Στο διαγωνισμό για τη λειτουργία και τη συντήρηση του νέου σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) του Κουβέιτ συμμετέχει ο ΔΕΣΦΑ. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή προτζεκτ LΝG στον κόσμο, το οποίο όταν ολοκληρωθεί θα αποτελείται από 8 δεξαμενές, δυναμικότητας 225.000 κυβικών μέτρων, η κάθε μία.
Σύμφωνα με πληροφορίες η πρόταση του ΔΕΣΦΑ έχει προκριθεί στις 4 προσφορές που απαρτίζουν τη short list του διαγωνισμού.
Το έργο προωθεί η KIPIC, θυγατρική της κρατικής εταιρίας πετρελαίου του Κουβέιτ, η οποία ανέθεσε στην κορεατική Hyundai Engineering την κατασκευή του τερματικού στην περιοχή Al Zour, 90 χλμ νότια της πόλης του Κουβέιτ. Το deal, αξίας 2,93 δισ. δολαρίων, περιλαμβάνει την κατασκευή μονάδας επανεριοποίησης, η οποία θα μπορεί να επεξεργάζεται 3 δισ κυβικά μέτρα αερίου ημερησίως, οκτώ τερματικά LNG, καθώς και λιμενικές εγκαταστάσεις.
Το τερματικό του Al Zour, το οποίο ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2021.
Την ανάληψη της λειτουργίας και της συντήρησης του σταθμού διεκδικούν επίσης με κοινή προσφορά που έχουν καταθέσει δύο ισπανικοί διαχειριστές αερίου, η Enagas και η Reganosa. Πρόκειται για τους δύο ισπανικούς ομίλους που είχαν “κατέβει”, με διαφορετική κοινοπραξία ο καθένας, στον διαγωνισμό για τον ίδιο των ΔΕΣΦΑ.
Ας σημειωθεί ότι η Enagas συμμετέχει στο κονσόρτσιουμ, υπό την ιταλική Snam και τη βελγική Fluxys, που που πρόκειται να εξαγοράσει το 66% του ΔΕΣΦΑ. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής με τη μεταβίβαση των μετοχών και την καταβολή των 535 εκατ. ευρώ του τιμήματος αναμένεται στις 18 Δεκεμβρίου 2018.
Η ΚΙΡΙC αναμένεται να επιλέξει την εταιρία που θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του νέου σταθμού στο Al Zour κατά τα τέλη του χρόνου.
Την περασμένη εβδομάδα ο ΔΕΣΦΑ εγκαινίασε στη Ρεβυθούσα την τρίτη δεξαμενή υγροποιημένου αερίου, δυναμικού 95 χιλ.κ.μ , που αυξάνει τη συνολική χωρητικότητα του τερματικού στα 225 χιλ. κμ . Το έργο που αναμένεται να αρχίσει να λειτουργεί προς τα τέλη του επόμενου μήνα, συμπληρώνεται με την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να μπορούν να ελλιμενίζονται μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς LNG