή άλλως υψηλή φορολογία (ΕΦΚ και ΦΠΑ) στα καύσιμα και αφετέρου με τα μεγάλα μεταφορικά κόστη των πετρελαιοειδών στα νησιά.
Επιπλέον, άλλοι παράγοντες που εκτοξεύουν στα ύψη τις τιμές της αμόλυβδης είναι ο περιορισμένος ανταγωνισμός στα νησιά, καθώς είναι ελάχιστα τα «σήματα» εταιριών που δραστηριοποιούνται σε κάθε τοπική αγορά.
Σε όλα τα νησιά επίσης η ζήτηση καυσίμων το χειμώνα είναι υποτονική με αποτέλεσμα εταιρίες εμπορίας και πρατηριούχοι να επιδιώκουν την άντληση εσόδων και αποκόμιση κερδών το καλοκαίρι, οπότε και η κατανάλωση ανεβαίνει λόγω του τουρισμού.
Aπό το euro2day.gr