Βελτίωση της ρευστότητας επιδιώκει η ΔΕΗ, μέσω της έκδοσης των μηνιαίων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, οι οποίοι πλέον “τρέχουν” κανονικά για όσους από τους πελάτες της είναι εγγεγραμμένοι στην υπηρεσία e-bill και έχουν αποδεχθεί το νέο σύστημα πληρωμής.
Πολύ σύντομα μάλιστα, ενδεχομένως την ερχόμενη εβδομάδα, θα ξεκινήσει και η σχετική διαφημιστική εκστρατεία για τη δυνατότητα πληρωμής με μηνιαίους λογαριασμούς, που έχει τεθεί σε εφαρμογή από 1/1/2018.
Στη φάση αυτή το νέο σύστημα των μηνιαίων λογαριασμών απευθύνεται μόνον στους πελάτες που είναι εγγεγραμμένοι στην ηλεκτρονική υπηρεσία της ΔΕΗ ebill και μέσω αυτής ενημερώνονται για τον λογαριασμό.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να ενταχθεί ο πελάτης σε μηνιαίο σχήμα πληρωμών είναι να έχει αποδεχθεί τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις, όπως αυτές παρουσιάζονται στο σάιτ της ΔΕΗ, www.dei.gr
Στόχος της εταιρίας είναι μέσα στο 2018 οι πελάτες της υπηρεσίας ebill να έχουν φθάσει στα 2.000.000 από περίπου 800.000 που ήταν στο τέλος του 2017 και ένα σημαντικός αριθμός από αυτούς να πληρώνει τον λογαριασμό του, κάθε μήνα.
Με την υπηρεσία e-bill η ΔΕΗ επιδιώκει να μειώσει σημαντικά τις δαπάνες της που σχετίζονται με την έκδοση λογαριασμών, όπως πχ το κόστος των εντύπων, τα ταχυδρομικά έξοδα κλπ.
Στο σχήμα της εξόφλησης με μηνιαίους λογαριασμούς, η περίοδος κατανάλωσης παραμένει τετραμηνιαία, δηλαδή η καταμέτρηση γίνεται κάθε τετράμηνο και στο διάστημα αυτό ο πελάτης λαμβάνει 3 “έναντι” λογαριασμούς, έναν κάθε μήνα και έναν εκκαθαριστικό λογαριασμό τον τέταρτο μήνα , αντί για έναν “έναντι” λογαριασμό και έναν εκκαθαριστικό ανά δίμηνο, όπως έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα.
Η αποστολή του λογαριασμού γίνεται μόνον ηλεκτρονικά - καθώς ο πελάτης που επιλέγει την μηνιαία εξόφληση έχει εγγραφεί στην ηλεκτρονική υπηρεσία της ΔΕΗ, που σημαίνει ότι πρόσβαση στους λογαριασμούς του έχει μόνον μέσω του ebill.
Σε περίπτωση πάντως, που ο πελάτης θελήσει να επανέλθει στο σύστημα των δίμηνων λογαριασμών, μπορεί να το κάνει και πάλι μέσω ebill.
Οι καταναλωτές που είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και επιλέξουν να ενταχθούν στο σχήμα μηνιαίας εξόφλησης, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στους μηνιαίους λογαριασμούς δεν ισχύει η προβλεπόμενη από τον Κώδικα Προμήθειας προθεσμία εξόφλησης των 40 ημερών από την έκδοση του λογαριασμού. Ετσι, όσοι θέλουν να διατηρήσουν την προθεσμία των 40 ημερών θα πρέπει να συνεχίσουν να λαμβάνουν λογαριασμούς κάθε δίμηνο.
Με τη μηνιαία εξόφληση του λογαριασμού η ΔΕΗ εκτιμά ότι, πέρα της βελτίωσης της ρευστότητας, μπορεί να μειωθούν οι καθυστερήσεις και τα ληξιπρόθεσμα, αφού ο πελάτης θα μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα τον λογαριασμό του και τη σχετική δαπάνη.