Οι αλλεπάλληλες συσκέψεις για το ζήτημα της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ συνεχίστηκαν και χθες, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζει την τελική του πρόταση για τον τρόπο αποκρατικοποίησης της εταιρίας, για την οποία όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης θα χρειαατεί να ψηφιστεί νέος νόμος.
Ας σημειωθεί ότι ο υπουργός βρίσκεται σε συνεχή επαφή και επικοινωνία με το επιτελεία που ασχολούνται με όλα τα κρίσιμα ζητήματα του ενεργειακού τομέα, προκειμένου από τον Σεπτέμβριο να αρχίσει να εφαρμόζει την πολιτική του, λαμβάνοντας και τις αποφάσεις για μίας σειρά από σημαντικά ζητήματα, από τις ΥΚΩ και τα τιμολόγια της ΔΕΗ, ως τις αποκρατικοποιήσεις της ΔΕΠΑ και των ΕΛΠΕ.
Παράλληλα κατά τα τέλη Αυγούστου αναμένεται να οριστεί και η νέα διοίκηση της ΔΕΠΑ, η οποία θα τρέξει το νέο σχέδιο μετασχηματισμού της εταιρίας.
Το μοντέλο διχοτόμησης της ΔΕΠΑ, της προηγούμενης κυβέρνησης, είναι πια “νεκρό” και αυτό που εξετάζεται τώρα είναι η σύσταση εταιρίας holding, με τρεις θυγατρικές μία με τα δίκτυα (ΕΔΑ Αττικής, ΔΕΔΑ και το μερίδιο της ΔΕΠΑ στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ), μία δεύτερη με τις διεθνείς δραστηριότητες της ΔΕΠΑ (αγωγοί IGB, Ποσειδών και East Med) και η τρίτη με την εμπορία. Στις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι και η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, ωστόσο ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί το ύψος του μεριδίου που θα δοθεί προς πώληση, είτε σε στρατηγικό επενδυτή είτε μέσω ΧΑ.
Η οριστικοποίηση του σχεδίου πάντως προϋποθέτει συνεννόηση με τους θεσμούς, αφού ο μετασχηματισμός της ΔΕΠΑ έχει ενταχθεί στον “Οδικό Χάρτη” για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, που έχει συμφωνηθεί με τους εκπροσώπους των δανειστών. Στο πλαίσιο αυτό πολλοί εκτιμούν ότι οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν τον Οκτώβριο, με την τέταρτη μεταμνημονιακή αξιολόγηση, εκτιμώντας ότι τότε θα εισηγηθεί ο υπουργός το νομοσχέδιο για τη νέα ΔΕΠΑ.
Σε ότι αφορά την ιδιωτικοποίηση των ΕΛ-ΠΕ ο κ. Χατζηδάκης δεν έχει πραγματοποιήσει ακόμη σύσκεψη με τη νέα διοίκηση του ομίλου για την αποκρατικοποίηση, η οποία ήδη μετρά μία αποτυχία, μετά το άδοξο τέλος του πρόσφατου διαγωνισμού για την πώληση του 50,1% των μετοχών.
Παρότι στην περίπτωση των ΕΛΠΕ δεν φαίνεται να χρειάζεται προηγούμενη νομοθετική παρέμβαση και η Paneuropean του ομίλου Λάτση, που κατέχει το 45,5% των μετοχών, δεν δείχνει κατ΄αρχήν αντίθετη στην πώληση, εν τούτοις το όλο ζήτημα γίνεται πιο πολύπλοκο αν ληφθεί υπόψη η διεθνής συγκυρία για τα διυλιστήρια αλλά και οι επιπτώσεις εξελίξεων όπως το Brexit.
Eτσι,ενώ αρχικά υπήρχε η εκτίμηση ότι ο διαγωνισμός για τα ΕΛΠΕ θα μπορούσε να προχωρήσει σχετικά γρήγορα, πριν τη ΔΕΠΑ, τώρα εξετάζονται όλες οι παράμετροι, καθώς κανείς δεν θέλει να διακινδυνεύσει μία δεύτερη αποτυχία μέσα σε ένα χρόνο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι και στην περίπτωση των ΕΛΠΕ έχει τεθεί στο τραπέζι η διάθεση πακέτου μετοχών μέσω Χρηματιστηρίου.