Tην υιοθέτηση φορολογικών κινήτρων για την προσέλκυση επενδύσεων στις λιγνιτικές περιοχές. προανήγγειλε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος- Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα θα υποβληθεί σχετικό αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε αν κάποιος θέλει να φτιάξει ένα εργοστάσιο μπαταριών, να μπορεί να το κάνει για παράδειγμα στη Δυτική Μακεδονία, μία από τις περιοχές της χώρας που πλήττεται ιδιαίτερα από την απολιγνιτοποίηση.
Μιλώνατς στον τηλεοπτικό σταθμό Open είπε ότι η απολιγνιτοποίηση προχωρά κανονικά και την χαρακτήρισε «πράσινη πολιτική» που μειώνει τους ρύπους και βελτιώνει την ποιότητα ζωής. Υπενθύμισε δε τις οικονομικές επιπτώσεις από τη χρήση λιγνίτη ως καύσιμο ηλεκτροπαραγωγής, αναφέροντας ότι η ΔΕΗ μόνον για τις αγορές δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων κατέβαλε το 2018 ποσό της τάξης των 200 εκατ. ευρώ και περί τα 300 εκατ ευρώτο 2019
«Το πρόγραμμα μας, είπε, έχει ξεκινήσει και εφαρμόζεται. Η ΔΕΗ έχει υπογράψει ένα σύμφωνο συνεργασίας με την γερμανική RWE προκειμένου να κατασκευαστούν φωτοβολταϊκά ισχύος 1 GW, ενώ τα ΕΛΠΕ κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο της Ευρώπης στη Δυτική Μακεδονία. Ταυτοχρόνως έχει διατεθεί ο λιγνιτικός πόρος, δηλαδή αντισταθμιστικά μέσω της ΔΕΗ στις λιγνιτικές περιοχές, ενώ το Πράσινο Ταμείο χρηματοδοτεί 6-7 προγράμματα σε αυτές τις περιοχές.
Για τις ιδιωτικοποιήσεις είπε ότι είναι πολιτική της κυβέρνησης που συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των δικτύων και των εταιριών της ενέργειας και σημείωσε ότι με τη μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ επιδιώκεται να βρεθούν κεφάλαια για να ενισχυθεί το δίκτυο ώστε να αξιοποιήσει την όποια δυναμική υπάρχει για τις ΑΠΕ.
Τέλος, ο υπουργός προανήγγειλε την παρουσίαση εντός των επόμενων ημερών νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, με κίνητρα τόσο για ιδιώτες όσο και για επαγγελματίες οδηγούς να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το νομοσχέδιο θα παρέχει και κίνητρα για τη δημιουργία στη χώρα μας εργοστασίων παραγωγής μπαταριών καθώς και φορτιστών.