Στο νομοσχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και αφορούσε την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, εντοπίστηκε η ύπαρξη δύο άρθρων, του 30 και του 31, που αφορούσαν στα συστήματα εισροών-εκροών καυσίμων, αλλά και στις κυρώσεις για τους παραβάτες.
Η αιτιολογική έκθεση είναι αποκαλυπτική της τεράστιας αποτυχίας αποτελεσματικής αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου. Μάλιστα υπογραμμίζεται ότι οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, σχετικά με την υποχρέωση εγκατάστασης συστημάτων εισροών-εκροών στην εφοδιαστική αλυσίδα υγρών καυσίμων έχουν ως πρωταρχικό σκοπό την κωδικοποίηση και συμπλήρωση των ρυθμίσεων. Κι εξηγεί για ποιο λόγο: «… δεδομένου ότι οι διατάξεις για τα συστήματα εισροών-εκροών θεσπίστηκαν σταδιακά και αποσπασματικά και δεν επετράπη η ενιαία ρύθμιση όλων των θεμάτων που άπτονται των εν λόγω συστημάτων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κενά και ασάφειες στην ισχύουσα νομοθεσία, που δημιουργούν προβλήματα και σύγχυση τόσο στους διοικούμενους που καλούνται να εφαρμόσουν τη σχετική νομοθεσία, όσο και στις αρχές/υπηρεσίες που καλούνται να ελέγξουν την εφαρμογή της».
Σύμφωνα λοιπόν με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, η υποχρεωτική τοποθέτηση του συστήματος εισροών-εκροών καυσίμων επεκτείνεται στις εγκαταστάσεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας ιδιωτικής χρήσης για την εξυπηρέτηση των οχημάτων και μηχανημάτων έργου εργοταξίων, μεταλλείων, ορυχείων, λατομείων και άλλων εγκαταστάσεων προσωρινής λειτουργίας. Εγκαθίσταται επίσης εντός των σταθμών υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) ή και εντός σταθμών φορτοεκφόρτωσης φορτηγών αυτοκινήτων αλλά και εντός κέντρων αποθήκευσης και διανομής.
Υποχρεωτικά τοποθετείται και στις εγκαταστάσεις για τον εφοδιασμό των ιδιοκτητών ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων, στις εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς των εταιρειών ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, των ΟΤΑ, στις εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν σιδηροδρομικές γραμμές έλξης και κάθε είδους σιδηροδρομικό όχημα, στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων των ενόπλων δυνάμεων, σε πλωτά εφοδιαστικά-μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου, σε όσους κατέχουν άδεια διάθεσης βιοκαυσίμων και εισάγουν άκυκλους υδρογονάνθρακες (μεθανόλη, αιθανόλη κ.λπ.).
Επίσης συστήματα εισροών-εκροών τοποθετούνται σε αεροδρόμια, εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, διυλιστήρια, προμηθευτικούς συνεταιρισμούς κ.λπ.