Την επόμενη ή τη μεθεπόμενη εβδομάδα αναμένεται να δημοπρατηθεί από τον ΑΔΜΗΕ η «μικρή διασύνδεση» Κρήτης- Πελοποννήσου, ισχύος 700 MW, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή Μανούσος Μανουσάκης.
Στόχος είναι το έργο να έχει τεθεί σε λειτουργία ως το 2021, ενώ δεν εκτιμάται πλέον ότι θα συναντήσει άλλα εμπόδια από αντιδράσεις κατοίκων, αφού σχεδιάζεται η αναπροσαρμογή της όδευσης από τον Μαλέα με την υπογειοποίηση 5 χλμ.
Συνολικά μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2018, θα «τρέχουν» έργα του ΑΔΜΗΕ συνολικής αξίας 500 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 330 εκατ. ευρώ αφορούν στην γραμμή Κρήτης – Πελοποννήσου, τα 70 εκατ. ευρώ στη δεύτερη φάση των Κυκλάδων και τα 100 εκατ. ευρώ στην τρίτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων.
Όσον αφορά στη μεγάλη διασύνδεση, Κρήτης- Αττικής, ισχύος 1.000 MW, ο κ. Μανουσάκης είπε ότι βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τον Eurasia Interconnector – το πρότζεκτ για τη σύνδεση Ισραήλ- Κύπρου- Κρήτης -ηπειρωτικής Ελλάδας- για την από κοινού κατασκευή της σύνδεσης. Οι δύο εταιρίες έχουν υπογράψει Μνημόνιο Κατανόησης (MOU) και οι συζητήσεις τώρα περιστρέφονται στο share holder agreement, το οποίο θα προβλέπει ότι ο ΑΔΜΗΕ θα έχει το 51% στη μικτή εταιρία που θα συσταθεί για το έργο αυτό. Ο ΑΔΜΗΕ θα είναι και ο operator του έργου. Ο κ. Μανουσάκης διευκρίνισε ότι η εν λόγω σύνδεση θα υλοποιηθεί ανεξαρτήτως της τελικής επενδυτικής απόφασης για τον Eurasia Interconnector ( έργο που δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα), πρόσθεσε όμως ότι αν τελικώς περάσει ως η πρώτη φάση του Εurasia, τότε θα επιταχυνθεί η αδειοδότησή του, δεδομένου ότι η σύνδεση με την Κύπρο και το Ισραήλ έχει ενταχθεί στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος της ΕΕ (PCI). Τέλος είπε ότι δεν είναι εφικτή η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου το 2021.
Ο κ. Μανουσάκης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει πρόθεση συμμετοχής του ΑΔΜΗΕ στο υπόλοιπο τμήμα του Eurasia και προανήγγειλε πρωτοβουλίες για έργα που αφορούν στις διεθνείς διασυνδέσεις του ηπειρωτικού συστήματος της χώρας, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα.