Συναγερμός έχει σημάνει στο υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας εξ αιτίας της αύξησης των τιμών των καυσίμων, ειδικά στα νησιά και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, όπου η αμόλυβδη βενζίνη φλερτάρει με τα 2 ευρώ/λίτρο και το υπουργείο εξετάζει μέχρι και την επιβολή πλαφόν στις τιμές.
Σε πρώτα φάση πάντως συζητείται η προώθηση ενός στενότερου μηχανισμού παρακολούθησης των τιμών, ουσιαστικά συμπληρώνοντας τα όποια κενά του Παρατηρητηρίου Τιμών Καυσίμων. Από την άλλη πλευρά, η επιβολή πλαφόν, ως ακραίο μέτρο, παρότι φέρεται να έχει ζητηθεί από ορισμένες περιοχές της χώρας, όπως η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, εν τούτοις δεν φαίνεται να υιοθετείται προς το παρόν τουλάχιστον, λόγω και των ιδιαίτερων προβλημάτων που δημιουργεί το ίδιο το πλαφόν, οδηγώντας πρακτικά όλες τις τιμές - ακόμα και τις πιο χαμηλές- να συγκλίνουν στο επίπεδο αυτό.
Στις αστικές περιοχές οι τιμές της αμόλυβδης κυμαίνονται από τα 1,65-1,75/77 ευρώ/λίτρο
Την ανοδική τάση στις εγχώριες τιμές των καυσίμων τροφοδότησε η άνοδος του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, που κατά περιόδους μέσα στη χρονιά συνδυάστηκε και με την ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ.
Σήμερα, οι τιμές του brent- του πετρελαίου αναφοράς- κυμαίνονται στα 63,42 ευρώ/βαρέλι (αντιστοιχεί σε 68,68 δολ/βαρέλι), ένα επίπεδο που βρίσκεται πολύ κοντά στο υψηλό των τελευταίων 52 εβδομάδων των 69,57 ευρώ/βαρέλι από 43,21 ευρώ/βαρέλι που ήταν το χαμηλό των τελευταίων 52 εβδομάδων.
Παρά τη μικρή υποχώρηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου το προηγούμενο χρονικό διάστημα, οι περισσότεροι αναλυτές εκτιμούν ότι θα ξαναβρεί τον ανοδικό βηματισμό του, θεωρώντας πολύ πιθανόν να δοκιμάσει τα 76 δολ/βαρέλι.
Μία νέα άνοδος των τιμών του πετρελαίου πάντως αναμένεται να εντείνει τις πληθωριστικές πιέσεις τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα. Ας σημειωθεί ότι έχει υπολογιστεί με 50 δολ/το βαρέλι ως μέση τιμή για τις ανάγκες του προϋπολογισμού.
Από την άλλη πλευρά πάντως και όσο δεν επηρεάζονται οι πωλήσεις πετρελαιοειδών εξ’ αιτίας της τιμής, οι αυξήσεις στα εγχώρια καύσιμα μεταφράζονται σε επιπλέον έσοδα για τον κρατικό προϋπολογισμό, λόγω του ΦΠΑ, ο οποίος υπολογίζεται στο σύνολο της τιμής (προ φόρων συν Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης).