Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μετρό Θεσσαλονίκης
Εντός χρονοδιαγράμματος το έργο, εντυπωσιακό το αμαξοστάσιο από την Ελλάκτωρ
Ο Γ.Γ. Υποδομών εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξέλιξη των εργασιών και επισήμανε πως η πρόοδος είναι συμβατή με το χρονοδιάγραμμα ώστε το 2023 η Θεσσαλονίκη να έχει ένα ολοκληρωμένο και υπερσύγχρονο Μετρό.  
Πέμπτη, 06/02/2020

Την πρόοδο του κατασκευαστικού έργου και τις εργασίες που συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, επιθεώρησαν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Νίκος Ταχιάος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Κουρέτας.

Συνοδευόμενοι από τον επικεφαλής της αναδόχου κοινοπραξίας και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρο Εξάρχου, οι κ.κ. Καραγιάννης, Ταχιάος και Κουρέτας περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Αμαξοστασίου της Πυλαίας, αλλά και στους σταθμούς Φλέμινγκ, Πανεπιστήμιο και Αγίας Σοφίας, όπου ενημερώθηκαν για την εξέλιξη των εργασιών που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στο έργο και για την αλληλουχία των κατασκευαστικών εργασιών που απομένουν.

«Ως κυβέρνηση ό,τι έχουμε υποσχεθεί στους Θεσσαλονικείς θα το υλοποιήσουμε, είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, προσθέτοντας πως «Είδαμε πώς προχωρούν οι εργασίες για το μετρό Θεσσαλονίκης. Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί βλέπουμε ότι προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Η Αττικό Μετρό κάνει πολύ σοβαρή δουλειά και μετά τη θετική γνωμοδότηση που έχουμε από το ΚΑΣ Θα προχωρήσουν γρήγορα οι μελέτες που χρειάζονται για τη διαδικασία της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, προκειμένου να συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς το έργο».

Η επίσκεψη ξεκίνησε από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, εκεί, όπου σε μια δομημένη επιφάνεια 90.000 τ.μ., θα στεγάζονται ορισμένες από τις πλέον κρίσιμες λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή κατασκευή, η οποία αποτελείται από δύο κτιριακά συγκροτήματα, τα οποία φτάνουν σε ύψος περίπου τα 31 μέτρα, εμπεριέχοντας 120.000 τόνους οπλισμένου σκυροδέματος.

Στο βόρειο συγκρότημα του Αμαξοστασίου, στο οποίο χωροθετούνται οι εγκαταστάσεις συντήρησης των συρμών, βρίσκονται ήδη 5 από τους συνολικά 18 συρμούς της βασικής γραμμής, οι οποίοι αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια δυναμικότητας 400 επιβατών, ενώ ο έκτος συρμός αναμένεται να φτάσει σε δύο βδομάδες. Να σημειωθεί πως οι συρμοί του συστήματος στη Θεσσαλονίκη είναι αυτόματοι, δεν έχουν δηλαδή οδηγό και ο χειρισμός γίνεται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) που βρίσκεται στο δεύτερο κτηριακό συγκρότημα του Αμαξοστασίου. Εκεί άλλωστε βρίσκονται και οι γραφειακοί χώροι που θα στεγάζουν την εταιρεία λειτουργίας, για την οποία έκανε ειδική μνεία ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Συγκεκριμένα, ο κ. Νίκος Ταχιάος σημείωσε πως  «ακόμα και να ήταν έτοιμο το μετρό να δουλέψει, δεν υπήρχε η εταιρεία να το λειτουργήσει», επομένως, το προσωπικό του φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό, θα πρέπει να βρίσκεται στο έργο όσο ακόμη αυτό κατασκευάζεται. 

