Την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδιάζει η ΔΕΗ, η οποία ενδεχομένως και σήμερα, Τρίτη 9 Ιουνίου, να ανακοινώσει στη σύναψη μνημονίων συνεργασίας με ιδιώτες προς τον σκοπό αυτό.
Στόχος της εταιρίας είναι τα επόμενα 2-3 χρόνια να τοποθετήσει 1.000 σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ελλάδα, φθάνοντας στη συνέχεια στους 10.000 σταθμούς φόρτισης και αποκτώντας μερίδιο 40% της νέας αγοράς που δημιουργείται.
Σε πρώτη φάση η ΔΕΗ σχεδιάζει να προχωρήσει στην εγκατάσταση φορτιστών σε δημόσιους χώρους, όπως ΣΕΑ εθνικών οδών και πρατήρια σε αυτοκινητοδρόμους, αλλά και σε εμπορικά κέντρα, χώρους στάθμευσης σε σούπερ μάρκετ, πάρκινγκ κλπ.
Ας σημειωθεί ότι το business plan της ΔΕΗ προβλέπει την επέκταση στον τομέα αυτό. Δεν αποκλείεται μάλιστα η εταιρία να συμπράξει με εξειδικευμένο όμιλο για την δημιουργία μονάδων παραγωγής εξαρτημάτων για την ηλεκτροκίνηση στις λιγνιτικές περιοχές της Δ. Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης.
Το νομοσχέδιο, που ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή 5 Ιουνίου, ο υπουργός Περιβάλλοντος- Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης θα προβλέπει άλλωστε ειδικά κίνητρα για τη δημιουργία μονάδας παραγωγής εξαρτημάτων φορτιστών.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής έχει δηλώσει πως οι παραχωρησιούχοι στους αυτοκινητοδρόμους έχουν δώσει δεσμεύσεις για τη δημιουργία σημείων φόρτισης, ενώ ανάλογη κάλυψη προβλέπεται και για λιμάνια και άλλα κομβικά σημεία. Σχετική πρόβλεψη υπάρχει για όλα τα νέα κτήρια, ενώ και οι Δήμοι πρέπει να προτείνουν χώρους και σημεία για την εγκατάσταση φορτιστών. Παράλληλα θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες για τοποθέτηση σημείων φόρτισης σε υφιστάμενα κτήρια.
Ας σημειωθεί τέλος, ότι ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση και τα δίκτυα φορτιστών έχουν εκδηλώσει αρκετές μεγάλες εταιρίες όπως οι αμερικανικές Tesla και Blink Charging, η ABB, η γαλλική Εngie καθώς και εγχώριοι ενεργειακοί όμιλοι.