Tη νομοθετική ρύθμιση για την παραγωγή, μεταφορά και χρήση υδρογόνου σχεδιάζει να παρουσιάσει εντός του δεύτερου εξαμήνου του έτους ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, καθώς σε όλη την Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως το υδρογόνο έχει αρχίσει να προωθείται σαν το βασικό οικολογικό καύσιμο για τις δραστηριότητες εκείνες (βιομηχανία κλπ) που δεν μπορούν να εξηλεκτριστούν ( ορισμένες βιομηχανικές λειτουργίες στη βιομηχανία, ως καύσιμο για βαρέα οχήματα κλπ).
Σε σχετική της ανάρτηση στο facebook η κα Νεκταρία Καρακατσάνη, μέλος της ολομέλειας της ΡΑΕ, αναφέρεται στις αλλαγές που συντελούνται παγκοσμίως για τον μετασχηματισμό του φυσικού αερίου σε πράσινο καύσιμο, στο υδρογόνο και τη διεύρυνση των δυνατοτήτων του.
Όπως γράφει, η Ιαπωνία, που φέτος συμπληρώνει 50 χρόνια εισαγωγών LNG, έχει ήδη ξεκινήσει από πέρυσι, την παραλαβή, από την Shell, των πρώτων φορτίων LNG με ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα. Παράλληλα, εισήγαγε νέους τύπους συμβολαίων (LNG for multiple owners at once) και διευρύνει τις καινοτομίες σε LNG-fuelled vessels, πιλοτικές μονάδες υδρογόνου και power-to-gas, που είναι ίσως οι πιο εντυπωσιακές στον κόσμο.
Η Ιαπωνία είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας υδρογόνου, ενώ πριν από λίγες ημέρες, ανακοινώθηκε η έναρξη τροφοδοσίας με υδρογόνο μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το Δεκέμβριο, το διυλιστήριο πετρελαίου στο Kawasaki παρέλαβε την πρώτη ποσότητα MCH, που παρήχθη από υδρογόνο στο Brunei LNG plant, μεταφέρθηκε με τανκ, και διαχωρίστηκε σε ειδική υποδομή (dehydrogeneration plant) στο Kawasaki.
Παράλληλη, η χώρα συνεργάζεται με την Αυστραλία σε project παραγωγής υδρογόνου από άνθρακα (brown coal). Το υδρογόνο θα μεταφέρεται στην Ιαπωνία με ειδικά σχεδιασμένο πλοίο, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώνεται εντός του έτους.
Αυτή την εβδομάδα, ανακοινώθηκε ότι και η Κίνα συνήψε σύμβαση για κλιματικά ουδέτερο LNG, ακολουθώντας το παράδειγμα της Ιαπωνίας και της Ταιβάν.
H ποσότητα carbon neutral LNG (κλιματικά ουδέτερου LNG) θα διασφαλίσει την ηλεκτροδότηση 300 χιλιάδων σπιτιών για ένα έτος. Όλες οι εκπομπές από την εξόρυξη και την παραγωγή φυσικού αερίου έχουν αντισταθμιστεί μέσω συμμετοχής σε projects βιώσιμης ανάπτυξης, κυρίως ΑΠΕ, στην Κίνα.
Οι ποσότητες θα διατεθούν με ανταγωνιστικές διαδικασίες μέσω του Χρηματιστήριου Ενέργειας στη Shanghai.
Την ίδια ώρα στην Ευρώπη, η Ολλανδία και η Ισπανία, έχουν ήδη αναπτύξει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, όπως ship-to-ship LNG και πιλοτικά projects συμβατότητας των υποδομών τους (λιμένων και LNG terminals) με υδρογόνο.
Καταλυτικής σημασίας είναι οι εξελίξεις και στην Ελλάδα, με κρίσιμα έργα υποδομών όπως truck loading, small scale LNG, FSRU Αλεξανδρούπολης και Υπόγεια Αποθήκη Καβάλας, και σημαντικές προσαρμογές στον τομέα της ναυτιλίας. Το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι πάντα η κρίσιμη παράμετρος στην ενεργειακή μετάβαση, ώστε να αποτελέσει επιταχυντή των εξελίξεων. Επιπρόσθετα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει στο προσεχές διάστημα την εξωτερική της στρατηγική, με έμφαση στην Ασία (including hydrogen clusters), και το βήμα αυτό είναι κρίσιμο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Στο Ταμείο Καινοτομίας, που θα χρηματοδοτήσει την αποανθρακοποίηση της βιομηχανίας στην Ευρώπη, εκδίδοντας άμεσα την 1η ερευνητική προκήρυξη, οι πιλοτικές εφαρμογές εκτός ΕΕ θα αποτελέσουν πολύτιμο δεδομένο.