Αύξηση στα τιμολόγια μεταφοράς ηλεκτρισμού τις ώρες αιχμής φαίνεται ότι εξετάζει η ΡΑΕ στο πλαίσιο της αναδιαμόρφωσης των χρεώσεων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικού ρεύματος, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, τονίζοντας ότι ο ΑΔΜΗΕ, ο Διαχειριστής του δικτύου μεταφοράς έχει ήδη υποβάλει σχετική εισήγηση.
Οι τελικές αποφάσεις της ΡΑΕ για τα νέα τιμολόγια μεταφοράς του ΑΔΜΗΕ και διανομής του ΔΕΔΔΗΕ αναμένεται να ανακοινωθούν εντός των επόμενων ημερών και θα ισχύσουν το 2018. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες ο ΑΔΜΗΕ προτείνει την κατάργηση της χρέωσης βάσει της συμφωνημένης ισχύος και τη θέσπιση αυξημένης χρέωσης για τις ώρες αιχμής, προκειμένου να περιοριστεί η κατανάλωση.
Τον χειμώνα η περίοδος αιχμής είναι οι μήνες Δεκέμβριος- Φεβρουάριος και οι ώρες 6- 8 μ.μ. και το καλοκαίρι, το διάστημα Ιουνίου- Αυγούστου, 9 - 10 μ.μ. Για τους καταναλωτές στην Υψηλή και Μέση τάση (μεγάλες βιομηχανίες, εμπορικές αλυσίδες κ.α.) προτείνεται η χρέωση να συναρτάται με την κατανάλωση κατά τις ώρες αιχμής, η οποία μπορεί να προσδιοριστεί εύκολα καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία διαθέτει ηλεκτρονικούς μετρητές.
Στη Χαμηλή Τάση όμως που περιλαμβάνει τα νοικοκυριά, τις μικρές επιχειρήσεις κλπ, επειδή δεν υπάρχουν μετρητές με δυνατότητα ωρομέτρησης, θα λαμβάνεται υπόψη αντίστοιχα η κατανάλωση όλης της κατηγορίας πελατών (πχ. νοικοκυριά, εμπορικά καταστήματα) ή του συνόλου της χαμηλής τάσης κατά τις ώρες αιχμής.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, η μεθοδολογία που προτείνεται προβλέπει: Για κάθε έναν από τους έξι «μήνες αιχμής» (Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο) θα εξετάζεται μια τυπική ημέρα και θα υπολογίζεται το ποσοστό της κατανάλωσης κατά τις ώρες αιχμής ως προς το σύνολο του 24ώρου. Ο μέσος όρος των ποσοστών που θα προκύψουν για τους έξι μήνες αιχμής θα χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των χρεώσεων του επόμενου έτους.
Η πρόταση του ΑΔΜΗΕ περιλαμβάνει επίσης την κατάργηση της χρέωσης ισχύος, οπότε το νέο μείγμα με την αύξηση της χρέωσης κατά την ώρα αιχμής να μην επιβαρύνει ιδιαίτερα το τελικό κόστος για τον καταναλωτή.
Η εφαρμογή διαφορετικών τιμολογίων στη διάρκεια του 24ωρου θα γίνει πιο εύκολη όταν εγκαταστασθούν οι λεγόμενοι «έξυπνοι μετρητές», διαδικασία που βρίσκεται στο στάδιο της πιλοτικής εφαρμογής. Στόχος της ΡΑΕ είναι το νέο σύστημα που θα αποφασισθεί να ισχύσει από το 2019.
Πάντως οι αυξημένες επενδύσεις που προγραμματίζει ο ΑΔΜΗΕ τα επόμενα χρόνια, για τη διασύνδεση των νησιών (Κυκλάδες και Κρήτη) δεν προιοιωνίζονται μείωση των τιμολογίων μεταφοράς αλλά αύξησή τους.
Για την περίπτωση του ΔΕΔΔΗΕ πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται η δυνατότητα μικρών μειώσεων αφού διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο δίκτυο. Από το 2019 προωθείται η σύνδεση των εσόδων του ΔΕΔΔΗΕ, δηλαδή των χρεώσεων που πληρώνουν οι καταναλωτές για τη χρήση του δικτύου διανομής, με τις ρευματοκλοπές και τα αποτελέσματα που θα έχει η πολιτική αντιμετώπισής τους.