Πανελλαδικό δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που μπορεί να φθάσει στους 1.600- 1.700 σταθμούς στην ηπειρωτική χώρα και στα νησιά ως το 2020 προωθεί ο ΔΕΔΔΗΕ, ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Μάλιστα ο Διαχειριστής έχει ήδη υποβάλει πρόταση στη ΡΑΕ και την κυβέρνηση για την κατασκευή 1.000 ως 1.5000 σταθμών στην ηπειρωτική χώρα και 100 ως 150 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα νησιά μέσα στην τριετία 2018- 2020 , όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης του ΔΕΔΔΗΕ Ηρακλής Μενεγάτος, στο 1ο συνέδριο Eco Mobility για τις «Πράσινες Μεταφορές», που πραγματοποιήθηκε χθες.
Σήμερα στη χώρα λειτουργούν περί τους 65 σταθμούς φόρτισης. Ωστόσο ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορεί είναι εξαιρετικά περιορισμένος, πράγμα που δυσκολεύει την ανάπτυξη των δικτύων φόρτισης. ‘Οσο όμως δεν υπάρχει δίκτυο ανεφοδιασμού τόσο δυσκολότερα αγοράζει ο καταναλωτής ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το 2017 πουλήθηκαν 163 ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα, υπερτριπλάσια σε σχέση με το 2016 (+246 %). Το μερίδιο αγοράς τους, όμως, δεν ξεπερνά το 0,2%.
Ας σημειωθεί ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές που αποτελεί και ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας.
Στην ομιλία του ο κ. Μενεγάτος τάχθηκε υπέρ της ανάπτυξης του δικτύου κεντρικά, σε πρώτη φάση. Το σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει την εγκατάσταση σταθμών στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας και σε δεύτερη φάση την τοποθέτηση 100 ταχυφορτιστών με δυνατότητα ολοκλήρωσης του ανεφοδιασμού του οχήματος σε μισή ώρα. Για να νησιά προβλέπει την εγκατάσταση μέχρι 10 σταθμών στα μεγάλα νησιά όπως Κρήτη, Ρόδος και Κέρκυρα και από έναν σταθμό στα μικρά νησιά.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Αθανάσιος Βούρδας δήλωσε ότι εντός του 2018 θα συμπληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο με τις προδιαγραφές και τη διαδικασία αδειοδότησης των υποδομών επαναφόρτισης , καθώς και η επέκταση της χωροθέτησής τους σε σημεία με δημόσια πρόσβαση στο εθνικό οδικό δίκτυο, σε χώρους στάθμευσης και σε σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς.
Υπογράμμισε ότι το μερίδιο της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές κυμαίνεται στο 0,5% και συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Εκ μέρους της ΡΑΕ, η κα Νεκταρία Καρακατσάνη ανέφερε ότι το κόστος της ηλεκτροκίνησης (με μέση τιμή για την ηλεκτρική ενέργεια τα 150 ευρώ ανά μεγαβατώρα) κυμαίνεται στα 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, πολύ χαμηλότερο από το αντίστοιχο της βενζίνης (πχ με τιμή 1,5 ευρώ ανά λίτρο για την αμόλυβδη και κατανάλωση 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα το αντίστοιχο κόστος διαμορφώνεται πάνω από 10 ευρώ ανά 100 χλμ).
Η ηλεκτροκίνηση όπως και το φυσικό αέριο θα αποτελέσουν πεδία επιχειρηματικής δράσης της ΔΕΗ, όπως δήλωσε ο αρμόδιος διευθυντής της εταιρίας Φώτης Καραγιάννης. Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο του 2017 η ΔΕΗ υπόγραψε σύμφωνο συνεργασίας με τη Solaris Bus & Coach, με σκοπό την παροχή στους Δήμους ενός ολοκληρωμένου προϊόντος, που θα τα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, προμήθεια και συντήρηση, διαχείριση ανακύκλωσης των υλικών, εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, παροχή αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας κλπ.
Τέλος, εντός των επομένων ημερών θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πρώτη φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης, όπως δήλωσε στο συνέδριο ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ Γιάννης Μάργαρης.