Σε συγκεκριμένες ενέργειες τροποποίησης του σχεδιασμού της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Λακωνίας, της λεγόμενης μικρής διασύνδεσης, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η όδευση του υπογείου τμήματος της γραμμής μεταφοράς στη Χερσόνησο του Μαλέα, προχωρεί ο ΑΔΜΗΕ
Πιο συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος της εναέριας γραμμής μειώνεται κατά 3,7 χλμ., σε 23,8 χλμ. από 27,5 χλμ, που ήταν αρχικά και αντικαθίσταται από νέα υπόγεια γραμμή μεταφοράς μήκους 4,5 χλμ. περίπου.
Ετσι, το υπόγειο τμήμα της γραμμής μεταφοράς στη Πελοπόννησο αυξάνεται σε 14 χλμ, ενώ καταργούνται 10 ιστοί και ένας πυλώνας, μειώνοντας σημαντικά την όχληση για τους κατοίκους της περιοχής. Αυτό επιτυγχάνεται περαιτέρω με την τοποθέτηση των πυλώνων σε μεγαλη απόσταση από τις ορεινές κοινότητες και οικισμούς. Επιπροσθέτως, ο ΑΔΜΗΕ προχώρησε στην αντικατάσταση 15 πυλώνων με ισάριθμους ιστούς όπου ήταν τεχνικά εφικτό, κάτι που οδηγεί σε καλύτερο οπτικά αποτέλεσμα και μικρότερη κατάληψη χώρου.
Στόχος είναι το έργο, που έχει ήδη λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων, να αρχίσει να κατασκευάζεται ενός του 2018, προκειμένου να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, το 2020, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Ας σημειωθεί ότι κάτοικοι της περιοχής του Μαλέα έχουν απειλήσει με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στα αρμόδια ευρωπαικά όργανα αν δεν υπογειοποιηθεί η γραμμή, λόγω των περιβαλλοντικών προβλημάτων που δημιουργεί η εναέρια διασύνδεση, όπως υποστηρίζουν.
Οι αντιδράσεις αυτές μπορούν να προκαλέσουν σημαντική καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου.