Ολοκληρώνεται σύντομα η πρώτη φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων, καθώς τον Μάρτιο συνδέεται και η Μύκονος και επισπεύδεται κατά δύο χρόνια η τρίτη φάση του έργου, ενώ εντός του Φεβρουαρίου η ΡΑΕ αναμένεται να αναθεωρήσει το ρυθμιζόμενο έσοδο του ΑΔΜΗΕ, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των χρεώσεων μεταφοράς στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος.
‘Οπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μανούσος Μανουσάκης σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, ως τις 20 Φεβρουαρίου θα λειτουργήσει κανονικά η σύνδεση με τη Σύρο, όπου οι υφιστάμενες αυτόνομες πετρελαϊκές μονάδες της ΔΕΗ θα τεθούν σε ψυχρή εφεδρεία, ενώ τον Μάρτιο θα έχει διασυνδεθεί και η Μύκονος
Το έργο, που αφορά στη σύνδεση του Λαυρίου με τη Σύρο, την Πάρο, την Τήνο και τη Μύκονο συνολικά κόστισε 245 εκατ. ευρώ, αναμένεται όμως η ταχεία απόσβεσή του, μέσα σε τρία χρόνια, καθώς εκτιμάται ότι η σύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα της χώρας θα επιτρέψει εξοικονόμηση της τάξης των 80 εκατ. ευρώ ετησίως από τις δαπάνες για της Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος. Παράλληλα, βελτιώνεται σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και εξασφαλίζεται ο ομαλός εφοδιασμός με ηλεκτρικό ρεύμα των νησιών, τα οποία δεν θα κινδυνεύουν πλέον από μπλακ άουτ το καλοκαίρι, όταν ανεβαίνει η ζήτηση λόγω τουρισμού.
Ερωτώμενος για τα έσοδα του ΑΔΜΗΕ, λόγω της νέας γραμμής και των νέων έργων, ο κ. Μανουσάκης είπε ότι θα υπάρξει αύξηση του εσόδου. Ας σημειωθεί ότι τα έσοδα του ΑΔΜΗΕ είναι ρυθμιζόμενα από τη ΡΑΕ,
Εξάλλου, αύριο εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ- η απόφαση έχει ήδη ληφθεί από το Συμβούλιο Διεύθυνσης- η επίσπευση κατά δύο χρόνια της τρίτης φάσης του έργου , με στόχο να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2020 αντί του 2022, όπως προβλεπόταν αρχικά. Η τρίτη φάση αφορά στη πόντιση δεύτερου καλωδίου Λαύριο- Σύρος και πολύ σύντομα το έργο θα δημοπρατηθεί.
‘Οσον αφορά στη δεύτερη φάση της διασύνδεσης, σύντομα ολοκληρώνεται η αξιολόγηση των προσφορών που έχουν κατατεθεί και αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες με στόχο ολοκλήρωσης στο τέλος του 2019. Η δεύτερη φάση αφορά τη διασύνδεση της Νάξου και την αναβάθμιση των υφιστάμενων συνδέσεων Άνδρου και Τήνου.
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η μελέτη που εκπόνησαν από κοινού η ΡΑΕ, ο ΑΔΜΗΕ και ο ΔΕΔΔΗΕ για την τέταρτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων που αφορά στη γραμμή Λαύριο- Σέριφος/ Σέριφος- Μήλος/Μήλος- Θύρα και Θύρα – Πάρο ή Νάξο (θα οριστικοποιηθεί αργότερα). Πρόθεση του ΑΔΜΗΕ είναι να εντάξει το συγκεκριμένο έργο στην τελική μορφή του δεκαετούς αναπτυξιακό του προγράμματος, περιόδου 2019-2028.