Τη δέσμευση της Vodafone να αποτελέσει καταλύτη και φορέα αλλαγής στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα, υλοποιώντας την πρώτη μεγάλης κλίμακας επένδυση σε δίκτυα οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH) στην Ελλάδα, επαναβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, κ. Χάρης Μπρουμίδης, στην καθιερωμένη ετήσια συνάντηση με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης. Προέβλεψε μάλιστα τον πλήρη μετασχηματισμό της αγοράς τηλεοπτικού περιεχομένου με την ενίσχυση των ενοποιημένων υπηρεσιών επικοινωνίας και ψυχαγωγίας.
Ο επικεφαλής του Ομίλου στην Ελλάδα εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον της αγοράς των τηλεπικοινωνιών συνολικά, επισημαίνοντας ότι μετά από οκτώ χρόνια το τρίτο τρίμηνο του 2017 ήταν θετικό. Ειδικότερα, η Vodafone πέτυχε όλους τους οικονομικούς της στόχους, καταγράφοντας στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους κύκλο εργασιών 440 εκατ. ευρώ, ισχυρό ρυθμό αύξησης εσόδων από υπηρεσίες της τάξεως του 4,6%, διεύρυνση της πελατειακής βάσης στη σταθερή (643 χιλιάδες πελάτες) και άνοδο της κατανάλωσης data στο δεύτερο τρίμηνο, η οποία ξεπέρασε τα 12 χιλιάδες TB.
«Αφετηρία» για FTTH ο Βύρωνας
Ως μέρος του στρατηγικού της πλάνου συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ ως το 2020, η Vodafone έχει δεσμευτεί για την πρώτη μεγάλης κλίμακας υλοποίηση δικτύων οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH) στην Ελλάδα. Αυτή η επένδυση έχει υποβληθεί και εγκριθεί ως επενδυτικό πλάνο από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), στο πλαίσιο του κανονισμού Vectoring/NGA. Μάλιστα, το επενδυτικό πλάνο εντάχθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ) στο καθεστώς «Επιτάχυνσης και διαφάνειας υλοποίησης Στρατηγικών Επενδύσεων» (fast track).
Η πρώτη περιοχή στην οποία θα ολοκληρωθεί δίκτυο FTTH σε μεγάλη κλίμακα είναι ο Βύρωνας, όπου θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά σε πραγματικές συνθήκες, η πρόσβαση και ανάπτυξη δικτύων οπτικών ινών, καθώς και η κάθετη υλοποίηση στα κτήρια, μέχρι το σπίτι του τελικού χρήστη.
«Δεν υπήρξε καμιά τρικλοποδιά στις επενδύσεις του ΟΤΕ»
Όπως επισημάνθηκε, η Vodafone από την πρώτη στιγμή της διαβούλευσης του κανονισμού για το Vectoring, υποστήριξε την ανάγκη αυτός να προβλέπει όχι μόνο την ανάπτυξη FTTC/Vectoring, αλλά να επιτρέπει με τεχνολογική ουδετερότητα σε κάθε πάροχο να αναπτύξει ελεύθερα τις τεχνολογίες δικτύων νέας γενιάς που επιθυμεί.
«Το μελλοντικό δίκτυο είναι οπτικές ίνες μέχρι το τέλος» τόνισε ο κ. Μπρουμίδης, επισημαίνοντας όμως ότι υπό τις παρούσες συνθήκες της αγοράς η Vodafone δεν στέκεται εμπόδιο στις επενδύσεις του ΟΤΕ στο Vectoring, ο οποίος και πήρε τα 2/3 των καμπινών. Επισημάνθηκε επίσης ότι ο λόγος που δεν γίνονταν επενδύσεις και αναμενόταν η έγκριση της ΕΕΤΤ ήταν ότι το vectoring έχει ένα δομικό πρόβλημα, καθώς αποτελεί αποκλειστική τεχνολογία, δεν μπορούν δηλαδή περισσότεροι πάροχοι να επενδύσουν στην ίδια καμπίνα.
Η Vodafone ολοκλήρωσε την ανάπτυξη δικτύου νέας γενιάς -και με την χρήση οπτικών ινών- σε Φρεαττύδα, Νέο Κόσμο, Παγκράτι και Γηροκομείο και συνεχίζει μέσα στους επόμενους μήνες την υλοποίηση δικτύων νέας γενιάς (είτε FTTH είτε FTTC/Vectoring) σε πολλές περιοχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Κοζάνης, των Ιωαννίνων και της Βέροιας.
Επιστολή Vodafone-ΟΤΕ-Wind για ενίσχυση των πόρων για νέα δίκτυα
Όπως έγινε γνωστό κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι τρεις μεγαλύτεροι πάροχοι, ΟΤΕ, Vodafone και Wind, έχουν απευθύνει επιστολή προς τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών, το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, με την οποία δηλώνουν την υποστήριξή τους στο Εθνικό Πλάνο, επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη επιπλέον πόρων. Μεταξύ άλλων, και πόρων που θα επιτρέπουν την περαιτέρω ενίσχυση του Super Fast Broadband με την επιδότηση του κόστους της κάθετης καλωδίωσης στα κτήρια ή την ενίσχυση της ευρυζωνικότητας για τις επιχειρήσεις (connected enterprise).
Χωρίς αποκλειστικότητα το premium τηλεοπτικό περιεχόμενο
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vodafone, οι εξελίξεις στην αγορά οδηγούν σταδιακά στο να παύσει η αποκλειστικότητα του premium τηλεοπτικού περιεχομένου. Απόδειξη και η πρόσφατη εμπορική συμφωνία για τη διανομή των καναλιών Novasports μέσα από το Vodafone TV, η οποία ξεκλείδωσε μια ολόκληρη αγορά. Το μοντέλο που αναμένεται να επικρατήσει είναι η δυνατότητα ο καταναλωτής να έχει έναν πάροχο υπηρεσιών ίντερνετ και άλλο πάροχο -ή και περισσότερους από έναν- υπηρεσιών τηλεόρασης από αυτή τη γραμμή.
Το Vodafone TV διαθέτει τον μεγαλύτερο On Demand κατάλογο στην Ελλάδα, ενώ η πρόοδος της ευρυζωνικότητας και η υλοποίηση των δικτύων νέας γενιάς θα έχουν καταλυτική επίδραση στην περαιτέρω εξάπλωση της συνδρομητικής IPTV. Μέσα στους επόμενους μήνες η Vodafone θα εγκαινιάσει μία νέα τηλεοπτική πλατφόρμα, η οποία θα δώσει καινούργιες δυνατότητες, καθώς θα έχει χαρακτήρα over-the-top (OTT), θα παρέχει τηλεοπτικές υπηρεσίες ανεξαρτήτως δικτύων και συσκευών και θα προσφέρει ευελιξία, σύγχρονες τεχνολογίες και πλούσιο περιεχόμενο.