Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΡΑΕ
Εξετάζει αύξησεις στα τιμολόγια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας
Δευτέρα, 22/01/2018

Αύξηση στα τιμολόγια μεταφοράς ηλεκτρισμού τις ώρες αιχμής φαίνεται ότι εξετάζει η ΡΑΕ στο πλαίσιο της αναδιαμόρφωσης των χρεώσεων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικού ρεύματος, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, τονίζοντας ότι ο ΑΔΜΗΕ, ο Διαχειριστής του δικτύου μεταφοράς έχει ήδη υποβάλει σχετική εισήγηση.  

Οι τελικές αποφάσεις της ΡΑΕ για τα νέα τιμολόγια μεταφοράς του ΑΔΜΗΕ και διανομής του ΔΕΔΔΗΕ  αναμένεται να ανακοινωθούν εντός των επόμενων ημερών και θα ισχύσουν το 2018. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες ο ΑΔΜΗΕ προτείνει την κατάργηση της χρέωσης βάσει της συμφωνημένης ισχύος και τη θέσπιση αυξημένης  χρέωσης για  τις ώρες αιχμής, προκειμένου να περιοριστεί η  κατανάλωση. 

Τον χειμώνα η περίοδος αιχμής είναι οι μήνες Δεκέμβριος- Φεβρουάριος και οι  ώρες 6- 8 μ.μ. και το καλοκαίρι, το διάστημα  Ιουνίου- Αυγούστου, 9 - 10 μ.μ. Για τους καταναλωτές στην Υψηλή και Μέση τάση (μεγάλες βιομηχανίες, εμπορικές αλυσίδες κ.α.) προτείνεται η χρέωση να συναρτάται με την κατανάλωση κατά τις ώρες αιχμής, η οποία μπορεί να προσδιοριστεί εύκολα καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία διαθέτει ηλεκτρονικούς μετρητές. 

Στη Χαμηλή Τάση όμως που περιλαμβάνει τα νοικοκυριά, τις μικρές επιχειρήσεις κλπ,  επειδή δεν υπάρχουν μετρητές με δυνατότητα ωρομέτρησης, θα λαμβάνεται υπόψη αντίστοιχα η κατανάλωση όλης της κατηγορίας πελατών (πχ. νοικοκυριά, εμπορικά καταστήματα) ή του συνόλου της χαμηλής τάσης κατά τις ώρες αιχμής. 

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, η μεθοδολογία που προτείνεται προβλέπει: Για κάθε έναν από τους έξι «μήνες αιχμής» (Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο) θα εξετάζεται μια τυπική ημέρα και θα υπολογίζεται το ποσοστό της κατανάλωσης κατά τις ώρες αιχμής ως προς το σύνολο του 24ώρου. Ο μέσος όρος των ποσοστών που θα προκύψουν για τους έξι μήνες αιχμής θα χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των χρεώσεων του επόμενου έτους. 

 Η πρόταση του ΑΔΜΗΕ περιλαμβάνει επίσης την κατάργηση της χρέωσης ισχύος, οπότε το νέο μείγμα με την αύξηση της χρέωσης κατά την ώρα αιχμής να μην επιβαρύνει ιδιαίτερα το τελικό κόστος για τον καταναλωτή.

Η εφαρμογή διαφορετικών τιμολογίων στη διάρκεια του 24ωρου θα γίνει πιο εύκολη όταν εγκαταστασθούν οι λεγόμενοι «έξυπνοι μετρητές», διαδικασία που βρίσκεται στο στάδιο της πιλοτικής εφαρμογής. Στόχος της ΡΑΕ είναι το νέο σύστημα που θα αποφασισθεί να ισχύσει από το 2019.

Πάντως οι αυξημένες επενδύσεις που προγραμματίζει ο ΑΔΜΗΕ τα επόμενα χρόνια, για τη διασύνδεση των νησιών (Κυκλάδες και Κρήτη) δεν προιοιωνίζονται μείωση των τιμολογίων μεταφοράς αλλά αύξησή τους. 

Για την περίπτωση του ΔΕΔΔΗΕ πληροφορίες αναφέρουν ότι  εξετάζεται η δυνατότητα μικρών μειώσεων αφού διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο δίκτυο. Από το 2019 προωθείται η σύνδεση των εσόδων του ΔΕΔΔΗΕ, δηλαδή των χρεώσεων που πληρώνουν οι καταναλωτές για τη χρήση του δικτύου διανομής, με τις ρευματοκλοπές και τα αποτελέσματα που θα έχει η πολιτική αντιμετώπισής τους.

