Tη διαδικασία του διαγωνισμού για τις σωληνώσεις του αγωγού αερίου Ελλάδας- Βουλγαρίας, IGB, διέκοψε αιφνιδιαστικά η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Βουλγαρίας, μετά από καταγγελίες που είχε δεχθεί, προκαλώντας με την κίνησή της αυτή, νέο κύμα ανησυχίας για καθυστερήσεις και προβλήματα στο έργο.
Εκπρόσωπος του πρότζεκτ, από την βουλγαρική πλευρά προσπάθησε να διασκεδάσει τις ανησυχίες, δηλώνοντας ότι ο αγωγός θα προχωρήσει έτσι όπως έχει σχεδιαστεί. Πρόσθεσε δε ότι με τον IGB διακυβεύονται σημαντικά κρατικά συμφέροντα, τα οποία θα επιτρέψουν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την επιλογή των εργολάβων όσον αφορά στις σωληνώσεις, παρά τις ενστάσεις και τις καταγγελίες.
Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας- Βουλγαρίας είναι το πρώτο έργο που μπορεί να εξασφαλίσει στη Βουλγαρία εφοδιασμό αερίου από τρίτες πηγές, μειώνοντας την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο. Αποτελεί δε το πρώτο βήμα για το ευρύτερο ευρωπαϊκό σχέδιο του “Κάθετου Διαδρόμου”, ενός συστήματος διασυνδετήριων αγωγών μεταξύ Ελλάδος, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας, ενδεχομένως και Αυστρίας, που θα συνδέσουν τα εθνικά συστήματα αερίου των επιμέρους χωρών.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ο IGB θα πρέπει να είναι έτοιμος να λειτουργήσει το 2020, χρονιά που θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία ο αγωγός ΤΑΡ, ο οποίος θα μεταφέρει αέριο του Αζερμπαϊτζάν στη διαδρομή από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα ως την Ιταλία, μέσω Βορείου Ελλάδος και Αλβανίας.
Ο IGB θα μπορεί να τροφοδοτείται από τον ΤΑΡ και το ελληνικό σύστημα αερίου, καθώς και από το υπό σχεδιασμό πλωτό τερματικό υγροποιημένου αερίου της Αλεξανδρούπολης.
Στην κοινοπραξία που ελέγχει τον αγωγό, την εταιρία ICGB AD, με έδρα τη Σόφια, μετέχει κατά 50% η PoseidonIGI, εταιρία 50-50 μεταξύ της ιταλικής Edison και της ΔΕΠΑ, ενώ το υπόλοιπο 50% ανήκει στη βουλγαρική ΒΕΗ, κρατική εταιρία διαχείρισης του ενεργειακού χαρτοφυλακίου της χώρας. Το αρχικό μεταφορικό δυναμικό του IGB φθάνει στα 3 δισ κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, με δυνατότητα αναβάθμισης στα 5 δισ. κμ αερίου/ετησίως.