Aυξάνεται σημαντικά το δυναμικό μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος της Πελοποννήσου, καθώς ολοκληρώνεται τον Μάρτιο ο λεγόμενος «Διάδρομος Α», ανοίγοντας “χώρο” όχι μόνον για την εγκατάσταση νέων ΑΠΕ αλλά και για τη λειτουργία της μονάδας φυσικού αερίου ¨Μεγαλόπολη 5” της ΔΕΗ στο πλήρες δυναμικό της,
Πρόκειται για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με τη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV ΚΥΤ Διστόμου - ΚΥΤ Αχελώου, η οποία, όπως δήλωσε σε πρόσφατη εκδήλωση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης, αίρει τον κορεσμό του δικτύου της Πελοποννήσου. Ο «Διάδρομος Α» έχει συνολικό προϋπολογισμό 105 εκατ. ευρώ, ενώ τα αμέσως επόμενα χρόνια θα συμπληρωθεί από τον «Διάδρομο Β» (Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολη-Κόρινθος-Αττική), αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, πράγμα που θα επιτρέψει την αξιοποίηση του ενεργειακού παραγωγικού δυναμικού της περιοχής.
Ο “Διάδρομος Β” θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις: Η πρώτη, στο σκέλος Μεγαλόπολη - Κόρινθος προγραμματίζεται για το 2021 και η δεύτερη στο σκέλος Κόρινθος-Αττική για το 2024.
Με την πρώτη γραμμή η μεγίστη επιτρεπόμενη εγκατεστημένη ισχύς από τους σταθμούς ΑΠΕ, η οποία είναι δυνατό να συνδεθεί με ασφάλεια στο δίκτυο της Πελοποννήσου και ελαχιστοποιεί την απορριπτόμενη ενέργεια από αυτούς τους σταθμούς, εκτιμάται στα 1.700 MW έως 1.900 MW.
Υπενθυμίζεται ότι το δίκτυο μεταφοράς της Πελοποννήσου είχε κηρυχθεί από τη ΡΑΕ το 2012, ως κορεσμένο για την απορρόφηση της ισχύος από σταθμούς ΑΠΕ. Όταν λειτουργήσει και η δεύτερη διασύνδεση (ΚΥΤ Μεγαλόπολης - ΚΥΤ Κορίνθου - ΚΥΤ Κουμουνδούρου) του ΑΔΜΗΕ, θεώρείται ότι το άριο ασφάλειας του δικύου μεταφοράς της Πελοποννήσου θα φθάσει στα 2.000 MW έως 2.200 MW.
Ηδη η ΡΑΕ με πρόσφατη απόφαση της ΡΑΕ (663/2019) έχει αναπροσαρμόσει σε 2.310 MW το παλαιό όριο κορεσμού, των 1.900 MW του 2012 για την ασφαλή απορρόφηση ισχύος από ΑΠΕ στο δίκτυο μεταφοράς και διανομής της Πελοποννήσου.