Στο λανσάρισμα της υπηρεσίας PayPal Refunded Returns σε 15 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, ανακοίνωσε η PayPal, ενώ τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης έρευνας που διεξήγαγε η Gemius για λογαριασμό της PayPal επιβεβαιώνουν ότι οι καταναλωτές αυτής της περιφέρειας αντιμετωπίζουν και αυτοί την δωρεάν επιστροφή ειδών ως έναν βασικό γνώμονα του ηλεκτρονικού εμπορίου και εξίσου σημαντικό, όταν πρόκειται να λάβουν την απόφαση για την online αγορά ή μη ενός προϊόντος.
Οι καταναλωτές αγοράζουν όλο και περισσότερο και θεωρούνται συνειδητοποιημένοι πελάτες: σχεδόν το 37% αγοράζει στο διαδίκτυο περίπου 1-2 φορές το τρίμηνο, ενώ ποσοστό 18% προβαίνει σε αγορές πάνω από μία φορά τον μήνα. Ως εκ τούτου, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι καταναλωτές προσδοκούν τις προδιαγραφές και παροχές που ισχύουν διεθνώς. Παράλληλα, η δυναμική αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ακόμα ιδιαίτερα μεγάλη, αφού, όπως επισημαίνει η έρευνα, οι καταναλωτές θα ήταν διατεθειμένοι να προβούν σε ακόμα περισσότερες αγορές, έχοντας μεν ξεπεράσει τον φόβο του διαδικτυακού shopping, εάν δεν ανησυχούσαν όμως για το εάν θα είναι σε θέση ή όχι να επιστρέψουν τα προϊόντα που αγόρασαν.
Καθώς τα μεταφορικά κόστη αποτελούν έναν βασικό παράγοντα των διαδικτυακών αγορών (το 40% των πελατών σκέφτεται σοβαρά να μην προβεί σε αγορά, όταν είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν το κόστος αποστολής), το 75% των ερωτηθέντων θα εξέταζε την περίπτωση να αγοράσει online περισσότερα είδη, εάν ήταν δωρεάν το μεταφορικά έξοδα αποστολής των επιστρεφόμενων προϊόντων. Επιπλέον, το 74% των διαδικτυακών αγοραστών προσέχει εάν παρέχεται η δυνατότητα δωρεάν επιστροφής στις online αγορές, ενώ το 21% των ερωτηθέντων όντως αγόρασε είδη online την περασμένη χρονιά, ακριβώς επειδή ίσχυε η πολιτική της δωρεάν επιστροφής χωρίς έξοδα μεταφοράς. Ενώ σχεδόν το 57% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι είναι καλό να παρέχεται η δυνατότητα της δωρεάν επιστροφής στις online αγορές, μόλις το 6% των πελατών δηλώνει ότι δεν είναι απαραίτητο ή και καθόλου σημαντικό.