Ακολούθησαν ο σταθμός Φλέμινγκ, όπου επιθεωρήθηκε η αποβάθρα του σταθμού και οι υπό κατασκευή Θύρες Προστασίας Αποβαθρών (Θύρες PSD), καθώς και ο σταθμός Πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα το υπόγειο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων. Η τετράωρη λεπτομερής επιθεώρηση ολοκληρώθηκε στο κεντρικό εργοτάξιο του Σταθμού Αγίας Σοφίας, με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό να παρακολουθούν τις εργασίες των μόνιμων επενδύσεων οπλισμένου σκυροδέματος της Βόρειας και Νότιας πρόσβασης του σταθμού και να ξεναγούνται στην αποβάθρα του σταθμού.

Συναφείς αναρτήσεις
Ελλάκτωρ
Την πορεία κατασκευής του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, επιθεώρησε το πρωί της Τετάρτης 24 Ιουνίου 2020, ...
Μετρό Θεσσαλονίκης - Σταθμός «Βενιζέλου»
Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το ΚΑΣ το αίτημα της «Αττικό Μετρό ΑΕ» σχετικά με την έγκριση μελέτης κατασκευής του ...
Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων
Πέντε χρηματοδοτικές συμβάσεις ύψους 815 εκατ. ευρώ, οι οποίες αφορούν αυτοκινητοδρόμους, το μετρό της Θεσσαλονίκης και τη βελτίωση των ...
 
 
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, γιόρτασε την 100η επέτειο από την ίδρυση του ιστορικού εργοστασίου του στον Βόλο και πραγματοποίησε ...
Η Cenergy Holdings ανακοινώνει ότι η Hellenic Cables, ο κλάδος καλωδίων της, υπέγραψε πολυετή Συμφωνία-Πλαίσιο με την Enexis Netbeheer για ένα εμβληματικό έργο ...
Η ΖeniΘ, δίνει τον παλμό σε μια βραδιά γεμάτη κορυφαία ενέργεια και αθλητικό πνεύμα, ως ονομαστικός χορηγός στον 12ο Διεθνή Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο Θεσσαλονίκης. Πιστή ...
To Χρηματιστήριο Αθηνών υποδέχθηκε χθες τη Διοίκηση, στελέχη και συνεργάτες της Cenergy Holdings με αφορμή την έναρξη διαπραγμάτευσης των νέων μετοχών της εταιρείας ...
Η ουσιαστική συνεισφορά του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά μέσω μελέτης «Εκτίμησης Κοινωνικού-Οικονομικού ...
Τα Θερμοκήπια Θράκης, με έδρα το Νέο Εράσμειο Ξάνθης, με γνώμονα τη δέσμευσή τους για βιώσιμη ανάπτυξη, φιλοξένησαν μια μοναδική εκδήλωση στα αστικά ...
Η AVIN ξεκινά τη διάθεση πετρελαίου θέρμανσης προσφέροντας πολλαπλά οφέλη για τους καταναλωτές, εγγυημένη ποιότητα και άμεση παράδοση με δυνατότητα πληρωμής σε έως ...
Η περίοδος θέρμανσης αρχίζει στις 15 Οκτωβρίου και η Coral Α.Ε. – Shell Licensee ξεκίνησε τη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης από τα πρατήρια ...
Ο απόλυτος συνδυασμός προγραμμάτων ρεύματος και φυσικού αερίου Protergia Value Power+Gas είναι εδώ! Απολαύστε χαμηλές και σταθερές τιμές για την ηλεκτρική ενέργεια και ...
Σε βαρύ μνημόνιο εξακολουθεί να βρίσκεται η Aλουμύλ Μυλωνάς, παρά την διευθέτηση των δανείων της ύψους 160 εκατ. ευρώ, αφού θα πρέπει να πιάσει ...
Την υπογράφη συμφωνίας για την απόκτηση του 70% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Μπενρουμπή Α.Ε. έναντι τιμήματος  27,2 εκατ. ευρώ, ανακοίνωση η  Quest Συμμετοχών. Σύμφωνα ...
Σημαντική υποχώρηση κατέγραψαν τα καθαρά κέρδη του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών το προηγούμενο έτος, καθώς μειώθηκε τόσο η αξία όσο και ο όγκος των ...