Mεγάλη είναι μέχρι στιγμής η ανταπόκριση των καταναλωτών στο νέο πρόγραμμα διακανονισμών της ΔΕΗ για τις οφειλές από ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο χρονικό διάστημα 1-19 Οκτωβρίου έχουν πραγματοποιηθεί 28.000 διακανονισμοί για οφειλές συνολικής αξίας 40 εκατ. ευρώ. Από το σύνολο, περί τους 8.600 διακανονισμούς έχουν πραγματοποιηθεί τηλεφωνικά.
Το μεγάλο στοίχημα για τη ΔΕΗ βέβαια, είναι αυτοί οι υψηλοί ρυθμοί - λίγο κάτω από 1.500 διακανονισμοί την ημέρα- να συνεχιστούν και το επόμενο χρονικό διάστημα και οι καταναλωτές να μην εγκαταλείψουν τις δόσεις …κάπου στα μισά, όπως είχε συμβεί τις προηγούμενες φορές σε ανάλογα προγράμματα, που το “ζωηρό” ξεκίνημα δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Τον Σεπτέμβριο οι αιτήσεις για ρύθμιση του χρέους κινήθηκαν κατά μέσον όρο στις 280/ημέρα.
Η καινοτομία του τελευταίου προγράμματος διακανονισμών της ΔΕΗ έγκειται στη χαμηλότερη προκαταβολή, που διευκολύνει αρκετά τους οφειλέτες σχετικά μικρών ποσών, οι οποίοι στο παρελθόν μπορεί να δυσκολεύονταν να δώσουν εφάπαξ το 30% της οφειλής ως προκαταβολή. Οι δόσεις αποπληρωμής φθάνουν ως τις 24. Το ύψος της προκαταβολής και οι δόσεις κλιμακώνονται ανάλογα με το ποσό της οφειλής , ως εξής :
- Για χρέος από 500 ως 1.000 ευρώ, προκαταβολή 10% και 8 μηνιαίες δόσεις
- Για χρέος από 1.000 ως 2.000 ευρώ, προκαταβολή 15% και 12 μηνιαίες δόσεις
- Για χρέος από 2.000 ως 3.000 ευρώ, προκαταβολή 20% και 18 μηνιαίες δόσεις
- Για χρέος από 3.000 ευρώ και πάνω, ο οφειλέτης μπορεί να επιλέξει είτε προκαταβολή 20% και 18 μηνιαίες δόσεις, είτε προκαταβολή 30% και 24 μηνιαίες δόσεις.
Εν τω μεταξύ, πληροφορίες αναφέρουν ότι από τις αρχές του 2020 η ΔΕΗ σχεδιάζει ένα νεό εκπτωτικό πρόγραμμα για τους πελάτες της, το οποίο θα συνδυάζεται με δέσμευση για το χρόνο παραμονής τους στην εταιρία. Το ύψος της έκπτωσης στην τιμή του ρεύματος δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, συζητείται πάντως να φθάνει ως και στο 10% για πελάτες που κλείνουν διετή συμβόλαια παραμονής στην εταιρία. Η έκπτωση θα είναι μικρότερη στα ετήσια συμβόλαια.
Στόχος της ΔΕΗ είναι να κρατήσει τους καλούς πελάτες, καθώς τον Σεπτέμβριο - μετά την ανακοίνωση της αύξησης των τιμολογίων- παρατηρήθηκε ένα κύμα φυγής, με αποτέλεσμα το μερίδιο της εταιρίας στη λιανική στο διασυνδεδεμένο σύστημα να υποχωρήσει στο 71,77% από 74,18% τον Αύγουστο, καταγράφοντας μία από τις μεγαλύτερες μηνιαίες πτώσεις των τελευταίων χρόνων.