Συναφείς αναρτήσεις
Η Cenergy Holdings ανακοινώνει ότι η Hellenic Cables, ο κλάδος καλωδίων της, ανέλαβε από τον ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς ...
Στην ανάγκη υιοθέτησης μίας νέας προσέγγισης στη χορήγηση όρων πρόσβασης στο ηλεκτρικό δίκτυο για τα νέα έργα ΑΠΕ, λόγω ...
Στη διαχείριση της νέας πραγματικότητας που φέρνει η υψηλή διείσδυση ΑΠΕ, η οποία πλέον φτάνει το 60% στο εγχώριο ...
Tη χωροταξία των μονάδων ΑΠΕ ανέδειξε ως σημείο «κλειδί» για να προχωρήσει με ορθολογικό τρόπο η ανάπτυξη της «πράσινης» ...
Επικυρώθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ η διάθεση ποσοστού 20% της θυγατρικής εταιρείας «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ» στην εταιρεία ...
Τη νέα τριετή Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΣΣΕ) Προσωπικού υπέγραψε η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ με τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ–ΚΗΕ και τα ...
Iδιαίτερο βάρος στην υδροηλεκτρική ενέργεια δίνει το νέο ΕΣΕΚ, που παρά τα προβλήματα της ξηρασίας κατά τη φετινή χρονιά, ...
Ξεκινά η Β’ φάση του διεθνούς διαγωνισμού του ΑΔΜΗΕ, με αντικείμενο τη σύναψη συμφωνίας – πλαίσιο για τα υποβρύχια ...
Μεγαλύτερη διαφάνεια και τεκμηρίωση για τις τροποποιήσεις  του κανονισμού της Αγοράς  Εξισορρόπησης, που προτείνει ο ΑΔΜΗΕ, ιδιαίτερα όσον αφορά ...
 
 
Στην κάθετη πτώση του μέσου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ για τους καταναλωτές στη χώρα μας αλλά και στο αφύσικα υψηλό mark-up περιθώριο ...
Στην  κατακόρυφη αύξηση των τιμών ηλεκτρισμού στην Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες το καλοκαίρι, που είχε προκαλέσει την κινητοποίηση τόσο του Ελληνα πρωθυπουργού ...
Οι ευρωπαϊκές χαλυβουργίες έρχονται στο επίκεντρο της πολιτικής “Clean Industrial Deal”, δηλαδή της Συμφωνίας για Καθαρή Βιομηχανία, μίας από τις προτεραιότητες που έχει ...
Η Cenergy Holdings ανακοινώνει ότι η Hellenic Cables, ο κλάδος καλωδίων της, ανέλαβε από τον ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) σύμβαση για ...
Τις στρατηγικές που μπορούν να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις στη διαμόρφωση μιας βιώσιμης ενεργειακής πολιτικής και η σημασία των συνεργασιών μεταξύ ...
Tα αποτελέσματα εννεαμήνου δημοσίευσε η Titan Cement International SA (Euronext Brussels, ATHEX και Euronext Paris, TITC). Ισχυρές επιδόσεις  • Οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 4,9% σε ...
Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. ενημερώνει το επενδυτικό κοινό σχετικά με τις επιπτώσεις στη λειτουργία του Διυλιστηρίου της Εταιρείας, εξαιτίας του περιστατικού της ...
  Kαθυστερεί και μετατίθεται για το πρώτο τρίμηνο του 2025 το νωρίτερο, η λειτουργία του Gov.gr Wallet για την αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρισμού και φυσικού ...
Σε market place συνάντησης επιχειρήσεων και  καταναλωτών για την υλοποίηση έργων εξοικονόμησης ενέργειας φιλοδοξεί να μετατρέψει η ΡΑΑΕΥ τον Οδηγό Εξοικονόμησης Ενέργειας, μία ...
Tον Σεπτέμβριο του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία της Διεθνούς Διαιτησίας στην οποία έχει προσφύγει η ΔΕΠΑ Εμπορίας κατά της Gazprom, για ...
Tη χορήγηση δανείου της τάξης των 400 εκατ. ευρώ στον φορέα υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Κύπρου (και μελλοντικά  με το Ισραήλ), το Great ...
Ορατότητα στο σχεδιασμό των έργων-εμπρόθεσμη εξόφληση οφειλών από το Δημόσιο-ρεαλιστική αναθεώρηση του κόστους και κίνητρα για εισροή νέων εργαζομένων στον κατασκευαστικό κλάδο. Αυτό ...