Συνολικές επενδύσεις 200 εκ. ευρώ στην επόμενη πενταετία, περιλαμβάνεο το το σχέδιο για την ανάπτυξη του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου μικρής κλίμακας (ΥΦΑ-LNG) της ΔΕΠΑ.
Μιλώντας σε συνέδριο με θέμα «Καθαρή Ενέργεια στα Νησιά», στη Νάξο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Δημήτρης Τζώρτζης, επισήμανε ότι το σχέδιο προβλέπει ανάπτυξη υποδομών μικρής κλίμακας ΥΦΑ (SS LNG).
Το ΥΦΑ είναι συγκριτικά η βέλτιστη λύση για τα νησιά αλλά και για την προσαρμογή της ναυτιλίας στους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν από την 01.01.2020, αφού είναι «πράσινο», οικονομικά αποδοτικό καύσιμο που αποθηκεύεται εύκολα.
Συντελεί στην επίτευξη του στόχου για 32% παραγωγή από ΑΠΕ έως το 2030 και παραπέρα, όπως τον έθεσαν οι Υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ. Οι ηλεκτρογεννήτριες με ΦΑ είναι «άμεσης έναυσης» και συμπληρώνουν τις ΑΠΕ, εξασφαλίζοντας απόλυτη αυτονομία. Η υψηλή τους απόδοση είναι εγγύηση για τη βιωσιμότητα της επένδυσης και μπορούν να κερδίσουν το στοίχημα του «μεριδίου» στην αγορά ηλεκτρισμού.
Η ανάπτυξη του SS LNG αποτελεί κεντρική επιλογή στον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της ΔΕΠΑ.
Τα πλεονεκτήματα της ανάπτυξης SS LNG στα νησιά είναι:
- Μείωση κεφαλαιουχικών δαπανών για ηλεκτρικές διασυνδέσεις, αλλά και μειωμένες αντίστοιχες κεφαλαιουχικές και λειτουργικές δαπάνες για συμμόρφωση στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις
- Δυνατότητα συμμόρφωσης με τις υφιστάμενες και νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις τόσο για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε μη διασυνδεδεμένα νησιά όσο και ως καυσίμου σε πλοία
- Κάλυψη ενεργειακών αναγκών και άλλων τομέων όπως ο εμπορικός (επαγγελματίες, ξενοδοχεία), ο βιομηχανικός, ο οικιακός (θέρμανση σε σπίτια), με χαμηλότερο κόστος.
- Άμεση ανάπτυξη και λειτουργία.
Επίσης ο κ. Τζώρτζης αναφέρθηκε στο ότι το SS LNG μπορεί να τροφοδοτήσει ολόκληρη την Επικράτεια της χώρας ενώ σήμερα μόνο το Ανατολικό τμήμα της Ελλάδας έχει πρόσβαση σε αυτό. Η δε εκτεταμένη νησιωτική χώρα ευνοεί την ανάπτυξη τέτοιων έργων. Λήμνος, Λέσβος, Σάμος, Χίος, Ρόδος και, βέβαια, η Κρήτη είναι ιδανική εφαρμογή για την ανάπτυξη του SS LNG.